Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Had ik altijd graag gehad, een Kia "Rocksta" leuke wagentjes 4x4, en niet al te duur in prijs: Zoals hier op de foto ongeveer P100 T.


bananacreek

#371
Op bezoek bij de vader van een vroegere huishoudster die iemand onthoofdde omdat het slachtoffer zijn familie lastig viel:
Uitspraak: 12 jaar en één dag geboekt in "Hotel Muntinlupa" met gratis ontbijt en koffie  :denk: :floet:



"Ok, boys, come and get it".  :happy:


Zit toch liever in de disco met een San Miq. Light dacht ik achteraf  :thumb: :jajaja: :jajaja:





bananacreek


Rich

Leuke foto's Creek  :thumb:

Vraagje: vanwaar jouw interesse voor al die legerkleuren?
Rich de Nederbelg.

boldy

mister klootzak ik dank u weer zeer vriendelijk voor de prachtige foto's ,ga zo door zou ik zeggen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek


bananacreek

#376
Citaat van: Rich op maandag 31 januari 2011, 17:13:39
Leuke foto's Creek  :thumb:

Vraagje: vanwaar jouw interesse voor al die legerkleuren?

Dank u. Ben beroepsmilitair geweest en dat begon op de KMS (Koninklijke Mititaire School) in Weert in 1966. :atyourservice:

Toen kreeg je ook een commando training in Roosendaal en toen werd je gedwongen om door de rioolbuizen vol met stront te kruipen.Toen had je velddienst bij die gasten in Roosendaal en werden er tegen etenstijd (natuurlijk vlak voor donker) drie levende kippen per peleton (30 man) losgelaten en dat was echt vechten om te eten.Dat was dan in de winter ongeveer 12 graden onder nul en de kippen moesten we vangen met volle bepakking met gasmaskers op... en normaal gesproken moest je de glazen van de "raampjes" van de gasmaskers met een soort "kaarsvet" insmeren zodat ze niet zouden beslaan vanwege het zweten, maar soms probeerde je de zaak te flessen, met als gevolg dat je helemaal geen flikker meer kon zien :explotieren: :explotieren: :explotieren:

Tegenwoordig hebben de militairen een soort " inburgeringscursus" waarbij ze beetje voor beetje met het koude staal van een geweer in aanraking mogen komen (bij wijze van spreken). Nu zouden ze vragen: " Goedenmorgen mijne heren, zijn er misschien vrijwilligers onder u die door een rioolbuis met stront zouden willen kruipen?, misschien wilt u eerst even met het vakverbond overleggen??????" :negatief:

Een Marinier in 1969 was niet dezelfde als een Marinier in 2011 neem ik aan???...... :floet:
Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Met al die ellende in Europa waar blijven die ruwe binken nu?

Kijk even, sorry maar ik zit hiemee in mijn maag en ik kan niet slapen voordat het eruit is en vergeef me als ik het niet helemaal goed heb: Ok, de Belgen onder u (ik weet niet hoe dat met de Nederlandse wet is?) U trouwt op de PI, daarna moet u terug naar Belgie en moet u dat mooie vrouwtje hier in de "jungle" achterlaten waar ze ten prooi kunnen vallen aande jonge filipijnse "jagers", en dan heb je later eerst zoiets als het befaamde, soms omstreden "interview" op de Belgische Ambassade in Manila, en dan mag ze als het goed is op een keer naar Belgie reizen en dan krijg je de "gezinshereniging" of zoiets? enz. enz. enz. :negatief:

Vroeger trouwde ik in Jamaica toen ik daar op vakantie was  :stomstomstom: en die vrouw werd toen automatisch (met de wetten van toendertijd) Nederlandse, en haar kon ik gelijk naar Nederland brengen......... :jajaja:

Ok, nu komen er velen Nederland en Belgie binnen (vaak met vrouw en kinderen + opa en oma) uit alle werelddelen, dat noemen ze dan de zogenaamde asielzoekers? (vluchtelingen :jajaja: :jajaja:) Asiel vanwege wat? Economische asielzoekers??, gepensioneerde piraten????, gevluchte misdadigers????? Werkzoekende pooiers????
Die hebben dan gelijk rechten en krijgen ook nog eens 500 euros per.....??? in Belgie las ik een paar weken geleden in de krant? Misschien ben ik helemaal fout omdat ik daar zoveel jaren niet meer geweest ben... :happy:

Sorry  :offtopic: moest er ook even uit..... :benweg:









bananacreek

Behoorlijk koud hier nu en dit was vanmiddag maar vanavond 24 graden. Record was 23graden een paar jaar geleden (binnen in huis)
98% vochtigheid


Hadden ze 10 jaar gelden aan moeten beginnen


Weer wat bier, uit Australia, maar nog geen PIEDBOEUF


bananacreek

Electrische "fietsen" bij lee Plaza
P 23,000.




Even terzijde: Bijna geen brownouts meer hier sedert dat de electriciteit via een andere maatschappij werd gekocht. :thumb:


bananacreek

Filhealth Dumaguete numbering system. Ik mocht geen foto's maken van de security guard, maar toch geprobeerd zodra hij zijn hoofd omdraaide: Niet al te scherp