Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Creeck
Bedankt voor de foto`s die je bijna dagelijks post
Je laat zien wat voor schitterend land de Filippijnen is en vooral dan Negros
Getting older beats the alternative -dying young

gosternokke

Hele mooie foto,s Creek van die waterval en al dat natuurschoon.   En die foto,s van dat andere natuurschoon , wat U dan arbeidsvataminen noemt ,ook zeer de moeite waard.

bananacreek

Citaat van: Amice op zondag 13 februari 2011, 18:27:43
Prachtige natuur, daar moet creek zich als Rambo hebben gevoeld he. :thumb:

Ja, zo'n beetje wel dacht ik  :lachen:

bananacreek

Citaat van: jens op zondag 13 februari 2011, 20:55:19
creek wist jij wel dat je een bevoorrecht mens bent . en dat allemaal van onze belastingcenten?   :lachen:  maar het is je gegund hoor. ik zou dan ook wel willen ruilen  :jajaja:.
creek ga zo door , wij smullen van die mooie foto,s   :daag:

jens.......

Een bevoorrecht mens ben ik niet, meer een overlevende Klootzak met een grote K.
Ten koste van jullie belastingcenten??........ :denk: Toch niet dacht ik, want ik heb een aantal keren aangeboden om te werken, maar de Psychiaters vinden dat niet verantwoordelijk  :floet:

Ik heb vroeger hard voor mijn centen gewerkt met een aantal verschillende beroepen inclusief de rotzooi van anderen opruimen, maar ik heb daar nooit om geklaagd. Ik heb daar ook in de vrieskou hoog in de steigers gewerkt terwijl ik hoogtevrees had. Heb daar ook 16 uur per dag zitten lassen op de Hoogovens, Ramen gewassen op hoge flats met diezelfde hogtevrees. Maar ik was nooit te beroerd om hard te werken. Maar toen ik mijn Klootzakkendiploma AII behaalde mocht ik toch wel naar de PI emigreren.. :congratualtionsis0: En in die jaren heb ik ook trouw premies volksverzekeringen moeten betalen waaronder ook de WAO valt, dus wat ik nu krijg daar heb ik degelijk voor betaald en niet zoals nu dat er duizenden Nederland binnenkomen en gelijk hun hand ophouden en die volgestoopt krijgen terwijl de oudere generaties daar hard voor gewerkt hebben. Nee, ik ben geen PVV er, MAAR IK HEB WEL EEN VRAAG: "WAAR GAAT DAT ALLEMAAL HEEN?" Waarschijnlijk ben ik met die 33 jaar al te lang weg om me voor te kunnen stellen hoe het daar allemaal toegaat nu. Wat nu in Nederland gewoon is vind ik misschien vreemd?

Betreffende de WAO: Daar maak ik geen misbruik van en daarnaast wrdt hier alles door de SSS gecontroleerd in opdracht van de SVB, en die mensen hou je niet voor de gek. Weiger je die mensen toegang tot je huis voor onderzoek of wat dan ook, dan is dat geen probleem voor hun, maar je WAO wordt WEL onmiddellijk bevroren tot nader onderzoek. Kijk nu eens in Nederland waar de Surinamers, Antilianen en anderen in de BIJSTAND zitten terwijl ze huizen of zaken hebben in hun land van herkomst. Dan komen de gepensioneerde piraten uit Somalie ook nog om hun hand op te houden. Zogenaamde "economische VLUCHTELINGEN" ????????? Vluchtelingen voor wat? Asielzoekers voor wat???? Ga maar naar Nederland en Belgie: JACKPOT Vluchtende crimineel? Ok ga maar naar Nederland, daar zit je veilig en kan je ook nog eens je hand ophouden  :thumb:

Er wordt wel eens op het forum beweerd dat ik te negatief ben, maar ik zie het zoals ik het hier beleef, positief en negatief, en ik heb geen zin in om te gaan liegen en daarbij allleen het positieve naar voren te brengen. Komt wat komt en zoals ik al voordien zei: Als je op de PI woont voor een lange tijd dan maak je een hoop vreemde dingen mee :jajaja: reken maar, elke dag is een ander avontuur.

