Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: Amice op donderdag 19 januari 2012, 11:39:18
CitaatMaar tis ook geen "gezond" beroep als je leest hoevaak zo'n vent van z'n brommertje geschoten wordt.

Ja en :ikkeniebegrijp:
het zijn wel wat wij noemen woekeraars en dat is ook geen geliefd beroep, hadden ze maar n vak moeten leren of in ieder geval niet zo gretig moeten zijn.

N kat(door hun in t nauw gedreven) maakt rare sprongen, met alle gevolgen voor ze van dien.

Ik heb absoluut geen medelijden met dat soort figuren.

Ze proberen gewoon rijk te worden op de armoede van een ander .... :negatief:

bananacreek

#4061
@Ab....Hoe gaat het met je?.... :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Dat is hemelsbreed 127 km tussen Canlaon city en Dumaguete city........... :jajaja:





U kunt deze huren om daar te komen.... :thumb: :thumb:.....grapje natuurlijk... :jajaja: :jajaja:

Over weg toch wel een uur of vier met de Ceres Liner..... :jajaja:





Ik ben er maar één keer geweest met de Ceres Liner ergens in 1983 en ik was stomdronken en had een krat bier onder de stoelen...... :drunk: :drunk: :drunk: :drunk:

Maar dit zijn luchtfoto's hierboven en je kan nooit zo hoog komen en er is (of was) ook een NPA probleem daar in de buurt van de vulkaan..... :negatief: :negatief:

http://www.godumaguete.com/canlaon-city-negros-oriental.html


bananacreek

Citaat van: josv op donderdag 19 januari 2012, 11:34:22
Citaat van: bananacreek op woensdag 18 januari 2012, 16:36:21
Het volgende gaat over het 5-6 lenen op de  :smiley-philippines:

Dumaguete zit er vol mee..... :jajaja: :jajaja:

Dit wordt meestal gedaan door de INDIANS die hier zonder visum mogen verblijven zoals ook de  :smiley-philippines: in India......FOUT, WANT IK LEES NET DAT OOK DE BUMBAYS EEN VISA VOOR DE :smiley-philippines: nodig hebben.


Creek, die bombays zijn meestal hier geboren en hebben een filippijns paspoort.

Vanaf mijn terrasje hier zie ik ze vaak "werken". Meestal zijn de geldophalers flinke kerels die er stoer uitzien ( helm op, doek voor de mond, zonnebril op ). Betaal je niet krijg je een waarschuwing. Na een tijdje staan er 3 op je stoep tegen je aan te schreeuwen of tegen je personeel. Heb hier 'n keer iemand uit een eatery zien "plukken". Sleutels van z'n motor werden afhandig gemaakt en de 2 kerels hielden een flinke speech voor hem, midden op straat. Na 30 minuten hingen ze elkaar om de nek  :floet: en ieder ging zijns weegs. Het zijn geen jongens waar je ruzie mee moet krijgen. Maar tis ook geen "gezond" beroep als je leest hoevaak zo'n vent van z'n brommertje geschoten wordt.

Ja, ik dacht al zoiets in het verleden vernomen te hebben..... :jajaja:
Ik vond het dan ook vreemd dat de immigration helemaal geen actie nam op klachten want 5-6 is illegal en dan zou deportatie aan de orde komen..

Ik vond het al vreemd dat de meeste van hun vloeiend Cebuano spreken en sommigen zijn zelfs met een Filipijnse getrouwd... :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp:
Maar ondanks dat ze hier zouden zijn geboren blijven het vreemde vogels en er was er eentje hier een aantal jaren geleden die ongelofelijk groot was...maar ja. een kogel gaat sneller ...... :shoot13lj7: :shoot13lj7:



Dank voor de uitleg...zeer interessant....... :thumb: :thumb: :hoedjeaf:




bananacreek

#4063
Citaat van: bananacreek op woensdag 18 januari 2012, 16:46:46
MORGEN FBS EN LIPID PANEL................GOED OF NIET GOED? ... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:







De uitslag was nog steeds goed:............ :happy: :happy: :happy: :thumb:

Lipid Panel: Lipid panel is nooit hetzelfde want het cholesterol gehalte kan binnen minuten veranderen...bijvoorbeeld stress, flink lopen vlak voor de test, sex vlak voor de test......( :neeneenee: :neeneenee:) enz... :jajaja:
Beste is om dan liggend bloed te trekken............. :jajaja: :thumb: :thumb:
Maar dat doen ze niet met OPD patients............ :neeneenee: :neeneenee:

Hier het resultaat van de vorige keer op 26 October 2011
Toen zat ik al op het "ADRIAAN" gebakken eieren dieet........... :jajaja:



Het resultaat van vandaag:



Lipid:
Ratio tussen "total cholesterol : HDL is bijna hetzelde als in october 2011 en hoe lager hoe beter........... :jajaja: :jajaja:

FBS:
Ik stond er van te kijken dat de normal "values" voor de FBS werden aangegeven tussen 70-115..en op het vorige test-resultaat tussen 8--100 :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Gelijk terug en "blah...blah...blah....blah".... :jajaja: :jajaja:

Ja, zei de persoon: " We hebben nieuwe apparatuur met andere waarden"

Ok, weer opnieuw beginnen, maar procents-gewijze zit ik toch nog goed met de waarde van 92 tussen 70 en 115.

Volgende maand weer proberen en het "ADRIAAN Gebakken Eieren Dieet" gewoon doorvoeren..... :jajaja: :jajaja: :happy: :happy: :thumb:


Mijn laagste "Total Cholesterol" ooit was 115 en de hoogste waarde was 196....in de jaren '90.










bananacreek

Even met een rotgang want moet morgen naar Tanjay City om een gesprek te hebben met iemand........misschien wat foto's onderweg in de buurt van de kapotte brug over de highway tussen Tanjay en Bais.... :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

 :nederlandsevlag: vaatje............. :jajaja:



:smiley-philippines: vaatje...... :happy: :happy:



Nog geen  :belgiesmiley: vaatje gevonden....heb haast... :jajaja: :jajaja:

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek