Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


callebaut

@ Bananacreek ... No Brown Outs ....  :denk:
Zaterdag 29 jan ... 09h30 tot 20h40  ( post uitgevallen te Zamboanguita en herstelcrew was te Sibulan )
Zondag   30 jan ... 08h05 tot 16h10   ( maintenance )
Maandag 31 jan ... 2 tot 3 maal voor een uurtje
Dinsdag  1 feb .... ben de tel kwijt geraakt ... 5 of 6 maal ..... langst was vanaf 20h40 tot 21h15 ....
Vandaag ..we zien wel ... als ik noreco 2 kontakteer zeggen ze door de hevige winden zijn vele bomen omgevallen en hebben de bedrading meegenomen in hun val .......  :jajaja:

boomerang

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

#383
Citaat van: callebaut op woensdag  2 februari 2011, 02:27:37
@ Bananacreek ... No Brown Outs ....  :denk:
Zaterdag 29 jan ... 09h30 tot 20h40  ( post uitgevallen te Zamboanguita en herstelcrew was te Sibulan )
Zondag   30 jan ... 08h05 tot 16h10   ( maintenance )
Maandag 31 jan ... 2 tot 3 maal voor een uurtje
Dinsdag  1 feb .... ben de tel kwijt geraakt ... 5 of 6 maal ..... langst was vanaf 20h40 tot 21h15 ....
Vandaag ..we zien wel ... als ik noreco 2 kontakteer zeggen ze door de hevige winden zijn vele bomen omgevallen en hebben de bedrading meegenomen in hun val .......  :jajaja:

Ja, wacht even meneer: De brownouts waar u over spreekt zijn lokaal en hebben te maken met het materiaal daar ter plaatse.
Men sprak van "GEEN BROWN OUTS" tussen de Geothermal plant en de betreffende sub-stations (Pulantubig) in Dumaguete city
Kijk bijvoorbeeld in San Miquel Bacong heeft men op bepaalde plaatsen s'avonds 135 V spanning.
Dit heeft alleen te maken vanwege de problemen met een substation in Dawin, die verbonden zijn met de main-line komende van Dumaguete, en alleen Nobel (heeft nu aan andere naam) heeft een eigen speciale 39000V line vanuit Pulantubig. Zondag was de eerste scheduled brownout van Dumaguete tot ????? (Bais of waar dan ook zuidelijk) tot ongeveer 16.00 uur. Vandaag vanwege de wind (neem ik aan) een paar korte brown outs
Het probleem was voordien dat Dumaguete en omstreken de energie moest verdelen met Cebu en IloIlo (rotated-brownouts) en die energie kwam dan ook "VIA" die plaatsen.Werd "gekocht" in Cebu. Dus eerst geexporteerd naar Cebu, daar gekocht en weer "geimporteerd" naar Dumaguete city.
Nu wordt het van een andere maatschappij gekocht tegen een hogere KW prijs (P 7,20, all in all), maar komt ook van de Geothermal plant, maar dan RECHTSTREEKS van Palinpinon en niet VIA CEBU OF ILOILO!!!!

Gecompliceerd, maar de problemen in Bacong, Dawin en Zamboanguita komen van problemen met de betreffende substations in Dawin.
Hoe het zit met Valencia weet ik niet, maar komt waarschijnlijk ook van Pulantubig en meer naar het noorden is er een substation in Amlan en nog ergens anders.

Hier mijn laatste rekening: :atyourservice:




Dat betreffende die vallende bomen kan ik aannemen, en als ze dan in Sibulan bezig zijn dan moet je wachten, wachten en wachten........ :negatief: Waarom omdat ze waarschijnlijk te weinig teams hebben ingezet :weetikniet:








bananacreek

#384
Deze ventilatoren lijken stil te staan, maar dat komt door de sluitertijd van de camera en in werkelijkhijd razen ze rond vanwege de harde wind vandaag. Op een huis verlaagd dat de temperatuur bij 4-5 graden op een zolder met een 12" fan. :jajaja:



Bijna donker


bananacreek

#385
Citaat van: bananacreek op maandag 31 januari 2011, 17:40:21
Kijk even, sorry maar ik zit hiemee in mijn maag en ik kan niet slapen voordat het eruit is en vergeef me als ik het niet helemaal goed heb: Ok, de Belgen onder u (ik weet niet hoe dat met de Nederlandse wet is?) U trouwt op de PI, daarna moet u terug naar Belgie en moet u dat mooie vrouwtje hier in de "jungle" achterlaten waar ze ten prooi kunnen vallen aande jonge filipijnse "jagers", en dan heb je later eerst zoiets als het befaamde, soms omstreden "interview" op de Belgische Ambassade in Manila, en dan mag ze als het goed is op een keer naar Belgie reizen en dan krijg je de "gezinshereniging" of zoiets? enz. enz. enz. :negatief:

Vroeger trouwde ik in Jamaica toen ik daar op vakantie was  :stomstomstom: en die vrouw werd toen automatisch (met de wetten van toendertijd) Nederlandse, en haar kon ik gelijk naar Nederland brengen......... :jajaja:

Ok, nu komen er velen Nederland en Belgie binnen (vaak met vrouw en kinderen + opa en oma) uit alle werelddelen, dat noemen ze dan de zogenaamde asielzoekers? (vluchtelingen :jajaja: :jajaja:) Asiel vanwege wat? Economische asielzoekers??, gepensioneerde piraten????, gevluchte misdadigers????? Werkzoekende pooiers????
Die hebben dan gelijk rechten en krijgen ook nog eens 500 euros per.....??? in Belgie las ik een paar weken geleden in de krant? Misschien ben ik helemaal fout omdat ik daar zoveel jaren niet meer geweest ben... :happy:

Sorry  :offtopic: moest er ook even uit..... :benweg:



Raad van Europa haalt uit naar Nederland STRAATSBURG De Nederlandse regels rond gezinshereniging van immigranten schenden mensenrechten. Het wordt steeds moeilijker voor immigranten om hun familieleden te laten overkomen. Dat stelt de commissaris voor mensenrechten van de Raad van Europa, een organisatie van landen die democratie en mensenrechten willen bevorderen.


Mensen die een aanvraag voor gezinshereniging indienen, moeten voldoen aan ,,onredelijke" voorwaarden. Die scheppen onoverkomelijke obstakels voor aanvragers om te kunnen leven met hun geliefden, aldus commissaris Thomas Hammarberg woensdag.

Zelfs migranten die al lange tijd in het land wonen of genaturaliseerde burgers wordt het mensenrecht op gezinshereniging ontnomen. Hammarberg constateert een almaar ,,beperkender en selectiever" beleid in Europa, maar noemt Nederland als eerste voorbeeld.

De commissaris wijst op de regering-Rutte, die met de PVV besloot de voorwaarden voor gezinshereniging aan te scherpen. Hammarberg maakt zich ook zorgen over het streven van Den Haag om de Europese wetgeving op dit gebied aan te passen.


:jajaja: :jajaja: :jajaja: :denk:

bananacreek

Hier een aantal (114) foto's van een paar jaar geleden in Kanghatap/Pal-ew-tanjay en een paar extra foto's.
Misschien leuk voor de mensen die hier nog nooit gweest zijn om een algemene indruk te krijgen :weetikniet:
Een aantal zijn met een "oude" camera gemaakt en dus niet duidelijk. Waar nodig een commentaar. :floet:

Eerst een oud met de hand gemarkeerd kaartje:






Ex-huishoudster is de bruid






Habal-Habal




Condominium " Kortrijk"




Te huur:



Ze denkt:" Als ik ouder wordt wil ik ook graag een Amercano? :jajaja:


Ik zou toch wel graag een tegelvloertje willen hebben :floet:


Kom maar binnen, de Tuba staat klaar




Zeg Joop, wil jij de shampoo even doorgeven?


De Engelse keuken





























Baliw-katok


bananacreek

#388
Water project van een Klootzak 1998
Tot nu toe werkt het nog uitstekend
Die PE hose is zeer goed bestand tegen UV - straling

Hier komt het water uit de top van een berg:
Zeer schoon en koud water. Dat water komt daar sedert de geheugenis van de bergbewoners uit dat gat.


Water wordt hier opgevangen door een simpele embudo (cebuano voor trechter)








Eindpunt in 1998, maar nu verder gedistribueerd naar een school en andere buren


Hier het eindpunt gezien van bovenop de heuvel waar het water uit de bron komt:


Soms zit de hose verstopt en moeten ze naar boven om met eenstok op de hose te slaan, maar als het goed is dan is de waterdruk groter als bij u in huis in Belgie of Nederland (hoogte verschil toch wel een 90-100 meter).

Hier werd het water afgetapt voordat de PE hose werd geinstaleerd:(op een andere plaats)


Men heeft mij niet om geld gevraagd, maar ik heb het aangeboden want voordat de PE-hose werd geinstaleerd moesten ze elke dag in regen of zon met jerrycans op het hoofd een flinke looptocht maken, berg op en berg af. Soms is het wel leuk als je anderen mensen kunt helpen.Totale lengte is ongeveer 220 meter. 1" PE, (ben even het goede merk vergeten, morgen even kijken)

Ok, het merk is MOLDEX -  ISO 1" hetgeen vergeleken bij de ordinare pijp een dikkere wand heeft en veel meer buigzaam is zonder te "knikken". Kost ongeveer P 4400 op een rol van 100 meter. Ook veel meer bestending tegen de UV-rays.





Dit zijn de "flaringtools voor de PE hoses, maar al een aantal jaren oud (15) en nu kan je ook "FLARELESS" fittings krijgen hetgeen veel werk bespaard en die "flaringtools" zie je ook maar weinig en ik heb de mijne na laten maken van de tools van het waterdistrict hier.























bananacreek