Very sorry :offtopic: Niets persoonlijk bedoeld aan wie dan ook, moest er even uit, eens een Klootzak, altijd een Klootzak  :atyourservice:










bananacreek

Citaat van: Budgie op zondag 13 februari 2011, 21:08:16
Creeck
Bedankt voor de foto`s die je bijna dagelijks post
Je laat zien wat voor schitterend land de Filippijnen is en vooral dan Negros

Dank u en ja inderdaad is het een mooi stuk natuur hier zolang ze er maar zorg voor hebben en ik heb dan ook alleen maar zeer weinig gezien omdat ik niet graag meer reis, maar ik hoorde verhalen van een ander forumlid hier die in Mindanao geweest was en dat is daar op een aantal plaatsen nog veel mooier dan hier, maar ik heb geen behoefte om naar Mindanao te gaan, terwijl een behoorlijk aantal leden van dit forum daar wel geweest zijn (of zitten) en toch geen slechte ervaring naar voren hebben gebracht  :thumb: :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: gosternokke op zondag 13 februari 2011, 21:42:51
Hele mooie foto,s Creek van die waterval en al dat natuurschoon.   En die foto,s van dat andere natuurschoon , wat U dan arbeidsvataminen noemt ,ook zeer de moeite waard.

Dank u, ik wilde wel een filmpje van die wateravlletjes en de stoom-bronnen maken, maar ik weet niet hoe ik dat naar het forum moet oploaden :negatief: :negatief: :denk:

Dat andere natuurschoon? Ja,...wel, dat hoort er ook bij dacht ik  :lachen:...Jullie moeten op een gegeven moment ook de oogspieren kunnen ontspannen dacht ik ? :floet:

bananacreek

De beige beer (dat is beige?) is toch wel 1,80 meter hoog, en als ik die voor Valantijns aan de vriendin zou geven, dan blijft er maar weinig ruimte over voor mij dacht ik??????????? :negatief: :negatief: :negatief:
Prijs? Zag het niet maar ik denk zo'n 10 duizend pesos? :weetikniet:



Digos

Citaat van: bananacreek op maandag 14 februari 2011, 13:50:17

Dank u, ik wilde wel een filmpje van die wateravlletjes en de stoom-bronnen maken, maar ik weet niet hoe ik dat naar het forum moet oploaden :negatief: :negatief: :denk:

Dat andere natuurschoon? Ja,...wel, dat hoort er ook bij dacht ik  :lachen:...Jullie moeten op een gegeven moment ook de oogspieren kunnen ontspannen dacht ik ? :floet:
Eerst je filmpje op You Tube uploaden, dan kan je nadien met de link het hier posten.

Een zonnebril is ook handig om de ogen te ontspannen, en is veilig en voorkomt tampo  :lachen:

LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Oeps, AARDBEIEN, zeer lang niet meer gezien hier   :thumb: :thumb: P 350 per kilo, wat kost dat in Nederland of Belgie? Ik was in Beverwijk geboren en daar waren zeer veel aardbeien, en tijdens het aardbeien plukken in de vakantie was het één in het doosje.... en twee in de mond :lachen:



Kijk deze "Officier" was al een aantal maanden geleden geintroduceerd op dit forum, maar die foto lijkt precies op deze foto. :negatief: Ze (Tomboy) haalt alleen de handen uit haar zak als ze haar fluitje naar de mond wil brengen om bepaalde mensen er op te attenderen dat ze toch wel op het zebrapad moeten oversteken (waar je het risiko loopt om omver gereden te worden omdat vele filipijnen totaal NIETS van verkeersregels of zelfdisipline afweten) :denk: (soms kan je de zebrapaden moeilijk zien en ze hebben in al die jaren nog steeds geen verf gevonden hetgeen houd op asphalt of beton :neeneenee:



Het enigste goede aan haar is dat haar schoenen gepoetst zijn en dat de hakken niet naar één kant afgesleten zijn  :hoedjeaf:


bananacreek

Citaat van: Digos op maandag 14 februari 2011, 14:03:58
Citaat van: bananacreek op maandag 14 februari 2011, 13:50:17

Dank u, ik wilde wel een filmpje van die wateravlletjes en de stoom-bronnen maken, maar ik weet niet hoe ik dat naar het forum moet oploaden :negatief: :negatief: :denk:

Dat andere natuurschoon? Ja,...wel, dat hoort er ook bij dacht ik  :lachen:...Jullie moeten op een gegeven moment ook de oogspieren kunnen ontspannen dacht ik ? :floet:
Eerst je filmpje op You Tube uploaden, dan kan je nadien met de link het hier posten.

Een zonnebril is ook handig om de ogen te ontspannen, en is veilig en voorkomt tampo  :lachen:




Ok, Digos, dank en ik ga dat proberen en volgende week de film maken, maar dan moet ik dat eerst leren met video plakken enz. Maar even geduld :weetikniet: