Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Argao

Was van plan de volgende keer dat we in de  :smiley-philippines: zijn een auto te kopen/huren/lenen/stelen maar als ik dit soort verhalen weer lees denk ik toch dat we het maar bij de taxi en ceres liner hou...  :floet:


bananacreek

Citaat van: Argao op maandag 17 oktober 2011, 20:16:47
Was van plan de volgende keer dat we in de  :smiley-philippines: zijn een auto te kopen/huren/lenen/stelen maar als ik dit soort verhalen weer lees denk ik toch dat we het maar bij de taxi en ceres liner hou...  :floet:

Als je alleen voor een korte tijd komt dan kun je beter huren, maar ik weet niet of dit kan op Cebu.
Wel hier met chauffeur, maar dan ben je de privacy helemaal kwijt en peperduur neem ik aan.... :weetikniet:
Toch een keer navragen hier... :jajaja: :jajaja:

Cebu:"kan geen prijzen vinden"
http://www.carrentalscebu.com/

Kopen heeft alleen maar zin als je langer blijft of je moet de wagen achterlaten met je  :smiley-philippines: zwager? :weetikniet: :floet:

Stelen: Wel even een "masterkey" meenemen  :lachen: :lachen:

Uw keuze:




THE FIRST FILIPINO CAR

In the 1960s, D.M. Guevara bought the manufacturing plant of the Ysmael Steel Company in Manila. This jumpstarted the production of cars, and by 1965, DMG was already catering to a customer demand that rose to 25,000 units.

The manufacture of Volkswagen through the years made experts out of DMG, Inc.'s labor force. Such led to experimentation, and in 1969, the prototype of the first Philippine car with a Filipino name was assembled. It was called Sakbayan, or Sasakyang Katutubong Bayan, a box type two door passenger car. By this time, D.M. Guevara had developed a proposal for a government sponsored car manufacturing program that would encourage the production of cars in the country at minimum capital requirements and with little wastage of existing facilities.

Shortly before the Martial Law, the Progressive Car Manufacturing Program (PCMP) was formed, and Volkswagen, along with Toyota, Ford, Chrysler and General Motors, was chosen to be among the participants.




bananacreek


bananacreek

XMas is coming in UNITOP



Ook in Lee Plaza


Nee, toch mijn smaak niet....... :negatief:


Voor P1850 hoeft dat ook niet :negatief: :negatief:

bananacreek

Kerstcadeau van minister Henk Kamp ontvangen ...... :thumb: :thumb: :happy:



En een voorschot op mijn AOW om het te vullen  :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Ook een voorschot op het vakantiegeld  :happy: :happy: :happy:


bananacreek


bananacreek

Nieuw laken op één van de drie biljart-tafels in de Why Not @ P4700 all-in





Kleinere tafel in Lee Plaza @P15000...




bananacreek

#3008
Gistermiddag reed ik op de motor in Barangay Motong...
Ik reed achter een motor met daarop een  :smiley-philippines: man met een snelheid van ongeveer 40 km/h
Ik zag die CANTER geparkeerd staan, maar de bedoelde man zag de wagen alleen op het laaste moment en probeerde naar links te zwaaien maar dat lukte niet en hij knalde tegen de hoek van de achterkant van de truck en schoot met de motor gedeeltelijk onder de wagen........

Gelukkig kon ik afremmen en ik moest hem eerst passeren om deze foto te nemen en de man had zeer veel geluk dat hij nog op zijn voeten kon staan (en leefde)  :thumb: :jajaja:



Hij had ook zo kunnen eindigen als deze wat oudere man bij het Holy Child hospital  :negatief: :negatief:
Van de trap gevallen??? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Hij zag met toch de foto nemen en vond het niet leuk.... en de foto is slecht vanwege het feit dat ik zeer snel moest zijn en ik moest me gedeeltelijk wegsteken :lachen: :lachen:

In zo'n geval is je budget ook snel verdwenen want reken maar dat het gaat kosten en ik weet niet hoelang die pennen erin blijven zitten..... :weetikniet:

Lijkt meer op een lepelrek of een kapstok  :jajaja: :jajaja: :lachen:





Vraag me toch af wanneer de Klootzak aan de beurt is.... :negatief: :negatief: :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

Voor de mensen die graag naar BOHOL willen -of geweest zijn hier een paar mooie artikelen in een tijdschrift  :thumb: :thumb:

http://www.activeboatingwatersports.com/magazine/abw-1106.pdf#page=26

Ben vergeten hoe ik een pdf in een topic kan zetten, misschien zou iemand even kunnen helpen met bovenstaande link?

Klik op de diversen andere links van de BOHOL artikelen:

http://www.activeboatingwatersports.com/latest-edition.php