Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Phille op donderdag 12 januari 2012, 15:56:14
Citaat van: bananacreek op donderdag 12 januari 2012, 15:23:22
Citaat van: Phille op donderdag 12 januari 2012, 14:28:38
Citaat van: bananacreek op donderdag 12 januari 2012, 13:31:21
Citaat van: Phille op woensdag 11 januari 2012, 17:50:39
Citaat

Hij zei: " Are you looking for trouble?"





"Well, No not now please, I have a headache today"............. :jajaja: :jajaja:



Haven't you notice I is your face on the body of the boxer  :haha:

Ja, nu zie ik het pas hoe ik eruit zou zien met HAAR op mijn hoofd....quapo.... :happy: :happy: :happy: :happy:

Kijk eens even, ik lijk wel 30 jaar jonger................ :thumb: :thumb:

Wat een Macho, wow.... daar kan je een hoop huishoudsters meer vinden........ :happy: :happy: :happy: :happy:

IK GA EEN PRUIK KOPEN....DAT IS ZEKER...........EN PROBEREN EN EEN FOTO OP HET FORUM...PROBLEEM......"OUT OF STOCK SIR........... :negatief: :negatief: :jajaja: :jajaja: :lachen:
Dat ga ik doorsturen aan mijn broer en zwager in Nederland.....

ZEER GOED GEDAAN VIND IK........ :thumb: :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

EINDELIJK HEB IK WEER ZIN OM TE LEVEN.... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

IT'S MORE FUN IN THE PHILIPPINES


Dan ben ik zeer blij met het gegeven een positieve bijdrage geleverd te hebben aan de mentale ingesteldheid van Sir Klootzak ... go tiger, go tiger, go for it!  :happy: :happy: :happy:

Juist want ik zat de laatste tijd toch wel in een flinke depressie............... :negatief: :negatief: :jajaja: :jajaja:

Deel door de euro koers natuurlijk .......... :dollareyes: :dollareyes:

Rich

Rich de Nederbelg.

Digos

Citaat van: bananacreek op donderdag 12 januari 2012, 15:44:23
Vervolg LTO......

Even vergeten...
Tijdens de technical inspection vroegen ze of ik een "EARLY WARNING DEVICE" in de jeep had..... :weetikniet:

Jazeker antwoordde ik..........dat viel hem natuurlijk tegen... :jajaja: :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen: :lachen:

Dus ik haalde het apparaat uit de doos (vorige week gekocht @ P99) en dat was een rode



NEE, ZEI DE MAN, HET MOET EEN GELE KLEUR ZIJN...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


IK KAN ZELFS GEEN GELE DRIEHOEK OP GOOGLE VINDEN...... :neeneenee: :neeneenee:

IT'S MORE FUN IN THE PHILIPPINES... :jajaja: :jajaja: :lachen:


Bij mijn weten en ervaring (in Bacolod en omstreken) moest ieder voertuig en ook onze taxie's verplicht twee driehoeken bij hebben......een orange (geen gele) en een rode.

De orange diende om voor het voertuig te plaatsen, en de rode achter het voertuig.

Deze regel is echt niets nieuws.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Ketelbinkie

#3953
Ik ben een domme  :nederlandsevlag:-er, dat ff voorop gesteld (zelfkennis is maar alles). Daar weet Willem over mee te praten :lachen:. Maar kan iemand mij het volgende uitleggen, want zoals gewoonlijk snap ik de  :smiley-philippines: logica ff niet. Je koopt een nieuwe auto, die, naar ik mag veronderstellen, aan alle door LTO gestelde eisen voldoet. Dan 3 jaar later, ga je voor de eerste keuring en voila vragen ze niet om een maar zelfs om 2 gevarendriehoeken en ieder in zijn eigen kleur. Nou ik heb net, na het lezen van voorgaande berichten over dit item, de auto binnenste buiten gekeerd, maar een, laat staan 2 gevaren driehoeken in de gewenste kleuren schitteren door afwezigheid. Met andere woorden bij aflevering van een nieuwe auto voldoet ie eigenlijk niet aan de daarvoor gestelde LTO voorwaarden. Niettemin, beter dus maar te zorgen dat ik, alvorens volgend jaar de auto ter eerste keuring aan te bieden, over de 2 vereiste gevarendriehoeken beschikt! Of gelden voor elk type auto weer andere regels?

callebaut

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 13 januari 2012, 05:13:32
Ik ben een domme  :nederlandsevlag:-er, dat ff voorop gesteld (zelfkennis is maar alles). Daar weet Willem over mee te praten :lachen:. Maar kan iemand mij het volgende uitleggen, want zoals gewoonlijk snap ik de  :smiley-philippines: logica ff niet. Je koopt een nieuwe auto, die, naar ik mag veronderstellen, aan alle door LTO gestelde eisen voldoet. Dan 3 jaar later, ga je voor de eerste keuring en voila vragen ze niet om een maar zelfs om 2 gevarendriehoeken en ieder in zijn eigen kleur. Nou ik heb net, na het lezen van voorgaande berichten over dit item, de auto binnenste buiten gekeerd, maar een, laat staan 2 gevaren driehoeken in de gewenste kleuren schitteren door afwezigheid. Met andere woorden bij aflevering van een nieuwe auto voldoet ie eigenlijk aan de daarvoor gestelde LTO voorwaarden. Niettemin, beter dus maar te zorgen dat ik, alvorens volgend jaar de auto ter eerste keuring aan te bieden, over de 2 vereiste gevarendriehoeken beschikt! Of gelden voor elk type auto weer andere regels?

Dat het een vereiste wet is aangaande de verkeerscode , daar twijfel ik niet aan , denk meer dat het ligt aan de persoon bij wie je jouw voertuig aanbiedt .
Ik heb geen verbandkist eerste hulp noch enig gevaren driehoek en toch is mijn voertuig door de keuring geraakt , ...andere dagen ...andere wetten .. :ikkeniebegrijp:

Ketelbinkie

Misschien een doordenkertje, qua PH logica. Een nieuwe auto, zal, volgens de LTO geen aanleiding geven tot panne, dus waarom dan gevaren driehoeken. Na 3 jaar is dat niet helemaal meer uitgesloten en kan het dus als eis worden gesteld. Elke andere mening van harte welkom.

MadRed

Het is hier in NL net zo hoor. Je kan hier ook een nieuwe auto kopen zonder driehoek. Of je kan hem aanvinken op de lijst voor 7-8 euro ofzo en dan zit tie netjes in je auto bij aflevering.
Als je een nieuwe auto koopt hoeft zo iets er ook niet in te zitten want het is nogal overbodig om het erbij te doen in het geval dat de koper zelf al iets bruikbaars heeft liggen. Dan zit tie met 2 dezelfde.

In dit geval is de Ph logica het zelfde als hier in Europa :)

Kano

#3957
Nou, ga er maar even voor zitten , want dit de eisen voor de gevarendriehoeken in de Filipijnen:    


 EWD

   Effective since April 2003, the LTO has required the concurrent registration of an
   Early Warning Device (EWD) conforming to new design standards as follows during
   the annual registration of a vehicle:
   1. An EWD set shall consist of one red and one yellow device.
   2. The EWD should be collapsible, made of metal, with each side at least 40 cm long
       and 5 cm wide.
   3. The reflectorized side of the EWD facing traffic should tit backwards between
        5-10 degrees from the vertical.
   4. The stand of the EWD should be at least 7 cm from the ground when erect.
   5. Both devices of the EWD should have a combined weight of at  least 1.25 kilos      
       concentrated at the base.

   When a vehicle is disabled, an EWD should be placed at least 4meters
   away rom the front and rear of the vehicle. Each EWD will be given by a
   numbered sticker by LTO which shall be recorded with the registration of
   the vehicle. Therefore, each vehicle needs to have its own EWD set and
   it  is not possible to transfer EWD sets between vehicles. The registration
   of a vehicle will not be processed if an EWD conforming to these new
   standards is not presented.
Motorcycles are exempt from the EWD requirement.

