Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek



Ik zou daar voor geen prijs willen wonen........... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

Een paar meter van je buurman?



Moet je net een slechte buur krijgen en je hebt al betaald............... :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

bananacreek

Lange rijen voor de kassa in Lee Plaza (Dec 24)... :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:



Ik hoorde vanmiddag dat de Malls in Cebu city (Ayala-SM) maar matig vol waren vergeleken met andere jaren, maar in Dumaguete werd zeer veel verkocht..........

bananacreek

Ok, daar gaan we weer....

Low Pressure area in de buurt van Cotabato city........... :jajaja: :jajaja:

Regent hier weer behoorlijk.....


Phille

Citaat van: bananacreek op maandag 26 december 2011, 12:33:29
Ok, wachten op de kerst-gift............. :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Zo zijn er families hier die er jaren lang al een gewoonte van maken om de buurt te tracteren om de goede naam hoog te houden............



Hmmmmm, klinkt bekend in mijn oren  :jajaja:

bananacreek

Ok, even een overhemd met lange mouwen aangetrokken want het is hier steenkoud en ik zit hier te rillen achter die computer........ :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:

Ga het proberen met de STORM SENDENG:

Ik ga proberen om dat in volgorde op zetten zoals ik dat ervaren heb, maar eerst een voorwoord van de Klootredactie... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik moet hierbij naar voren brengen dat de schade zoals ik die hier gezien heb op bepaalde plaatsen LANG NIET zo is zoals ik op tv zag betreffende CDO en Illigan enz.
Ik heb ook gehoord dat er hier plaatsen gebieden zijn op Oriental Negros waar wel meer schade is als op mijn foto's.
Dus ik probeer alleen maar een indruk te geven zoals ik dat gezien heb.........niet meer, niet minder.

Wat ik hier heb meegemaakt was in 1989 de "staart" van Trop. storm "RUPING"

Volgens een paar :smiley-philippines: hier was de laatste "head-on" typhoon in Dumaguete in het jaar 1955, en of dat werkelijk waar is weet ik dan ook niet.

Verder staan er ook op Youtube een aantal links van de destruction van de brug in Tanjay city waarvan eentje hieronder, maar niet door mij gemaakt:

[yt=640,505]YSG5S-3qu4A [/yt]

Meer hier..

http://www.youtube.com/watch?v=YSG5S-3qu4A

Wordt vervolgt............na een hartig hapje......... :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja:






bananacreek

Het begon te regenen op vrijdag nacht (17 december) en dat duurde tot de volgende regen maar de regen was matig en afwisselend............

Na 5 uur in de morgen op zaterdagochtend werd de regen iets harder en plotseling begon het om 07.07 hier zeeer hard te regenen met af en toe behoorlijke windstoten.......

Vanaf dat moment heeft de regen niet gestopt to na 11.30 uur in die buurt dacht ik.
Op dat moment (07.07 uur) moest ik de zaken goed in de gaten houden want ik kan me herinneren dat ik in February 2009 flinke problemen had met water gedurende een vierdaagse regenval (nonstop).

Maar in 2009 had ik geen zandzakken naast de twee zij-gates waaronder het water doorkwam. Trouwens toen waren de gates en de muur daar nog niet en stroomde al het water gewoon onder de fence door omdat het aan de rechterkant allemaal hoger ligt.
Nu had ik wel zakken en stond ik die om een uur of negen te plaatsen in de gierende regen (naakt want ik wilde niet dat mijn short nat werd.... :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:)




bananacreek

Ok, na een paar spannende uurtjes werd de regen plotseling minder en zag je de lucht in het oosten beginnen te klaren en na een minuut of 20 was het voorbij......

Dus de motor gepakt en naar de stad gegaan want ik moest brood kopen of zoiets...

Een kilometer van huis begon de ellende in Motong (en op de terugweg later ook in Pulantubig)





En zo op vele vele lager gelegen gedeeltes van Dumaguete en omgeving.

bananacreek


bananacreek

Ok, om het kort te houden....

Dit zag ik op de boulevard of broken dreams............de volgende dag




Een schip vastgelopen?........ :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Dat zat dan vast naast de brug tussen Candayong en Lukewright street (Tinago) naast Mei Yan restaurant.
Tot nu toe zijn er vele verhalen hoe dat in zijn werk is gegaan...........(hoe het in principe daar terecht kwam)

Mijn mening:
Toen het schip in de buurt van de rivier-mond kwam (Banica-river) is het in de geul getrokken welke was uitgeslepen  door de razende rivier.
Toen heeft het schip water gemaakt en werd het daarna tegen de bodem van de rivier-mond gedrukt en er steeds verder in gedrukt.

Dat schip gaat daar lang blijven want men heeft hier geen bergingsuitrusting en ik dacht ook niet in Cebu city.

Maar wat gebeurde er daarna?......... :lachen: :lachen:

Het schip wat er naast ligt met de kraan erop probeerde het schip te lichten met die KRAAN en ook dat schip kwam in zware moeilijkheden...wat een verstand...... :lachen: :lachen:
Als het gestrandde schip half vol staat met water, dan kan zo'n "dinky-toy kraan" daar niets aan doen natuurlijk, dan heb je zwaar materieel nodig.... :jajaja: :jajaja: :jajaja:


bananacreek

#3709
..



Nu ligt het schip vast aan kabels tussen de wal en het vrachtschip met de kraan...... :ikkeniebegrijp:

Zijn ze bang dat het gezonken schip er vandoor gaat bij hoogtij?........... :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: