Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Phille op donderdag 15 december 2011, 15:13:24
Citaat van: bananacreek op donderdag 15 december 2011, 12:45:56
Ok, nog een clip aan het uploaden en dan in de tussentijd maar aan de Heineken..... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

5 liter vat voor P1060


Iets kleiner...



Ofwel kan ik niet tellen, maar 5 liter voor 1.060,00 pesos is toch duurder dan wanneer men in blik van 33 cl koopt  :denk: (aan het blik ernaast kan je zien dat de inhoud 33cl bedraagt)

5 liter can aan 1.060,00 pesos is 212,00 per liter
33cl blik aan 58,00 pesos is 175,75 per liter
(of er gaan 15 blikken in 5 liter, dat is dus 15 * 58 = 870,00 pesos)

Een mens zou toch verwachten dat wanneer men grotere hoeveelheden koopt het per liter goedkoper wordt  :weetikniet: maar dus niet in de Phils veronderstel ik  :weetikniet:

Ja, juist maar je betaalt hier natuurlijk extra voor het mooie tonnetje wat daarna als spaarpot gebruikt kan worden..... :jajaja: :jajaja:
Soms gaat het ook om het uiterlijk.............knappe vrouwen kunnen duurder zijn dan minder knappe vrouwen (als voorbeeld)............ :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Johan En Elvie

Citaat van: bananacreek op donderdag 15 december 2011, 15:20:42
Citaat van: Phille op donderdag 15 december 2011, 15:13:24
Citaat van: bananacreek op donderdag 15 december 2011, 12:45:56
Ok, nog een clip aan het uploaden en dan in de tussentijd maar aan de Heineken..... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

5 liter vat voor P1060


Iets kleiner...



Ofwel kan ik niet tellen, maar 5 liter voor 1.060,00 pesos is toch duurder dan wanneer men in blik van 33 cl koopt  :denk: (aan het blik ernaast kan je zien dat de inhoud 33cl bedraagt)

5 liter can aan 1.060,00 pesos is 212,00 per liter
33cl blik aan 58,00 pesos is 175,75 per liter
(of er gaan 15 blikken in 5 liter, dat is dus 15 * 58 = 870,00 pesos)

Een mens zou toch verwachten dat wanneer men grotere hoeveelheden koopt het per liter goedkoper wordt  :weetikniet: maar dus niet in de Phils veronderstel ik  :weetikniet:

Ja, juist maar je betaalt hier natuurlijk extra voor het mooie tonnetje wat daarna als spaarpot gebruikt kan worden..... :jajaja: :jajaja:
Soms gaat het ook om het uiterlijk.............knappe vrouwen kunnen duurder zijn dan minder knappe vrouwen (als voorbeeld)............ :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Inderdaad typisch filipijns, grotere verpakingen zijn over het algemeen duurder.
Ook zo met bijvoorbeeld WC papier die ze per rol om de hoek kopen, je moet eens kijken wat ze voor 1 rol vragen en dan eens gaan kijken voor een pak van 9 of 12 rollen je zal meteen merken waar je het best mee bent.
Koop gewoon 9 afzonderlijke rollen in de sari sari en drink met de rest een BELGISCH biertje en niet dit afwas :happy2:water uit Nederland
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Phille

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 15 december 2011, 15:42:08
Citaat van: bananacreek op donderdag 15 december 2011, 15:20:42
Citaat van: Phille op donderdag 15 december 2011, 15:13:24
Citaat van: bananacreek op donderdag 15 december 2011, 12:45:56
Ok, nog een clip aan het uploaden en dan in de tussentijd maar aan de Heineken..... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

5 liter vat voor P1060


Iets kleiner...



Ofwel kan ik niet tellen, maar 5 liter voor 1.060,00 pesos is toch duurder dan wanneer men in blik van 33 cl koopt  :denk: (aan het blik ernaast kan je zien dat de inhoud 33cl bedraagt)

5 liter can aan 1.060,00 pesos is 212,00 per liter
33cl blik aan 58,00 pesos is 175,75 per liter
(of er gaan 15 blikken in 5 liter, dat is dus 15 * 58 = 870,00 pesos)

Een mens zou toch verwachten dat wanneer men grotere hoeveelheden koopt het per liter goedkoper wordt  :weetikniet: maar dus niet in de Phils veronderstel ik  :weetikniet:

Ja, juist maar je betaalt hier natuurlijk extra voor het mooie tonnetje wat daarna als spaarpot gebruikt kan worden..... :jajaja: :jajaja:
Soms gaat het ook om het uiterlijk.............knappe vrouwen kunnen duurder zijn dan minder knappe vrouwen (als voorbeeld)............ :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Inderdaad typisch filipijns, grotere verpakingen zijn over het algemeen duurder.
Ook zo met bijvoorbeeld WC papier die ze per rol om de hoek kopen, je moet eens kijken wat ze voor 1 rol vragen en dan eens gaan kijken voor een pak van 9 of 12 rollen je zal meteen merken waar je het best mee bent.
Koop gewoon 9 afzonderlijke rollen in de sari sari en drink met de rest een BELGISCH biertje en niet dit afwas :happy2:water uit Nederland

Ok, zo hebben we weer iets bijgeleerd.

En wat je "afwas water" opmerking betreft ben ik akkoord, voor de meeste Belgen valt de Heineken niet in de smaak; maar ere wie ere toekomt ... het is een geweldige marketing machine en mocht de rest van wereld het ook ervaren als afwas water bier dan zouden ze nooit zoveel succes hebben. In het algemeen worden de Belgische pilsen als te bitter ervaren voor velen niet-belgen.

Inbev claimt misschien wel een grotere bierbrouwer te zijn, maar Heineken is op zich een veel sterker merk waar Stella en konsoorten alleen maar kunnen van dromen. Nochtans is het niet mijn gewoonte om het voor de Nederlanders op te nemen hoor, maar als het over de consumenten markt gaat dan kunnen we er nog heel veel van leren hoor  :jajaja:

@Bananacreek, mijn excuses dat ik hier even  :offtopic: ga in je leuk topic  :hoedjeaf:

Herbie

Citaat van: Phille op donderdag 15 december 2011, 15:13:24
Citaat van: bananacreek op donderdag 15 december 2011, 12:45:56
Ok, nog een clip aan het uploaden en dan in de tussentijd maar aan de Heineken..... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

5 liter vat voor P1060


Iets kleiner...



Ofwel kan ik niet tellen, maar 5 liter voor 1.060,00 pesos is toch duurder dan wanneer men in blik van 33 cl koopt  :denk: (aan het blik ernaast kan je zien dat de inhoud 33cl bedraagt)

5 liter can aan 1.060,00 pesos is 212,00 per liter
33cl blik aan 58,00 pesos is 175,75 per liter
(of er gaan 15 blikken in 5 liter, dat is dus 15 * 58 = 870,00 pesos)

Een mens zou toch verwachten dat wanneer men grotere hoeveelheden koopt het per liter goedkoper wordt  :weetikniet: maar dus niet in de Phils veronderstel ik  :weetikniet:



Das juist het zelfde bij ons wat denk je dat een vatje Jupiler goedkoper is dan een bakbier nee hoor is ook duurder komt ongeveer
op 0.5â,¬ per pint dat je tapt, plus aankoop van dat koelapperaat ook van 180â,¬. Hoeveel zou dat zijn in de Filipijnen, die koeler.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

balikbayan

Filipijnse koeler is een zakje ijs van 1 of 2 peso  :lachen:

Die koop je 15 en gooi je bij het bier

Herbie

Citaat van: balikbayan op donderdag 15 december 2011, 16:29:57
Filipijnse koeler is een zakje ijs van 1 of 2 peso  :lachen:

Die koop je 15 en gooi je bij het bier

:lachen: :lachen: Wil Heineken niet afbreken hoor maar als je dat in een SML of Jupiler gooit krijg je inderdaad die Heineken smaak :jajaja: Sorry pö  :benweg: voor ik aangevallen word met granaten. In Dumaguete gooien ze geen granaten hoop ik.
Hele mooie reportage hoor Creek. :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Tinulang_Manok

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 15 december 2011, 15:42:08
Inderdaad typisch filipijns, grotere verpakingen zijn over het algemeen duurder.
Ook zo met bijvoorbeeld WC papier die ze per rol om de hoek kopen, je moet eens kijken wat ze voor 1 rol vragen en dan eens gaan kijken voor een pak van 9 of 12 rollen je zal meteen merken waar je het best mee bent.
Koop gewoon 9 afzonderlijke rollen in de sari sari en drink met de rest een BELGISCH biertje en niet dit afwas :happy2:water uit Nederland

Is niet alleen zo in de :smiley-philippines: maar ook soms in :eu:, ik stond gisteren met de asawa in de supermarkt en altijd wil ze de kleine verpakkingen wasmiddel hebben (nu weet ik dus waarom).
Ik dus een heel belerend verhaal over: grotere verpakingen zijn goedkoper bladiebla..., nou staat op het prijskaartje ook de prijs per wasbeurt (voor de mensen die niet kunnen rekenen zoals ik blijkbaar) en was de kleinste verpakking per wasbeurt het goedkoopst :ikkeniebegrijp:...

1. de asawa had gelijk..... :thumb:
2. een preek terug over hoe ik haar wou laten rondslepen met een zware grote bus terwijl ze een small pity pinay is :biggrinn:
Amare et sapere vix deo conceditur

bananacreek

@Phille: Op dit topic kun je bijna niet... :offtopic: gaan,....oftwel: Ik heb daar geen enkel probleem mee.... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Ok, nu weer andere problemen...... :negatief: :negatief:

Dus het einde van de wereld gaat toch op zondagmiddag zijn....... :jajaja: :jajaja: :atyourservice:



Er is altijd iets anders hier....elke dag... :jajaja: :jajaja:

bananacreek

#3629
Ok, gewoon verder met het lawaai....UW VOLUME OP NUL SVP..... :jajaja: :lachen: :lachen:

[yt=640,505]Eu3fgUErt4k [/yt]