   Failure to erect an EWD when a vehicle is disabled shall subject the
   driver to a P300 fine and a 30-day suspension of the driver's license. Should
   the  failure to erect an EWD at the scene of a disabled vehicle cause an
   accident, the driver's license can be suspended for up to two years or
   permanently revoked depending on the gravity of the accident caused.

Een wee je gebeente als je geen gevarendriehoek hebt, daar kun je zelfs voor worden gearresteerd lees ik uit een uitspraak van de Surpreme court
http://elibrary.judiciary.gov.ph/decisions.php?doctype=Decisions%20/%20Signed%20Resolutions&docid=12087639631358704600

"Vehicles without the required early warning devices are ineligible for registration.[33] Vehicle owners may also be arrested and fined for non-compliance with the law. [34]
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

ganda

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 13 januari 2012, 05:13:32
Ik ben een domme  :nederlandsevlag:-er, dat ff voorop gesteld (zelfkennis is maar alles). Daar weet Willem over mee te praten :lachen:. Maar kan iemand mij het volgende uitleggen, want zoals gewoonlijk snap ik de  :smiley-philippines: logica ff niet. Je koopt een nieuwe auto, die, naar ik mag veronderstellen, aan alle door LTO gestelde eisen voldoet. Dan 3 jaar later, ga je voor de eerste keuring en voila vragen ze niet om een maar zelfs om 2 gevarendriehoeken en ieder in zijn eigen kleur. Nou ik heb net, na het lezen van voorgaande berichten over dit item, de auto binnenste buiten gekeerd, maar een, laat staan 2 gevaren driehoeken in de gewenste kleuren schitteren door afwezigheid. Met andere woorden bij aflevering van een nieuwe auto voldoet ie eigenlijk aan de daarvoor gestelde LTO voorwaarden. Niettemin, beter dus maar te zorgen dat ik, alvorens volgend jaar de auto ter eerste keuring aan te bieden, over de 2 vereiste gevarendriehoeken beschikt! Of gelden voor elk type auto weer andere regels?

Gewoon pech gehad, je bent een witneus en die worden iets strenger gecontroleerd ( witneuzen hebben toch veel geld ).

Mag ik wel zeggen dat zulke " kloterijen " bij de autokeuring in Belgiƫ ook voorkomen. Een kennis werkt op de autokeuring en als het zijn dagje niet is knipt hij op de vervaldatum van het brandblusapparaat.
Je hebt een brandblusser in uw voertuig en je denkt volledig in orde te zijn. Mooi mis, vervaldatum is voorbij.
Je krijgt een jaar de tijd om een nieuw te kopen. ( ik weet niet wat er gebeurd als je geen nieuw koopt )


Ketelbinkie

Citaat van: MadRed op vrijdag 13 januari 2012, 07:16:48
Het is hier in NL net zo hoor. Je kan hier ook een nieuwe auto kopen zonder driehoek. Of je kan hem aanvinken op de lijst voor 7-8 euro ofzo en dan zit tie netjes in je auto bij aflevering.
Als je een nieuwe auto koopt hoeft zo iets er ook niet in te zitten want het is nogal overbodig om het erbij te doen in het geval dat de koper zelf al iets bruikbaars heeft liggen. Dan zit tie met 2 dezelfde.

In dit geval is de Ph logica het zelfde als hier in Europa :)

Kan met je uitleg een heel eind mee gaan. Echter waar het omdraait, hier in de PH zegt niemand je voor de aflevering dat er 2 gevaren driehoeken aanwezig moeten zijn, laat staan dat ik wel/niet kon aanvinken. In feite is dan de dealer in gebreke gebleven. Het is uiteraard geen halszaak, maar goed beschouwd, ga je met een nieuwe auto de weg op en voldoet ie niet 100% aan de door LTO gestelde regels. Maar ja als het om informatie naar de consument/klant/gebruiker gaat in dit land, is het nog een hele lange weg te gaan. Ik weet in ieder geval wat me te doen staat.