Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

#410
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 februari 2011, 13:46:29
Citaat van: boomerang op donderdag  3 februari 2011, 13:35:50
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 februari 2011, 13:24:32
Citaat van: boomerang op donderdag  3 februari 2011, 13:14:09
Onze Klaske is zéér tevreden met die mooie foto en vroeg mij om deze op haar datingsite te mogen gebruiken.


Klaske foto nu onderweg met de email, maar svp geef hem wel even het volgende advies:
Eerst goed uitkijken, niet binnen een paar maanden gelijk trouwen en niet zeggen "I LOVE YOU" voordat hij het meiske in zijn armen heeft, en zorgen dat de schoonouders zo ver mogelijk weg wonen??   :ikkeniebegrijp: :jajaja: Dank U voor uw medewerking. :hoedjeaf:

Zij heeft besloten om geen Pinoy als echtgenoot te willen en gaat voor een Americano mits deze niet te heftig getatoeëerd is en drank verafschuwd. Persoonlijk lijkt mij dit een moeilijke opgaaf maar je weet dat je een teenager moeilijk kan tegenspreken en hopen wij dat zij vandaag of morgen een degelijke  :nederlandsevlag: of  :vl: tegen het lijf loopt.

Oeps, een meiske: Ok dan beter geen Britten en Australiers want die zitten meestal vol met tatoos.
Een degelijke Nederlandse vlag??????? Wat is er verkeerd aan een degelijke Belgische vlag of een degelijke Marrokaanse vlag????? :ikkeniebegrijp: waarom altijd die Hollandse kaaskoppen????? :denk: :benweg:

Klaske heeft een Nederlandstalige opvoeding genoten en dat neemt het probleem van het elkaar niet volledig begrijpen voor een groot deel weg. Hoewel het toch altijd een vrouwelijk wezen blijft en dus voor het mannelijk geslacht vol onverwachte verrassingen zit.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

opinie

Citaat van: bananacreek op donderdag  3 februari 2011, 12:58:23
Ik haalde een keer mijn huishoudsters op en parkeerde mijn motor daar in de buurt en zag twee jonge mannen hout bijeen aan het rapen en er hing een rijstzak aan het hek met IETS erin. Even later hoorde je een enorm gegil van een hond en zag je de mannen herhaaldelijk hun bolo's (sundangs, kapmessen) door de zak heensteken.
Die hond was dus voor dinner (of sumsum) bedoeld. In plaats van het hoofd van de hond in één keer af te kappen lieten ze de hond doodbloeden.

Die manier van (af)slachten heeft niets te maken met honger maar met sadisme. Doodfolteren is maar een stap verder en hoe zit het met de psyche van deze personen.

Onlangs werd in een programma de dood van twee kinderen behandeld. Autopsie wees uit dat ze verstikten en de verdachte was de 13-jarige zus. Ze hield echter haar onschuld staande en de zaak zat vast. De verdachte ging bij de grootmoeder wonen. Een tijdje later stierf grootmoeders hond aan verstikking.  :denk: Autopsie wees een gelijkaardige manier van verstikken uit.
De grootmoeder wou de kleindochter niet meer in huis, haar gezelschap was te adembenemend!
De 13-jarige ontkent alles.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

P 450


Hier wordt nooit of zeer weinig gewerkt, tenzij het de FLAG PARADE is  :atyourservice: en deze dienst is naar mijn mening gewoon overbodig geworden. Hier kan men long distance bellen en faxen. Er komt bijna geen mens. Maar ja, de salarissen moeten doorgaan????




@Callebout: Dit is het substation in Pulantubig



bananacreek

vervolg foto's...

De Jeep (Mitsubisshi -4DR6-turbo) in oude dagen zonder lier ingebouwd achter de bumper.









bananacreek














Een Klootzak in de problemen


Nog meer problemen, en even later bleek dat door de vibration van het luchtfilterhuis een remleiding naar de Master break cilinder gescheurd was en ik moest toen met behulp van de handrem en op de motor remmen vanaf dat punt de bergen af en naar huis en dat was levensgevaarlijk en niet makkelijk. :negatief:


Deze mensen hebben me eruit getrokken met een REO want op die datum zat er nog geen winch op de jeep, en zo'n winch is in de bergen zeer handig.


En zo blijf je aan de gang. Kan je niet rijden Klootzak???????  :denk: Wel toen had ik nog geen ervaring in de bergen :jajaja: Volgende keer wel je slippers aandoen??? (maat 11 zo te zien???)




Later met de KARABAO eruit getrokken :applaus:


Ok, Tuba tijd...... :drunk:


De later ingebouwde winch (komt origineel van een Mitsubishi Pajero en "staat op zijn kop"  :ikkeniebegrijp:






bananacreek






Op de terugweg.Deze man is over een halve meter hoge betonmuur gevlogen en belande op zijn kop. Kijk naar het touw om te verhinderen dat het weggesleurd jan worden met hoogtij?  :denk: Als het hoogtij is dan kan de stroming hier in de buurt gevaarlijk zijn en er zijn een aantal mensen nooit meer terug gekomen omdat ze door de gevaarlijke stroming "afgevoerd" werden, waaronder twee innederlanders een paar jaar geleden, maar dat was al richting Siquijor eiland.





bananacreek







Gezien vanaf de weg tussen Dawin en Bacong








Gezicht op Cebu


Nog redelijke hakken dacht ik :thumb:


Hoop problemen als het flink regent hier


Ok, hulptroepen op komst :atyourservice:








Oeps... gaat weer regenen :negatief: :negatief:































bananacreek

#418
"Kijk Joop, nou kan ik de zeep niet meer vinden, ik had nog zo gezegd,leg het op DIE STEEN, :confused2: altijd weer problemen met jou als we in het bad gaan" :negatief: :denk:


Dezelfde hakken? :denk: Well, well, well... Kijk nu eens even, daar loopt waarempel Joop  :haha:, wacht even..."HOI JOOP, HEB JE JE EIGEN WEL ACHTER DE OREN GOED AFGEDROOGD?" : :lachen: :lachen: " Wat, gaan we kwaad worden?" :floet:


Hier op de vlakte naast Tanjay (tussen Tanjay en Bais) liggen enorm veel suikerriet velden.....






2007

gosternokke

Creek, Ik blijf het fascinerend vinden die fotoreportages van jouw . Schitterende fotos.