Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Achter het huis van een vriend van mij en deels gerepareerd (provisionally)
Reparatie via de city engineer..............takes a long time... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief: :negatief:

De creek werd een woeste rivier en dat is dezelfde creek die ook Boloc-Boloc passeert.


bananacreek

Nu zijn we de volgende dag in Barangay Palinpinon, Valencia

Dit is de barangay waar de Geothermal Powerplant is gevestigd.

De betonweg naar die plant is op verschillende punten gewoon weggevaagd omdat de spill-ways als luciferdoosjes werden weggespoeld.

Twee barangays zijn geheel van de buitenwereld afgesloten omdat de spillway bij de crossing naar Punto Bato ook verdwenen is.

Een paar dagen geleden werden relief-goods per PAF helicopters de hele dag af en aan gevoerd en er hing er eentje boven mijn garage.......kijken, kijken en nog eens kijken wat een camouflage dak dat was...... :lachen:

Dit zijn Vietnam-war dated helicopters en ik dacht dat deze de befaamde Huey waren?....(Bell Huey UH-1H)
Hier zijn al vele ongelukken gebeurd met die types...



Tussen 08.00 en 16.45 vlogen ze heen en weer tussen Dumaguete PNP headquarters naast de airport in Sibulan en de betrokken barangays in Valencia


bananacreek

#3742
De maatschappij welke de powerplant in handen heeft heeft nu 2 miljoen toegezegd en heeft beloofd om zelf de hele weg opnieuw op te bouwen om daarbij de RED-TAPE te voorkomen die zeker gaat ontstaan als wanneer de overheid dat zou moeten doen...... :jajaja: :negatief: :negatief:





Ze kunnen nu geen enkel materieel naar de plant brengen want de weg vanuit San Antinio in Sibulan naar Palinpinon is wel begaanbaar maar niet voor zwaar materieel en men kan toch niet verder komen dan de crossing Punto Bato.

Dus er is haast bij want ik betwijfel dat ze meer dan één turbine stand-by hebben....... :weetikniet: :weetikniet:

Gaat die powerplant op non actief dan zijn de problemen niet te overzien want die plant levert stroom aan Panay, Negros, Cebu en Leyte...onder andere.



Road cut away
Gebied aan de rechterkant is vier keer zo breed geworden als het vroeger was........ :jajaja:

bananacreek

..

Alles wat GEEN GROENE kleur heeft was gedeelte van een woeste uit de hand gelopen rivier

bananacreek

Gisterern al geplaatst:
Boulder dwars door het huis @4 doden (naar vernomen te hebben)




bananacreek

..

Paar jaar oud gebouw maar nog nooit gebruikt om investors aan te trekken, ze zijn nooit gekomen en ik denk dat niemand hier meer wil investeren met de risico's die er nu bij betrokken zijn want wat hier gebeurd is gaat WEER gebeuren, dat is zekers weten..... :jajaja: :jajaja:




bananacreek


bananacreek

Waar deze "knikkers" leggen was een vlakke betonweg om het gebouw heen.



bananacreek


bananacreek