Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op maandag 12 december 2011, 14:22:14
In de bus naar Tanjay ruzie met de conducteur.... :jajaja: :happy: :happy:

Waarom?
Hij vroeg me wat mijn bestemming was en ik zei Tanjay en gaf me een ticket:



Hij nam de P100 en liep weg.....

Ze wachten altijd tot het laatste moment voordat ze het wisselgeld teruggeven en soms hebben ze geluk als iemand het VERGEET te vragen of te verlegen is om het te vragen..... :negatief: :negatief:

Toen na 5 min kwam hij weer en vroeg waar ik heen ging en ik zei Hong Kong..... :negatief:

Ik zei ik heb een ticket maar je geeft me geen wisselgeld.........en toen was meneer in een slechte bui..

Je zou wel gek zijn geweest om 70 peso wisselgeld te laten zitten. Sommige conducteurs maken het erg bar & boos. Regelmatig mee gemaakt dat ze proberen om je te laten betalen voor bagage die je niet mee in de cabine neemt maar in de laadruimte van de bus stopt. Ik reageer er verder maar niet op en pak zelf wel de bagage eruit bij aankomst.

bananacreek

Deze watertank heb ik gedoneerd en gebouwd in 1998 en de voeding van het water komt uit een hoger gelegen bron op een afstand van een meter of 300
Niet veel meer van over zo te zien... :negatief: :negatief: :negatief:



bananacreek

Flinke druk omdat de Bron een meter of 60 hoger ligt (zie betreffende video later)





Als het water even doorstroomt is het heerlijk koud met een "goede smaak" zonder cloor of zoiets zoals in de stad en ik ben er nog nooit ziek van geworden .... :neeneenee: :neeneenee:

bananacreek


Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op maandag 12 december 2011, 14:41:24
Deze watertank heb ik gedoneerd en gebouwd in 1998 en de voeding van het water komt uit een hoger gelegen bron op een afstand van een meter of 300
Niet veel meer van over zo te zien... :negatief: :negatief: :negatief:




Typisch voorbeeld hoe er in de  :smiley-philippines: met een donatie wordt om gegaan. Goed beschouwd parels aan de zwijnen voeren, al zullen er wellicht bij hoge uitzondering van andere donaties elders wel een positiever beeld te geven zijn.

bananacreek

Canghatap Elementary school krijgt ook water via de tank en bron...

bananacreek


bananacreek