Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: bananacreek op maandag  2 januari 2012, 13:29:46
Wijsmuller en Smit Tak zitten normaal ook in Singapore en Hong Kong, maar ik denk dat zo'n salvage-operation duurder is dan de waarde van het schip.

Maar Smit Tak is nu geregistreerd in Nassau, Bahamas....

smit is nu van boskalis  :daag:
http://www.boskalis.com/about-us/company-profile/strategy.html

bananacreek

Ok, zo blij als een klein Klootzakje...... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Back in Business.......... :happy: :happy:

Internet verbinding problemen.....tot zover...opgelost maar niet zonder slag of stoot en wat Nederlandse KLARE taal... :jajaja: :jajaja:

In het kort:
Waar ging het om?

Na de storm was de verbinding tussen 0800 uur en ongeveer 1745 uur uitstekend.......
Maar omstreekd 1730-1745 uur viel de zaak ineen en was er een zeer slechte verbinding....
Begonnen met klacht naar 173 Manila en dat is één grote pot met ellende want dan wordt je verbonden met mensen die in een CALL-CENTER werken en sommigen spreken zo snel als een machine geweer en anderen spreken zo zacht dat je niets kan verstaan en anderen blijven Tagalog spreken zelfs nadat je gezegd heb....take it easy...I am a foreigner and I DONT speaky Tagalog............ :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

Uiteindelijk komt het er op neer dat je volgens hun een virus of adware op je server en andere computers heb zitten....

Toen naar de Globe office in Robinson en dan wordt er een "joborder" gemaakt en dan "zouden" ze binnen 49 uur langskomen.........

Om het gewoon kort te houden: Ze konden het niet vinden wat er aan de hand was en ook geen WiFi signal "stealing" door de buren..... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

Ok, wat dan....... :weetikniet: :weetikniet:

De technician nam mij gisteren mee naar cabinet DTE-703 in Barangay Motong en het weer was slecht..... :jajaja:
:jajaja:

Deze foto vanmiddag genomen


Hij nam een notebook mee om dat direct op het cabinet aan te sluiten om daarbij te bekijken of het signaal van mijn tel nummer (internet) op dat punt goed was of niet goed was............. :jajaja: :jajaja: :weetikniet:

wordt vervolgt........ :jajaja: :jajaja: 

bananacreek

De man plaatste zijn notebook naast het cabinet en opende daarna de deuren van het cabinet.......







Toen kwam hij erachter dat hij zijn networkcable had vergeten en moest door de drukke stad heen om dat op te halen...... :negatief: :negatief:

Hij sloot het cabinet...... :jajaja: :jajaja:

Reken maar dat daar duur spul in zit..... :jajaja: :jajaja:

En hij vroeg aan mij om op de "notebook" te letten en hij zou zo terug zijn...... :jajaja: :jajaja:

Meneer vertrok en toen begon het te regenen en zijn "notebook" stond nog aan en gelukkige heb ik altijd een regenmantel op mij motor en legde die over zijn spullen......en toen kwamen er zuiver Nederlandse woorden door mijn verroeste keel.....

De regenmantel in een iets lichtere kleur....... :thumb::


Het duurde bijna een half uur voordat de kwabber terug kwam en in die tussentijd stond ik daar in de regen met het razende verkeer langs mij omdat het 18.30 was en dat is dan spitsuur op die weg...

bananacreek

#3833
Ok, meneer kwam terug en opende weer de kast en ik lichtte hem bij met mijn zaklantaarntje....





Toen zei ik tegen de man: " Ja, kijk nou even broeder, daar hangt een LED lamp en aan die LED lamp zit een snoer (lamp hangt in het midden van het cabinet) aan en links onder zit een stopcontact en steek je de stekker in het stopcontact .......DAN HEB JE LICHT EN DAN KAN IK DIE ZAKLANTAARN IN MIJN ZAK STEKEN.............. :confused2: :confused2: :confused2: BEGRIJP JE????

"Oh" zei de man, yes you are right Joe.....

Toen verbond hij zijn networkcable op de positie waar normaal mijn aansluiting in het cabinet zit.....

En tijdens het testen kwam er naar voren dat de verbinding zoals via "speedtest.net" kon worden gelezen overeen kwam met zoals dat overdag in mijn abode was........dus tot aan dat cabinet zou er dan geen probleem zijn....dus zat het probleem tussen dat cabinet en mijn huis...

Tinulang_Manok

Amare et sapere vix deo conceditur

bananacreek

#3835
Dus zat het probleem (zoals aangenomen op dat moment) ergens tussen het betrokken cabinet



............en deze paal vlak voor mijn residence:
......

...of tussen deze paal en de server in mijn huis....

........

Ok, zei de man: "We will runn a new wire from the distribution-box at the Noreco post


..but only tommorow evening at 6 pm".

Vanmiddag belde hij en zei dat hij zijn boss mee zou nemen want die wilde nu wel weten wat er precies aan de hand was en waarom de verbinding overdag wel goed was maar om 17.45 uur niet goed meer was...

Ze kwamen op tijd.... :happy: :happy: :thumb:
De man, zijn boss en twee linemen.....

Toen besloten ze om een temporary line aan te leggen van de controlbox (entrance-box) naast het huis  naar de lokatie van de server....

Maar toen probeerde de boss de zaak op de benendenverdieping en zei plotseling: "Kijk dat is niet normaal"
Dat vergeten ze nu altijd om DAAR eerst naar te kijken............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

"Wat".............. vroeg ik??????

Toen liet hij het zien in de MODEM-STATUS dat de "DOWNLOAD STREAM" meer dan 8Mb was terwijl de connection alleen maar een 3Mb connection was en hij vertelde dat het systeem daar niet voor berekend was in Dumaguete city.

Toen hebben ze de modem op de server aangesloten zonder de router te gebruiken en hij belde naar Cebu city en daar werd binnen een paar sekonden de "KRAAN" dichtgedraaid en na een "refresh" van de modem-properties bleek dat er toen een "DOWNLOAD-STREAM" waarde was van 3088 Kbs/sec



Toen klaagde ik dat het normaal iets hoger lag met een gemiddelde download van 3,25Mb/sec en ik wist dat hij op dat moment gemakkelijk KON weigeren maar hij zei: " No problem Klootzak" en een minuut daarna was de waarde opgevoerd tot 5058 Kbs/sec, waardoor mijn verbinding weer hetzelfde was als overdag en zelfs de upload-speed is omhoog van 0,83 naar 0,89....(zoals gelezen op "speedtest.net" met Mandaluyong als testserver) :happy: :happy: :happy: :happy:





Nu twee dagen uitproberen en als het dan nog goed is de router er weer tussen...en dan ga ik naar de Globe office en dan doe ik toch wel even een goed woordje voor deze mensen want ze hebben het uiteindelijk toch gevonden en dat vond ik een uitstekende job (speciaal van die boss (chief Globe technician).
Die man kon ik al een paar jaar en dat soort mensen daar moet je bevriend mee blijven en als "MIDDLEMAN" bebruiken.
Het hele systeem op de  :smiley-philippines: draait vaak zuiver om het "MIDDLEMAN-SYSTEEM"
Van beggar tot president....... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Maar dan komt toch weer de vraag naar boven: Hoe zat het dan met het feit dat de verbinding elke dag om ongeveer 1745 uur naar de knoppen ging....?
Waarschijnlijk komt daar geen antwoord op.... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:
En ook de vraag: Was het een menselijke fout dat die 8000 Kbs/sec "download-stream" naar binnen kwam of was dat een systeem-error, en hoe kon dat dan gebeuren?
Waarschijnlijk kom je daar ook niet achter.

Men is nu bezig om bij Globe (Dumaguete) dit jaar een 5Mb business connection te introduceren en in bepaalde gebieden downtown hebben ze dat al, maar er zijn nog "kinderziektes" op te lossen, en al de oudere cabinets gaan worden vervangen...en de prijs per maand voor de 5Mb verbinding weet ik nog niet op dit moment...........

