Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Hier weer een andere Toyota "COBRA" surplus truck en de prijzen.......... even kijken morgen bij een surplus dealer  :jajaja:



Weer een "wondermiddel" ????  :ikkeniebegrijp: :denk:


Tapul Humot, "aromatic rice" ??? Weet iemand meer? :weetikniet:


De "RED RICE" is toch van P42 naar P36 gezakt, dus het leven wordt toch wel aangenamer hier :thumb: :thumb:

josv

Citaat van: Baliw-katok op donderdag 10 februari 2011, 13:30:02
Ik hou ook echt veel van zo'n uurtje te terrassen in dergelijke carenderia's en al die mooie schoenen te bewonderen.  :thumb:

Heb er m'n beroep van gemaakt  :happy:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Luke

Citaat
Amerikaan begon dit een paar jaar geleden met zijn filipijnse vrouw.
Nu gesloten en de Amerikaan is vertrokken.
Waarom  Omdat zijn vrouw de rekeningen niet betaalde voor electr, water, belastingen......ALLES 
Waarschijnlijk staat het gebouw natuurlijk op haar naam en de man heeft gewoon de benen genomen volgens zeggen   

Als in metro Manila Meralco "vergeet" te betalen zit je na enkele dagen na de "due date" zonder stroom.
MWSS (water) kan misschien een maandje langer duren....

bananacreek

@Luke: Als in metro Manila Meralco "vergeet" te betalen zit je na enkele dagen na de "due date" zonder stroom.
MWSS (water) kan misschien een maandje langer duren....


Ja, hier 2 maanden met de electriciteit en ongeveer 3 maanden met het water en telefoon daar wordt eerst :floet: de Long-distance afgesneden. Kabel-tv na een aantal maanden dacht ik maar dan gaan ze weer een PROMO invoeren waarbij de achterstallige betalingen worden KWIJTGESCHOLDEN. Dus wachten de mensen met betalen tot er weer een PROMO is :applaus: :applaus: :applaus: :floet:

Filipijnen zijn ZEER SLECHTE BETALERS in het algemeen. Rijk of arm, maakt niets uit. :jajaja:
Ik vroeg een keer aan een vroegere advokaat van mij: waarom ik hem niet kon bellen omdat beide nummers in gesprek bleven. Natuurlijk waren die afgesloten, maar hij beweerde dat een Amerikaan hem telefonisch beledigde enz. (harrasment) en daarom had hij de maatschappij verzocht om beide lijnen af te sluiten. Dus zei ik, maar dan vraag je toch een ander nummer aan bij de telefoonmaatschappij, want nu kunnen uw clienten u niet benaderen. Had toen geen gsm want die was door zijn vrouw in beslag genomen omdat hij met andere vrouwen in contact was. Nu heefthij een "SECRET" gsm die hij moet verstoppen en zit daarmee onder de tafel te teksten :applaus:

bananacreek

Dat wordt wat regen voor Valencia?????


@Callebout: Zoiets zou kunnen helpen daar tussen Bacong en Siaton, maar behoorlijk duur. Te koop bij Joebon, maar veel duurder dan in Cebu city bij NITO's



bananacreek

#495
Ok, ik beloofde de prijzen van de "COBRA" s. Er zijn 6-wheelers (worden vaak in Cebu van 4-naar 6 wheel omgebouwd, maar draaien slecht op een scherpe bocht omdat de hele zaak oorspronkelijk bedoeld was als 4-wheeler. Er zijn ook 10-wheelers, maar nu ben ik in de war met de prijs van de 6-wheelers. :negatief:

Dit is bij Joebon en dat is een slimme Chinees, ook behoorlijk veel duurder dan bijvoorbeeld bij TITAN, Mandauwe Cebu
Als de gemeente hier een wagen koopt zoals hieronder de KOMATSU en dan verdwijnt er weer een hoop geld onder de tafel :jajaja:




Toyota, 580 duizend pesos, en 230 duizend meer als wat ik voor mijn Klootmobiel heb betaald en dat was al te duur want daar werd ik ook voor 50 duizend belazerd :negatief:
Klootmobiel vlak na de aankoop


1 Miljoen pesos,vind ik zeer duur vergeleken met de prijzen in Cebu, met ongeveer 300 duizend goedkoper dacht ik  :weetikniet:, morgen even bellen. :jajaja:




De jeep zou 280 duizend pesos kosten


Ik betaalde hiervoor compleet (niet "as is") gespoten enz. P 190 duizend in 2003 (alleen de jeep natuurlijk) in Cebu city (Mandauwe) bij TITAN en rijdt nog UITSTEKEND  :atyourservice:


Corruptie item



















bananacreek


bananacreek

#497
Even wat arbeidsvitaminen tussendoor: :weetikniet:

:benweg:

antzan

Vlakbij Heerlen , in de Naanhof ,  krijg je
5 kilo uien  voor  99 cent  en
5 K. aardappels voor 1,99  als ze in de aanbieding zijn .
En ze zijn altijd wel ergens in de aanbieding .
Trouwens ik ben momenteel in Iligan City  , daar zijn de meeste dingen
iets goedkoper dan vorig jaar .
Behalve de yeepny , ging vorige week van 7  naar  7,5 Peso .
Het was weer een heel gedoe om hier te komen .

In Manila aangekomen , met taxi naar Superferry pier .
Daar begon het ! 1e gate .
Boot-ticket , met Visa betaald en uitgeprint , werd niet herkend door de guard .
  [  never see that before sir ]
Supervisor komt , it,s oke .
Verder dan met onze 4 koffers . 2e gate , 2 koffers afgeven , ik zeg nee ,
maar dat moet , ik zeg weer nee , en loop gewoon door .
3e gate herkent wel onze E.ticket maar checkt erg lang .
4e Gate [ terminal ]  your ticket is oke sir , but i can not find your name on list .
Ik reserveerde 4 mnd geleden !
Dus , foto,s  maken , printen en ziedaar we konden door  en toen hebben we nog 4 uur STAAN wachten ,
totdat we naar de boot konden lopen , gate 5 .
Daarna ging het wel goed .

En de meeste prijzen hier zijn toch echt veel lager dan bij ons ,  maar niet alles .
Antzan
Maar geen verklaring of mededelingen waarom 4 uur wachten .
Foodmaster

bananacreek

Vervolg Surplustrucks:

Hier de correcte prijzen in Cebu en Joebon Dumaguete:

Cebu:P880,000.00     Joebon: P940,000.00


Cebu: NO STOCK     Joebon: P1,000,000.00


Jeep Mitsubishi 4DR6-turbo Cebu: P280,000.00 (as is) Joebon:P280,000.00 (as is)


Ik had nooit gedacht dat de prijs van de Jeep in Cebu ook P280,000.00 zou zijn. Dus de "as is" in 2003 was toen P170,000.00 (5DR6-turbo) en P160,000.00 voor het model met de 4DR5 motor.