Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ok de volgende dag moest ik naar Sitio Kanghatap (barangay Pal-Ew) Tanjay city om iets te regelen......

Dus de stoute schoenen aangetrokken (maat 11) en de ceres-liner in met een doos vol eetwaar voor de mesen daar waar ik op bezoek moest....... :thumb: :thumb:

In de Ceres


Toen ik de bus zat zag ik dat de zool van één mijn stoute schoenen er bijna geheel afhing.......... :negatief: :negatief:

Dus in Tanjay een fles met rugby gekocht en de zaak even terplaatste gelijmd om er later die dag achter te komen dat beide hele schoenen naar de kloten waren om zomaar te zeggen..... :negatief: :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:





Als een kleine Klootzak wilde ik graag kiezen tussen twee beroepen als ik groot was........

1. busconducteur..... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

2. Schoenmaker....... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Ok, na de reparatie een paar honderd meter verderop naar een Habal habal lopen zoeken en dat viel niet mee...

Uiteindelijk kwam ik bij deze motor en dit is een Honda XRM en dat is in principe helemaal niet geschikt als Habal Habal omdat je met je handen achter je rug alleen die buddy-seat beugel kan vast houden en niet aan de onderkant van de buddy-seat want dan hou je een scherpe rand vast van het plaatstaal.......... :negatief: :negatief:



Later bleek dat het de eerste keer voor de jongen was en hij was een slechte rijder want de XRM is een half-automaat en hij kon daar NIET mee omgaan ook niet op de verharde weg.

Met de carton tussen zijn benen houdenend kon ik het met mijn handen om hem heen nog vasthouden om meer in evenwicht te zitten.
Als je dan op een slechte weg rijd dan staat de buddy-seat niet horizontaal en dan schuift het vel van de ballen  tussen je onderbroek (zwart met streepjes) en de buddy-seat en af en toe had ik het zeer slecht, geloof mij maar... :negatief: :negatief:


bananacreek

Ok, na een ellendige en pijnlijke rit kwamen we bij de eerste landslides (mini) van slijmerige gladde rode klei




bananacreek

Hier zou de nieuwe brug over de river Kwai moeten komen in Pal-Ew@ P 24,000,000.00





Bleek later NIET weggespoeld te zijn....

Hoe hoger in de bergen hoe minder problemen ivm de hoeveelheid water...

Kano

Haha, het probleem met de "rubber shoes" is heel herkenbaar. Ik ervaar dit ook. Door de hoge temperatuur en de hoge luchtvochtigheid gaat bijna alle rubber naar de kloten en dat betreft niet alleen schoenen en slippers,maar ook camera, gsm, computer etc. Zelfs gewone elastiekjes zijn in no time verrot.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Uiteindelijk kwamen we hier tussen Kanhatap en pal-Ew en de brave jongen gaf het op en kon (echt) niet verder en ik betaalde hem met een zwaar hart P300 uit het afgesproken bedrag van P350....

Dit was een andere landslide en in totaal zag ik er een stuk of twaalf en een aantal huizen zijn meegesleurd en een aantal stuks vee verwenen en reken maar dat een koe met een waarde van ongeveer P18 T een hoop geld is voor die mensen die daar wonen, want DAT is hun spaarbeleggeing.





Ik wilde stoer doen en ACHTER OM de mensen aan de hoger gelegen rechterkant paseren.... :jajaja: :jajaja: :jajaja: :thumb:



Nou vergeet het maar want alleen de bovenlaag was een beetje hard en op een gegeven moment zakte ik door en stond daar bijna tot mijn middel in de klei en voelde me eigen lanzaam maar zeker zinken en mijn camera zat in het tasje aan mijn riem, maar gelukkig in een palstic zakje..... :happy: :happy: :happy:

Toen hebben ze me er met een nylon koord eruit getrokken... :happy: :happy: :happy:



bananacreek

Citaat van: Kano op maandag 26 december 2011, 15:01:34
Haha, het probleem met de "rubber shoes" is heel herkenbaar. Ik ervaar dit ook. Door de hoge temperatuur en de hoge luchtvochtigheid gaat bijna alle rubber naar de kloten en dat betreft niet alleen schoenen en slippers,maar ook camera, gsm, computer etc. Zelfs gewone elastiekjes zijn in no time verrot.

Ja, daar bent u zeer correct in: Het tropisch klimaat vernietigd veel materiaal ............. :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Ok, toen op de voet verder want het was nog een km of 3 "lopen" en aan de andere kant van de landslide geen Habal -Habal's

Na een 35 minuten kwam ik in de buurt van Kanghatap elementary school aan.... :happy: :happy:




bananacreek

#3718
..


bananacreek

Ok eindelijk hjulp?................ :happy: :happy: :happy:

Nee hoor, de driver was dronken en het was zondag en je hebt toch eerst een bulldozer/backhoe nodig