Dus in het onderhavige geval zat er helemaal geen fout in het wiring-system tussen het relevante cabinet en de server van de Klootzak, maar een "sofware-error-setting" in het Globe systeem......(waarschijnlijk originating in Cebu city)...en helemaal geen VIRUS in de server van de Klootzak zoals ze dat hoog en laag beweerden in Manila.... :negatief:

Intussen werkt het hier (voorlopig) weer goed en daar ben ik zeeeeer blij mee.... :hoedjeaf: :hoedjeaf:



rony

een welgemeende proficiat met uw herboren internetverbinding kloot ... ge zou voor minder uzelf in het meervoud opeten :lachen: :lachen:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

bananacreek

Citaat van: rony op dinsdag  3 januari 2012, 16:08:01
een welgemeende proficiat met uw herboren internetverbinding kloot ... ge zou voor minder uzelf in het meervoud opeten :lachen: :lachen:

Dank u beleefd.....ja inderdaad dat waren ZWARE DAGEN voor een Klootzak en nu kan ik misschien weer beter slapen vanacht....... :jajaja: :lachen:

bananacreek

#3838
Ok, gewoon verder met vreemde bedtime stories...... :lachen: :lachen:

Ik heb hier een Amerikaanse vriend en zijn zoon woont in Amerika en studeert in Oregon aan een Zeevaartschool of zoiets.
Deze jongen kwam voor een paar weken op vakantie naar Dumaguete...

Vandaag was zijn vlucht geboekt met Cebu Pacific naar Manila en het was de late vlucht....(laatste vlucht van de dag om 1600 uur)





Daarna had hij 9 uur de tijd om in te checken met Asiana Airlines (Korea) welke vlucht om 0.10 uur vanuit Manila zou vertrekken naar Seattle (USA) (via Seoul).



Alles ok met inchecken, maar kort daarna werd er omgeroepen dat wegens technische redenen de vlucht vanuit Manila naar Dumaguete was cancelled....... :jajaja: :jajaja: :negatief:

Grote paniek want de jongen moest over een paar dagen naar Oregon vliegen en zich op school melden en daar zijn ze streng want het is een internaat met een scholarship.

Ok, dan kwam de vraag op of het te op tijd te halen was met een landtrip naar Cebu city en dan nog een ticket halen en naar de luchthaven en ik zei dat ze dat wel konden vergeten.

Ok, nu bleek dat er morgen een extra vlucht was tussen Dumaguete en Manila, maar dan zou de moeder van de jongen in Seattle de zaak moeten regelen voor een andere vlucht met Asiana......(geen kantoor (en tijd) in Dumaguete).





Vader & zoon zwaar in overleg........... :jajaja: :jajaja:


Nu moet hij dan maar een paar dagen in Manila blijven tot zijn moeder de zaak met Asiana Air heeft geregeld en daar gaat het om de vraag hoeveel US $ boete er bovenop komt.... :jajaja: :jajaja: :weetikniet: :weetikniet:
Natuurlijk moet dat allemaal van het budget van papa afkomen (gescheiden van zijn :smiley-philippines: vrouw die nu in de USA woont).

Ok, ze kunnen alsnog op kosten van Cebu Pacific in Hotel Royal Suites op Rovira road in Bantayan overnachten (de jongen en zijn vriendin).... :happy: :happy: :happy:

Daarbij moeten ze de boarding passes aantonen bij het hotel


Dat gaat een passiefeest worden neem ik aan....de laatste nacht...(domme meid vind ik maar...maar je weet nooit tussen de lakens?.....)




Wel gelijk een "certification" voor de school gekregen en dat is hoog nodig..... :jajaja: :jajaja: :thumb:



WAT ZOUDEN WE HIER UIT MOETEN KUNNEN LEREN?
ER ZIJN VIER OF VIJF VLUCHTEN DAGELIJKS TUSSEN DUMAGUETE CITY EN MANILA EN HET MEISJE VAN DE JONGEN HAD DE LAATSTE VLUCHT VAN DE DAG GEBOEKT............ :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:


Always on the last moment............. :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen: :lachen:


bananacreek

De bovenstaande cancelling due to SUNSET LIMITATION............ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Verd...., ze hebben toch verlichting op de landingsbaan.....?..... :weetikniet: :weetikniet:

[yt=640,505]PoKAdfccqFw [/yt]

Als een C-130 bij nacht in Dumaguete kan landen dan waarom niet een 737 ????

Kijk met KLOOTAIR INC. zou dit niet kunnen gebeuren want wij stijgen en landen onder alle omstandigheden.... :thumb: :thumb: :jajaja: :jajaja:



En hier maken wij ook geen probleem van..... :neeneenee: :neeneenee: