Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Kano op maandag 13 februari 2012, 06:23:02
Creek die schubben in het pannetje is ook anti aanbak, zoals de teflon laag . Kijk voor info over pannen eens hier http://www.kieskeurig.nl/pan/informatie

Dank u voor de link dus het is waarschijnlijk de grilpan...?... :happy: :happy: :happy:


Dit leest ik ook voor het eerst:

Anti-aanbaklaag
Het woord anti-aanbak zegt het eigenlijk al, niet aanbakken. De speciale anti-aanbaklaag die in de pan is geperst, zorgt ervoor dat de gerechten niet blijven plakken in de pan. Het beste is ook om een pan met anti-aanbaklaag niet schoon te maken met een sopje, maar alleen met warm water af te spoelen. Zo blijft de anti-aanbaklaag het beste functioneren. Wanneer je toch de pan wilt schoonmaken met een sopje, vet de pan dan regelmatig in met wat olie. Gewoon op een tissue even over de anti-aanbaklaag wrijven en de pan is weer klaar voor gebruik. Wanneer je de anti-aanbaklaag optimaal onderhoudt, zul je langer plezier hebben van de pan.



bananacreek

#4431
Citaat van: Amice op maandag 13 februari 2012, 12:29:41
Nou ik denk dat die schubben dan nog beter zijn want die teflon laag die word er door de filipina in no time afgekrast . Ik heb zelf een tefal gekocht a reason Php.1500 maar in no time naar de verdommenis. Dus ik zou zeggen kopen die handel.
maar garantie tot op de stoep he.  :lachen:
Filipina's kunnen alles molesteren maar dan toch liever een pan van minder dan P500 i. pl.v. P1500 :jajaja:

O,o kuripot ako

Juist precies en je moet ze zeer duidelijk maken dat ze voor de pannen met teflon alleen met plastic lepels en andere " kunststof gereedschappen" mogen gebruiken..... :denk: :denk:

Maar die pan met de schubben daar zit ook teflon op....zo te zien en te lezen... :jajaja:

Ok ga er morgen eentje kopen en die gaat de kast in voor de toekomst en ik koop de pan alleen vanwege de verlaagde prijs...ik heb de pan NOG niet nodig........Ik ben toch wat meer kuripot dan sir Amice neem ik aan..... :thumb: :thumb:

bananacreek

Citaat van: antzan op maandag 13 februari 2012, 15:57:14
Ze willen er niet perse vanaf  ,  maar er zijn nu andere modellen .
Eieren kan je er zeker in bakken ,
Eigenlijk in alle soorten pannen .
Maar de pan moet goed heet zijn , dan bak je zelfst zonder
olie/boter .
Pan op vuur , heet laten worden , drupje olie erin ,
en dan het ei , met de vork iets spreiden  en  WACHTEN ,
als het loslaat is het klaar .
Hetzelfde geldt voor vlees , als het loslaat  dan omdraaien
en weer wachten .
De grootste fout is , dat men de pan niet heet genoeg laat worden !
Gr. Anton
antzan

Met een PLASTIC vork bedoelt u, want de pan is bedekt met TEFLON.... :jajaja:

Dat heet maken van de pan, ja dat kost gas en gas kost geld........ :jajaja: :jajaja:
Ik ga het toch een keer proberen... :happy: :happy:

Als ik met dit topic op de 100000 kom dan kan ik misschien al mijn "LAST SUPPER" koken....? :happy: :happy: :thumb: :thumb:


bananacreek

#4433
@Phille: Zeker geen vork uit metaal gebruiken, een houten exemplaar is aan te raden. In elk geval iets uit zacht materiaal, maar ook geen plastiek want dat kan smelten. Ik gebruik thuis altijd een houten lepel wanneer ik iets bak in een pan met een anti kleef laag.

Ik kan geen houten lepels in deze bunker vinden en morgen toch naar houten lepels kijken als ik de PAN koop... :thumb: :happy: :happy: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Wachten op relief goods voor de aardbeving victims.... :thumb:





Maar als je die richting uitgaat dan moet je langs de plaats Manjuyod en de highway voert daar langs de kust maar de bergen gaan tot aan de kustlijn en daar is vandaag een grote "rock-slide" geweest en het duurde uren voordat men de weg weer vrij kon geven..... :jajaja:






http://www.batch2006.com/negros/visit_manjuyod.htm

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Ja, die zou er nog bovenop kunnen........ :weetikniet: :weetikniet:.... :jajaja: :jajaja: :lachen:


Ok, dat zou het dan moeten zijn........ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Toch nog uit balans zo te zien..... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :negatief: :negatief:
Waarom allemaal aan één kant...?... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


IT'S MORE FUN IN THE PHILIPPINES....... :thumb: :thumb: :happy: :happy: