Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Sky (5Mb) trial download youtube music = 5-6-7-8 min...... :jajaja:

Zelfde track download met Globe (3Mb) = 20-30 seconden 

Zoals vanavond geprobeerd........

Dat is slecht nieuws tot zover en dinsdag kijken voor een download van Pirate Bay

Leuk om beide verbindingen uit te proberen...

Er zit ook geen wifi op de cable-modem..........

Modem (sky) aangesloten via braodband-router = patay...........- (latency problems...)

Om ziek van te worden, maar Globe doet het nu zoals vroeger............ :jajaja: :jajaja:

Nogmaals geprobeerd om een bepaalde song te downloaden met beide verbindingen en Gobe is de Grote winnaar.. :thumb:

Hoe en waarom?......dat weet ik niet want dat gaat te ver voor het verstand van een superklootzak.... :jajaja: :jajaja:

Zeer goed dat ik de Globe nog niet heb opgezegd.........en nu maar weer elke dag uitproberen....

bananacreek

Music track binnengehaald (9Mb) en met SKY en dat duurde 3 minuten @max-149kbs

Met Globe....50 sec. @max-313kbs

Wordt nu toch wel duidelijk.......... :jajaja: :jajaja:

Vraag is nog steeds waarom???.......... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Nog een track en voor sky = 2min @max180kbs

Globe = 50sec @max339kbs.........

Dus sky:globe = 5:3 Mb...... :weetikniet:

Tinulang_Manok

Citaat van: bananacreek op zondag 15 april 2012, 16:53:42
Vraag is nog steeds waarom???.......... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Omdat de kwaliteit van de verbinding niet alleen wordt bepaald door bandbreedte maar ook door latency.
Stel je hebt een 5 baans gravelweg bij Sky, en een 3 baans betonweg bij Globe. Dan rijdt je sneller van A naar B bij Globe ondanks dat de weg breder is bij Sky.
Amare et sapere vix deo conceditur

Luke

Niet alleen Latency. Ook de kwaliteit van het cable-network (Coax langheen de straat) speelt een rol. Als je cable-TV al veel ruis vertoond (op uw TV) dan is het internetsignaal ook onderhevig aan die ruis, met gevolg packet-loss dus veel retransmits etc...

bananacreek

Ja, vroeger had ik op sky cable zeer veel ruis (sneeuw) en de oorzaak heben ze nooit kunnen vinden.

Toen ben ik over gestapt naar FilProducts.
Die maatschappij beweert nu dat hun cable-internet veel beter is dan Sky.

Toen ze hier waren op zaterdag vroeg ik of ze twee oude connectors buiten konden vervangen omdat die dingen waarschijnlijk corroded waren.
Hebben ze niet gedaan............. :negatief: :negatief:
Daar ga ik op reclameren onder andere.

Globe is vandaag weer NIETS TOT ZEER SLECHT.
Zo blijf je an de gang en dan komt de vraag:

" Ben ik de enige die problemen heeft?
Antwoord: NEE

"Ben ik dan de enige die klaagt?"
Antwoord:
Eén van de weinigen want de meeste  :smiley-philippines: hebben een achterstand van een paar maanden op hun contract en gaan daarom liever niet klagen want dan moeten ze eerst de rekening vereffenen... :lachen: :lachen:

Als internet je hobby is dan wordt je hier zeer nerveus van............. :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :shots: :shots: :shots: :shots:

bananacreek

Dit is met SKY en browsing met sky geen probleem, maar wel downloading...

Dit was in SIATON