Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek



Het ging hier om het woord BORECAT..... :jajaja: :jajaja: (hoer(tje), meiske van zeer lichte zeden, GRO (1ste klasse).... :jajaja: :jajaja:

Maar volgens Pierrevanwies was dat fout gespeld omdat de C op die wijze niet in woorden wordt gebruikt.. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:

Ik ben helemaal niet goed in talen........... :neeneenee:

Op de UTS hadden we vroeger Engels, Fries, Duits en Frans...Duits ging nog wel maar de Franse taal was ik zeeeer slecht in...kan me allen no herinneren" " LE PIPE DE PAPA" of zoiets......... :weetikniet: :weetikniet: :negatief:
Hetzelfde met de Friese taal.......... :weetikniet: :weetikniet:

Volgens Pierrevanwies is het BORIKAT

Hier wat meer betreffende Cebuano:


http://cebuanskii.blogspot.com/2011/05/alphabets-syllables-and-stress.html


http://www.jonsay.co.uk/dictionary.php?langa=Nederlands&langb=Cebuano&atoz=alfabet

http://www.digitaldialects.com/Cebuano/Links.htm

http://www.bohol.ph/books/Jimenez/EnglishBisayaGrammar.html



bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag 14 januari 2012, 13:02:37
Creek, hoe zit dat dan met deze "speciale manier"? Voor een smoketest hebben ze toch je wagen nodig en voor de jaarlijkse registratie een afdruk van het motor en chassisnummer?


Ja, zeer goede vraag sir,.... :thumb: :thumb:

Iemand moet dan wel de wagen of de motor naar de smoketest brengen...normaal gesproken moet je daarzelf voor opdraaien en het resultaat dan aan die verzekering doorgeven.

Je kan de "stencils" van de motor en het chassis zelf maken (ik gebruik een potlood + doorzichtige tape en dan op papier plakken)...maar vele smoketest centers doen dat voor u omdat ze dan klanten willen lokken want soms is het een vieze ELLENDE om een "stencil" te maken op een soms moeilijk te bereiken plaats op een motorblok............ :negatief: :negatief: :negatief:
Die gasten die bij een "smoketest-center" werken weten meestal wel waar die nummers op de betreffende merken en modellen zijn te vinden.

Ik heb ze een keer een stuk of 50 "stencils" laten maken van elke wagen zodat zulks voor mij gemakkelijk zou zijn maar dat was nog voor de tijd dat ze dat ook bij de smoketest-centers aanboden.... :jajaja: :jajaja:


















bananacreek


bananacreek

Je ziet hier NOOIT "NASI-GORENG (fried-rice) staan zoals in de Chinees in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:







Dat mis ik nu erg.... :jajaja: :jajaja:
Heb dat niet dus maar een reep chocolade nemen straks....?.... :weetikniet: :happy: :happy: :happy:


Pjottr

Ik heb mijn auto afgelopen week ook laten registreren voor de jaarlijkse. Eigenlijk 1 mnd tevroeg mijn nr plaat eindigt op 2 maar het kan wel eerder.
Smoketest is een farce. Er staat een webcam voor de nr plaat en die projecteert deze op een pc in het kantoor. Vervolgens gaat het zo als op de foto De meetstok of wat het ook is gaat in de pijp en er meteen weer uit.
Computer output "er is geen print nodig" Dat betekent net zo veel dat de test is goed gekeurd.Kosten 450 ps voor mijn wagen
Naar LTO waar ze het stencillen doen.2 minuten werk en 20 ps fooi en klaar
Naar het kantoor en de spullen afgegeven en betaald ps 2860 ps
En toen kwam de filipijnse aap uit de kokosnoten boom. Ik dacht dat was het maar nee.
Ik moest een orgineel verzekeringspapier overleggen dus nog even een verzekering sluiten????? Ik had de wagen net gekocht in Oktober en een verzekering gesloten voor 1 jaar.
Toen ik mijn wagen overliet schrijven op mijn naam moest ik dat hele bovengenoemde circus ook doorlopen(behalve de smoketest dan)
Het LTO heeft toen het orginele verzekeringsbewijs gehouden want ze werken alleen met orginelen.
Nu moest het LTO weer een orgineel hebben. Ik zei dat dit orgineel al bij hun in de kast lag in mijn dossier. No Sir die kunnen we niet gebruiken u moet een nieuwe sluiten anders gaat het registratie feest niet door.
Ik ga hier niet zeggen wat ik dacht,maar dit is de bureaucratie ten top en de uitmelkerij op zijn stevigst.
Al met al was ik iets meer dan 4000 ps kwijt
Ik heb er niet bij stil gestaan in Okt dat het beter was tot de registratie datum van het nieuwe jaar gewoon op de papieren van de vorige eigenaar te blijven rijden.Nu is alles dubbel in 3 maanden tijd.
Vind je het gek dat dit land een slechte naam heeft.Ik niet.


