Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: bananacreek op woensdag 25 januari 2012, 12:34:58
@the Queen: Daghang Salamat................... :thumb: :thumb:

You earned 15 free airmiles wih this correction..... :thumb: :thumb:


Normaal gesproken slik ik alles aan voor zoete koek wat jij zegt maar dit keer stond moeders over m'n schouder mee te kijken dus meteen bla bla . Zal je complimenten doorgeven  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

@Josv:Normaal gesproken slik ik alles aan voor zoete koek wat jij zegt maar dit keer stond moeders over m'n schouder mee te kijken dus meteen bla bla . Zal je complimenten doorgeven

Oeps... dus moet ik voortaan uitkijken wat ik schrijf...er wordt gesensuurd.......... :thumb: :happy:

Zeer goed gedaan vind ik want anders had ik later toch weer voor lul gestaan door verkeerde informatie in te brengen.. :jajaja: :jajaja:

Nogmaals dank.... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek


Amice

Citaat van: bananacreek op woensdag 25 januari 2012, 13:07:16
@Josv:Normaal gesproken slik ik alles aan voor zoete koek wat jij zegt maar dit keer stond moeders over m'n schouder mee te kijken dus meteen bla bla . Zal je complimenten doorgeven

Oeps... dus moet ik voortaan uitkijken wat ik schrijf...er wordt gesensuurd.......... :thumb: :happy:

Zeer goed gedaan vind ik want anders had ik later toch weer voor lul gestaan door verkeerde informatie in te brengen.. :jajaja: :jajaja:

Nogmaals dank.... :hoedjeaf: :hoedjeaf:
CitaatWaar DURIAN verboden is is MARANG het meestal ook. Btw, tis wel allemaal familie van elkaar

:ikkeniebegrijp:
Ja erg goed van Nene, maar waarom is dat verboden dan?  :weetikniet: het zijn toch vruchten  :ikkeniebegrijp:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag 25 januari 2012, 13:11:16
Citaat van: bananacreek op woensdag 25 januari 2012, 13:07:16
@Josv:Normaal gesproken slik ik alles aan voor zoete koek wat jij zegt maar dit keer stond moeders over m'n schouder mee te kijken dus meteen bla bla . Zal je complimenten doorgeven

Oeps... dus moet ik voortaan uitkijken wat ik schrijf...er wordt gesensuurd.......... :thumb: :happy:

Zeer goed gedaan vind ik want anders had ik later toch weer voor lul gestaan door verkeerde informatie in te brengen.. :jajaja: :jajaja:

Nogmaals dank.... :hoedjeaf: :hoedjeaf:
CitaatWaar DURIAN verboden is is MARANG het meestal ook. Btw, tis wel allemaal familie van elkaar

:ikkeniebegrijp:
Ja erg goed van Nene, maar waarom is dat verboden dan?  :weetikniet: het zijn toch vruchten  :ikkeniebegrijp:


U bedoelen het meebrengen van de vruchten naar Singapore?
Waarschijnlijk "geopend"
Wat ik "toen" hoorde was het vanwege de stank van de vrucht en ik denk dat het verbod misschien alleen van kracht was in de toestellen van Singapore Airlines... :weetikniet: :weetikniet:

Nee, ook bijvoorbeeld in de "subways" van Singapore verboden:


"The durian, a spiky fruit native to Southeast Asia, has been variously described by its detractors as smelling like garbage, moldy cheese or rotting fish. It is banned from many hotels, airlines and the Singapore subway. But durian lovers — and there are many, at least in Asia — are convinced that like fine French cheeses, the worse the smell, the better the taste.
"Under the durian's hardy shell are sections of pale yellow flesh with a consistency that can be as soft and oozy as custard and a flavor that is nutty and sweet with hints of vanilla and an occasional bitter bite." 



Meer hieromtrent:

http://www.answers.com/topic/durian

Amice

Aha het is dus niet verboden te eten maar om te vervoeren in vliegtuig en ander tuig.

Dus longanisa wat ook stinkt is ook verboden bij het tuig.

Ik begin het te snappen....geloof ik.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op woensdag 25 januari 2012, 13:11:16
Citaat van: bananacreek op woensdag 25 januari 2012, 13:07:16
@Josv:Normaal gesproken slik ik alles aan voor zoete koek wat jij zegt maar dit keer stond moeders over m'n schouder mee te kijken dus meteen bla bla . Zal je complimenten doorgeven

Oeps... dus moet ik voortaan uitkijken wat ik schrijf...er wordt gesensuurd.......... :thumb: :happy:

Zeer goed gedaan vind ik want anders had ik later toch weer voor lul gestaan door verkeerde informatie in te brengen.. :jajaja: :jajaja:

Nogmaals dank.... :hoedjeaf: :hoedjeaf:
CitaatWaar DURIAN verboden is is MARANG het meestal ook. Btw, tis wel allemaal familie van elkaar

:ikkeniebegrijp:
Ja erg goed van Nene, maar waarom is dat verboden dan?  :weetikniet: het zijn toch vruchten  :ikkeniebegrijp:

Amice, je ruikt ze al op 30 meter afstand ( durian zeker en marang in mindere mate ). In sommige hotels, zoals hier op de hoek, is het verboden om ze mee te nemen naar de kamer. We hebben hier Magsaysay-park waar heel veel Durian vendors zijn. Als ik er langs rij op de motor dan ruik ik het al op 100 meter afstand.

Maar ik vind het NIET stinken. Ik eet het regelmatig.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

MadRed

In Singapore zie je overal bordjes in het openbaar vervoer met "verboden voor Durian". En de boete is niet mis. Ze willen niet dat je de res van de pasasgiers de bus uit jaagt.

Amice

Het zal in Manila best ook wel te krijgen zijn, maar het stinkt hier zo dat ze het verschil wellicht niet merken , ik had er nog niet van gehoord in ieder geval.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op woensdag 25 januari 2012, 13:34:34
maar het stinkt hier zo dat ze het verschil wellicht niet merken , ik had er nog niet van gehoord in ieder geval.  :lachen:

Men is nooit te oud om te leren  :lachen:

Volgende keer als ik kom zal ik het meebrengen. Hier op de luchthaven verkopen ze het maar dan bevroren. Dat mag wel  :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....