Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek



Ok, ik heb ze gevonden @ P270/set in HANDYMAN Robinsons............ :thumb: :thumb: :happy: :happy:





Hier kunnen ze me dan volgende maanden met de andere wagens NIET meer pakken..... :neeneenee: :neeneenee:

Luke

Ik heb dat nog maar weinig zien gebruiken in geval van panne hier op de drukke wegen in Metro Manila.
Je moet iemand bij die driehoek zetten want ofwel is dat ding plat gereden of  :benweg: verdwenen van zodra je je rug draait.

bananacreek

#3962
Nog even iets anders uitspugen (één u of  twee U's ... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:)....... :jajaja: :jajaja: :jajaja: :floet:

Kijk als die EWD eenmaal in de wet staat zoals aangegeven door Sir Kano dan heb ik daar natuurlijk geen enkel probleem mee............

Maar nu het volgende......(dit gaat dan om de situatie zoals die zich voordoet bij de LTO Dumaguete city)... :negatief:

Neem aan dat uw voertuig kentekenplaat eindigd op een 1 hetgeen dan betekent dat normaal gesproken de vernieuwing van de registratie + smoketest+ insurance moet gebeuren voor/op de vervaldatum zoals aangegeven op de O.R.

Ga nu eens een keer rondkijken in Dumaguete tijdens een wandeling of wat dan ook en dan komt u er snel achter dat er behoorlijk veel voertuigen (motoren, bussen,jeepney's, trucks, enz enz) op een 1 eindigen............ :jajaja: :jajaja:

Ga nu op een dag naast het LTO gebouw staan (u mag ook zitten, maar dan wel een eigen stoel meenemen)

Ik heb hier toch een prachtige stoel gevonden dacht ik.........een LTO STOEL...... :happy: :happy: :happy: :happy:
En er zit een LTO sticker op de achterkant................ :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :jajaja:



Nou, als u daar de godganse dag heeft gezeten met het "biertasje" steeds gevuld met:

...

....of wat dan ook... :weetikniet: :weetikniet:

.......dan komt u aan het einde van die dag tot de conclusie dat er zich maar een heel klein aantal voertuigen worden aangeboden ter inspectie.
Dan wat hoofdrekenen en dan komt u evenals tot de conclusie dat er in een maand misschien maar een tiende van het aantal voerrtuigen worden aangeboden ter inspectie van het aantal dat er hier rond rijdt in the city of Gentle Bullets..... :negatief: :negatief: :negatief: :jajaja: :jajaja:

Ok, hoe komt dat dan?

Vele kleinere verzekeringsmaatschappijen werken als "middleman" om de verzekering + registration (soms ook smoketest) te doen @ een totaalprijs die maar zeer weinig lager ligt dan de "normale" LTO directe afhandeling.
Maar...dan heb je wel grote kans (meestal) dat je de papieren een maand of drie KWIJT bent en soms komt het voor dat ze uw dokumenten NIET meer terug vinden....zoekgeraakt..."Sorry Joe, but we lost your papers"

En daar zitten dan maar drei gasten naast het LTO gebouw om uw voertuig te inspecteren....en alleen EENTJE doet het eigenlijke "inspectie" werk.

De anderen vullen uw formulier in............ :jajaja: :jajaja:



En die gasten WETEN dondersgoed dat de Klootzak (Asshole in hun ogen) in het verleden al vragen heeft gesteld betreffende deze situatie..... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :floet:

Die mensen hebben daarmee een sidejob......en dan komt er een blanke Kloot die vragen gaat stellen?



Dus als het enigszins kan dan gaan ze wat moeilijk doen.... :lachen: :lachen:

Maar het staat in de wet betreffende de driehoeken en dan zal je dat gewoon moeten acepteren.... :jajaja:



bananacreek

Citaat van: Luke op vrijdag 13 januari 2012, 12:19:36
Ik heb dat nog maar weinig zien gebruiken in geval van panne hier op de drukke wegen in Metro Manila.
Je moet iemand bij die driehoek zetten want ofwel is dat ding plat gereden of  :benweg: verdwenen van zodra je je rug draait.

Juist..... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Kijk, ik heb mijn best gedaan en uren geluisterd, maar tot nu toe is daar niets uitgekomen...bekijk het maar... :horenzienzwijgen:


bananacreek

Each EWD will be given by a
    numbered sticker by LTO which shall be recorded with the registration of
    the vehicle. Therefore, each vehicle needs to have its own EWD set and
    it  is not possible to transfer EWD sets between vehicles. The registration
    of a vehicle will not be processed if an EWD conforming to these new
    standards is not presented.



Nou, daar gaat mijn hardverdiende AOW, dat kost me een fortuin.......maar de stickers kunnen op de computer gemaakt worden...... :happy: :happy: :happy:

Kan geen afbeelding vinden..... :negatief: :negatief:



Maar wel het volgende en maak je borst maar nat............ :jajaja: :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

http://www.motorcyclephilippines.com/lto-fines-and-penalties/


bananacreek


Rich

Rich de Nederbelg.