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Net van de Police-Academy............. :applaus: :applaus: :thumb:
Nog geen wapen..... :negatief: :negatief:


Met mijn partnter... :applaus: :applaus:





bananacreek

Citaat van: Pyotr op zaterdag 14 januari 2012, 14:23:00
Ik heb mijn auto afgelopen week ook laten registreren voor de jaarlijkse. Eigenlijk 1 mnd tevroeg mijn nr plaat eindigt op 2 maar het kan wel eerder.
Smoketest is een farce. Er staat een webcam voor de nr plaat en die projecteert deze op een pc in het kantoor. Vervolgens gaat het zo als op de foto De meetstok of wat het ook is gaat in de pijp en er meteen weer uit.
Computer output "er is geen print nodig" Dat betekent net zo veel dat de test is goed gekeurd.Kosten 450 ps voor mijn wagen
Naar LTO waar ze het stencillen doen.2 minuten werk en 20 ps fooi en klaar
Naar het kantoor en de spullen afgegeven en betaald ps 2860 ps
En toen kwam de filipijnse aap uit de kokosnoten boom. Ik dacht dat was het maar nee.
Ik moest een orgineel verzekeringspapier overleggen dus nog even een verzekering sluiten????? Ik had de wagen net gekocht in Oktober en een verzekering gesloten voor 1 jaar.
Toen ik mijn wagen overliet schrijven op mijn naam moest ik dat hele bovengenoemde circus ook doorlopen(behalve de smoketest dan)
Het LTO heeft toen het orginele verzekeringsbewijs gehouden want ze werken alleen met orginelen.
Nu moest het LTO weer een orgineel hebben. Ik zei dat dit orgineel al bij hun in de kast lag in mijn dossier. No Sir die kunnen we niet gebruiken u moet een nieuwe sluiten anders gaat het registratie feest niet door.
Ik ga hier niet zeggen wat ik dacht,maar dit is de bureaucratie ten top en de uitmelkerij op zijn stevigst.
Al met al was ik iets meer dan 4000 ps kwijt
Ik heb er niet bij stil gestaan in Okt dat het beter was tot de registratie datum van het nieuwe jaar gewoon op de papieren van de vorige eigenaar te blijven rijden.Nu is alles dubbel in 3 maanden tijd.
Vind je het gek dat dit land een slechte naam heeft.Ik niet.

Hier in Dumaguete:
Als de "MEET_PROBE" in de uitlaat zit dan moet er een blokje onder het gaspedaal worden gelegd en dan een keer of 5 op teken van degene die achter de computer zit gas geven en een paar sekonden vastop de "plank" (blokje) houden en dat duur toch wel een minuut of twee.

Hier moet je alleen het "CERTIFICATE OF COVER" van de verzekering aan de LTO afgeven en de originele polis hou je zelf natuurlijk


Ja, juist, ze kunnen het u zeer moeilijk maken op de LTO............ :negatief: :negatief:

Een ander forumlid was hier een keer op vakantie en zijn vrouw moest ook op de LTO zijn en hij ging even mee en hij zei later: " Eens maar nooit meer".... :jajaja: :jajaja: :lachen:














Pjottr

Dat is ook zo maar ik moest bij de 1e registratie in Okt (overschrijving op mijn naam het orgineel afgeven want met een copie namen ze geen genoegen.
Nu bij de jaarlijkse registratie moest ik weer een Orgineel overleggen maar zo als ik al zei die lag bij hun in de kast en die konden ze niet meer gebruiken??????
Hebben alle LTO'S niet een zelfde werkwijze??
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

@Pyotr: Ik heb er niet bij stil gestaan in Okt dat het beter was tot de registratie datum van het nieuwe jaar gewoon op de papieren van de vorige eigenaar te blijven rijden

Correct, dat heb ik met mij Yamaha 250 gedaan en nu nog in de problemen want de papieren moesten door mij per LBC naar Danao city in Cebu worden gestuurd ter "verification" (C.R. was in Danao voor het eerst afgegeven) met een aan de LTO Dumaguete geadresseerde envelope (per LBC) bijgesloten en dat is nu al vijf maanden weg en na controle van het "trackingnumner" met de LBC nog nooit vanuit Danao verstuurd en ik had al voornemens om naar de Ombudsman Visayas in Cebu city te stappen, maar de LTO Dumaguete city volgt nu de zaak op en moet over 14 dagen terug komen.
Dat is gewoon smerig vind ik en er is geen excuse want ze moeten zulks binnen..15 dagen terugsturen (normaal gesproken)






bananacreek

Citaat van: Pyotr op zaterdag 14 januari 2012, 14:43:07
Dat is ook zo maar ik moest bij de 1e registratie in Okt (overschrijving op mijn naam het orgineel afgeven want met een copie namen ze geen genoegen.
Nu bij de jaarlijkse registratie moest ik weer een Orgineel overleggen maar zo als ik al zei die lag bij hun in de kast en die konden ze niet meer gebruiken??????
Hebben alle LTO'S niet een zelfde werkwijze??


Hier heb ik NOOIT de originele PRIVATE CAR POLICY moeten afgeven maar alleen altijd de "certificate of cover".... (ORIGINAL COPY)