Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Digos

Citaat van: Amice op woensdag  4 april 2012, 13:25:31
CitaatVan de Globe krijg je al een hersenbloeding.
Vanmorgen klaagde ik weer en dreigde om de zaak op de radio te zetten en toen werd de manager wel benaderd maar ze wilde niet met een Klootzak onderhandelen maar ze kwamen binnen twee uur.
Nieuw static IP address, maar ik zie het niet zitten....begint weer slechter te worden...na 1800 uur.

Maar hun probleem ligt wel degelijk in Cebu city met Dynamic -zowel Static IP's maar ze weten niet hoe ze het moeten oplossen.
Heb je een dynamic IP dan kan je nog naar de modemsite gaan en op save klikken om een ander dynamic IP address te krijgen, of manual de modem uitzetten en een 30 sec wachten en weer aanzetten.

Heb je een static IP dan kan dat niet zonder tussenkomst van de Internet Provider....


Nou volgens mij ligt het probleem simpel bij globe zelf en wel de gretigheid, want ik heb globe ook gehad en na enkele uren alweer besloten om ze de deur uit te trappen.
probleem ligt bij de internet snelheid die enkel bij problemen en nieuwe installaties op vol worden gezet en eenmaal de maintainers vertrokken zijn gewoon weer terug gedraaid worden naar de algemene snelheidsverbinding die kut is. Zo verdien je wel geld ja maar houdt uiteraard enkel filipino's over als zogenaamde tevreden klanten. :jajaja:


Derhalve denk ik dat je een adequate beslissing dient te nemen. eruit met die zooi en een andere maar goede internet verbinding nemen.


Wil hier toch ook wel effe reageren.

Ik gebruik de Globe T@ttoo stick al de laatste drie vakantie's hier en werkte redelijk naar behoren.

Nu deze vakantie it sucks....forum krijg ik open en goed om te lezen enkel de foto's niet, facebook is nog erger en iets opzoeken op google werkt helemaal niet.

OK het is holy week en vakantie hier, maar zelfs vanmorgen om 4.30H was de snelheid even slecht als overdag.

Ontvangst met de stick....98 -99%.....maar de snelheid  :negatief:

Men vrouw heeft een Smart Bro simkaart gekocht (1040 peso) voor internet op haar i phone en werkt perfect en snel, zelfs radio streaming, you tube, en serie's.

Ik ben er jaloers op.

Er is wel degelijk iets mis met bij Globe...... :moord:
LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Het punt is dat men niet tevreden is maar globe wel verder blijft "voeden' met load en abonnementsgelden.
Tattoo staat al bekend om het load slurpen zonder relevante tegenprestatie.
Daarnaast is globe nu de grootste provider in de ph door een recente fusie,waarvoor al gewaarschuwd werd voor een dictatoriale instelling van globe.

Alternatieven zijn er m.i. altijd wel, desnoods via de sateliet, het is maar net wat men verkiest: de shit van globe of de hoge kosten van een satelietverbinding.  Of wat wellicht nog meer te verkrijgen is.
Ik kan me niet voorstellen dat bv. Smart zich uit de markt laat wippen, aldus bevreemd het mij dat die daar nog geen antennes heeft bijgeplaatst, temeer daar bacolod wel een goede smart verbinding heeft. Dat laatste weet ik dan toevallig vanwege kennissen daar en ook uit Iloilo(noord) die van die (bacolod)smart verbinding gebruik maken.(zolang ze niet achter een berg zitten)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ketelbinkie

Citaat van: Amice op donderdag  5 april 2012, 07:30:02
Ik kan me niet voorstellen dat bv. Smart zich uit de markt laat wippen, aldus bevreemd het mij dat die daar nog geen antennes heeft bijgeplaatst, temeer daar bacolod wel een goede smart verbinding heeft. Dat laatste weet ik dan toevallig vanwege kennissen daar en ook uit Iloilo(noord) die van die (bacolod)smart verbinding gebruik maken.(zolang ze niet achter een berg zitten)
Klopt helemaal. Ik heb in 2010 ca. 3 maanden in Iloilo gewoond en had daar een Smart internet verbinding die, behoudens een enkele onderbreking eigenlijk altijd, met redelijke snelheid werkte. Ik kijk het nog een maand aan want om van de regen in de drup te vallen, schiet natuurlijk ook niet echt op.

bananacreek

#5374
Allereerst is er hier geen enkel bedrijf wat sattelite internet installeerd met after-care.

Ik moet Amice gelijk geven want waar ging het bij mij om?

DE BUSINESS PERMIT om met Globe een 3Mb plan te kunnen draaien en die permit staat op naam van een :smiley-philippines:, dus als ik later weer een business connection wil hebben heb ik weer een hoop extra werk onder de tafel.

Maar dat is gelul van mij want bijvoorbeeld SKY cable Internet daar heb je helemaal geen business permit voor nodig, dus wat wil ik dan eigenlijk?

Amice heeft gelijk en gooi die troep er uit.
Ok, maar dan eerst kijken voor iets anders dat beter is

Ik ga morgen naar El Dorado in  Dauin want de eigenaar van de Why Not is SKY 1,5 Mb aan het proberen en ik ga daar speednet proberen.
Maar Dauin komt hier niet op de lijst voor dus misschien wireless of er wordt weer gelogen?
Kom er morgen wel achter..... :jajaja:

http://www.mysky.com.ph/subpages/broadband.aspx



Maar nu is er een andere promo


Usage pakket 5 Mb en dan kan de kiezen P999 @15Gb gebruik (download) p/m, of P1999 @35Gb gebruik p/m (zie folder).
Free 15 days trial.........

Voorbeelden van 15Gb en 35 Gb staan op de rechterpagina van de folder:


Hier staat weer heel wat anders.... :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Die hebben dus hun website ook niet bijgewerkt..... :lachen: :lachen: :lachen: :happy: :happy:



Ok, Klootzak, beter lezen op de advertentie:

http://www.lifeat5mbps.com/








Ketelbinkie

Bananacreek heeft het nogmaals uitgelegd dat, wonende in de metropool MNL zoals forumlid Amice, het makkelijk praten is van doe dit of doe dat. De realiteit op internet gebied ziet er in de provincie helaas iets anders uit. Oftewel de woorden van JC (Johan Cruyff) aanhalend: ieder voordeel heeft een nadeel en omgekeerd.

bananacreek


bananacreek

Maar Sky heeft hier weer problemen met service & equipment want ik ken een  :smiley-philippines: hier die probeerde het ook 15 dagen, maar na een week stortte de hele zaak in elkaar om via via uit te vinden dat zogenaamd de UPS van de SKY-servers kapot was en dan men zou uitkijken naar een andere............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Maar Dumaguete is echt niet zo als in Manila en ik hoorde van een kennis dat die had een probleem in Manila en belde de ISP en zei ok, komen jullie niet voor morgenmiddag dan graag disconection........ :jajaja: :jajaja: :thumb:

Probleem is ik wil een wat snellere verbinding hebben en iets meer betalen is ok zolang je maar waar voor je geld krijgt en dat is het probleem buiten manila en Cebu en andere grotere steden waar de concurentie meerwaarde heeft....

Je kan hier ook nog een inbel verbinding krijgen met Cruztelco @ 2Kb/sec download.............. :jajaja: :jajaja:


bananacreek



Gisteren gezien naast station Staatsspoor Den Haag, Somalie..... :lachen: :jajaja: