Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek

..


Van de andere kant............... :lachen: :lachen:


MORE FUN IN THE PHILIPPINES.....
........... :happy: :happy:

bananacreek

#4603
Je zei gisteren dat je PHcare zou gaan gebruiken, maar ik betwijfel het ten zeerste..........dat stinkt naar gebakken garnalen.............. :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief: :negatief:

Of heb je weer een duif van de duitser opgevreten..?






bananacreek

GLOBE INTERNET NOG STEEDS EEN GROTE TROEP HIER.......... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:



more fun in the philippines.... :... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

@ Cosyns Guy: varkensgehakt gerold in een lapje ham  of hesp

Ja, nu herrinner ik me dat weer, dank u... :hoedjeaf:

Digos


In  :belgiesmiley: noemen we het loze vinken, of vogel zonder kop.....

In zijn eenvoudigste vorm bestaat een loze vink uit een dun lapje rundsvlees gevuld met gehakt. Dit wordt door de slager ingebonden met een katoenen draadje. Het is goed om voor het bakken de vinken nog even tussen je handpalmen te rollen. Dat maakt ze terug mooi rond en zo kan je ze beter rondom bruin aanbraden.

Hierop zijn eindeloze variaties mogelijk. Een heel verfijnde versie vertrekt van kalfsvlees en truffel.

Loze vink braad je eerst op een tamelijk hoog vuur aan tot het rundslapje mooi bruin is. Dan temper je het vuur en voegt gehakte ui toe. Die laat je enkele minuten meebruinen. Vervolgens voeg je kruiderij en een goed glas warme bruine fond toe en draai je het vuur helemaal klein. Afhankelijk van de dikte hebben ze nog 15 tot 25 minuten nodig. In plaats van bruine fond zijn ook tomaten en champignons hier uitstekend bij. In dat geval hoort er ook zeker look bij.


Bron

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Ketelbinkie


callebaut

Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag 25 februari 2012, 14:50:06
Boven de Moerdijk oftewel in  :nederlandsevlag: heet het "blinde vink".


Onder de moerdijk hier in het Waasland wordt het ook wel eens blinde vink genoemd    :lachen:

Amice

Ik ken zowel slavinken als blinde vinken. Maar weet enkel dat de blindevink meer rood van kleur was.

Volgens mij wordt er een ander soort bacon voor gebruikt of zo.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent