Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Kano

De caregiver heeft wel goed gezorgd, maar dan voor zichzelf :negatief: De Australische man is zeker seniel aan het worden. Als je geld laat afhalen dan vraag je toch elke keer je kaart en het geld terug? Een paar honderd duizend pesos kun je niet in een paar dagen pinnen. Zat al die tijd zijn vrouw vast en heeft hij dat niet gemerkt? Waarom kon inderdaad zijn vrouw geen geld pinnen, of zat die wellicht in een complot? En waarom heeft de Australiër niet naar zijn rekeningafschriften of online naar zijn rekening gekeken. Veel vragen waar waarschijnlijk geen antwoord en op komen. Als het waar is dan bevestigt dit helaas wel weer wat velen (al lang) weten. :denk:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Ja, gisteren had ik wat haast en ik ga daar toch weer over vragen..... :jajaja: :jajaja:

Wel toen ik de man zag strompelen in de armen van twee mensen dan zou ik er ook niet versteld van staan dat hij seniel of wat dan ook zou kunnen zijn..... wordt vervolgd.... :jajaja: :jajaja:

bananacreek

#2992
Ok, laatste voor vandaag, en een leuk verhaal hoe buitenlanders bij de neus kunnen worden genomen (EN DAT GEBEURT ELKE DAG) :jajaja: :lachen:

Er is een buitenlander in deze omgeving die werd voorgesteld aan een  :smiley-philippines: die hem wel zou kunnen helpen om zijn electriciteits-rekening (Noreco - bill) flink lager te kunnen maken: :weetikniet: :weetikniet:

Hij kwam naar het huis van de man en stelde voor om een "gadget" te instaleren waardoor het electriciteitsverbruik veel minder zou worden. :jajaja:
(note: zo'n "gadget" bestaat inderdaad maar is illegaal (hier althans)

Ok, na een volledige demonstratie (werkt ook echt zo ik hoorde van anderen) kocht de blanke het gadget voor P5000
Na een paar weken kreeg de man bezoek van een NORECO inspectie-team en die liepen regelrecht naar de plaats waar het betrokken gadget was geinstalleerd (ik weet nu niet voor -of achter de meter).

De man moest later een boete betalen van P25,000.00 en zijn Kwh prijs werd omhoog geschroeft als straf :jajaja: :jajaja:

Na onderzoek bleek dat de verkoper van het gadget de blanke had aangegeven (verraden) bij de Noreco en dat diezelfde man ook van de Noreco P5000 beloning kreeg voor het aangeven van zijn client  :negatief: :negatief: :lachen: :lachen:

Zoiets deden ze ook een jaar of tien geleden bij de disco en de eigenaar moest P 1,000,000.00 + betalen als boete en rekening............ :jajaja:

Ongeloofelijk maar WAAR,......ONLY IN THE   :smiley-philippines: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Amice

Die gadget heet volgens mij een jumper, hier in de buurt overvloedig aanwezig bij de arme lui. ALs ze slim zijn dan plaatsen ze die in het huis, zodat de electriciteits mij die enkel kan vinden met een huiszoekings bevel.

Overigens niet aan te bevelen om te promoten want zij die wel normaal hun rekening betalen ,betalen in iedere barangay mee aan de zwart lekken. Meralco hier kan wel het totale verbruk in een gebied bekijken en dat controleren a.d.h.v. de verbruiken van de in rekening gebrachte KWH's. Indien dus in dat gebied meer verbruikt wordt dan de in rekening gebrachte verbruik,gaat de kwh prijs in dat gebied omhoog of wordt er extra in rekening gebracht. Kijk maar eens op je rekening.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Een sterke magneet zoals Neodymium magneten zouden oudere meters ook langzamer doen draaien.

http://www.youtube.com/watch?v=c0dg428pKNY
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Bijna een dode Forum-Klootzak........ :thumb: :weetikniet: :weetikniet:

Waarom?

Stak vanmorgen met de motor het kruispunt bij Robinson over en mijn gedachten waren ergens anders en ik keek niet naar rechts en werd bijna geschept door een andere motor en de berijder daarvan kon mij nog op tijd zien :thumb:

Gelukkig geef ik het graag toe als ik een fout maak, maar een hoop  :smiley-philippines: geven nooit toe...
Maar niet zo handig als wanneer je dat dan toe moet geven aan St.Petrus die dan op dat moment dienst doet bij de Gouden Hemel Poort....... :negatief: (vraag is natuurlijk of ik de hemel haal????/ :weetikniet:)..

Dus kunnen je dromen en plannen (en je budget  :negatief: :negatief:) hier binnen een tiende seconde verdwenen zijn...

Waar waren de gedachten van de Klootzak op dat moment dan??

De Nederlandse (Zuid- Afrikaanse) echtgenoot van mijn  :smiley-philippines: ex is vorige week overleden in Zuid-Afrika en zij gaat terugkomen zonder pensioen of zoiets (waarschijnlijk).
In Zuid -Afrika (zoals New-Zealand) moet je elk half jaar je eigen melden of zoiets om een uitkering of pensioen te kunnen ontvangen als je in het buitenland woont....(ik weet het niet zeker)...
En nu de zwarten in Zuid-Afrika aan de macht zijn zitten de blanken in de gettho's las ik ergens....
En dan denk ik niet dat ze een weduwe pensioen krijgt...want de blanken gaven de kaffers vroeger waarschijnlijk ook geen pensioen of weduwe uitkering? :weetikniet: Misschien heb ik het fout?
Dus wordt haar inkomen veel minder (alleen maar de helft van de huur van één van onze huizen en één van haar eigen apartementen, en wil ze misschien aan de tafel zitten om 50/50 te onderhandelen...en dan pas kunnen de zaken worden verdeeld...(want ik blijf erbij 50/50.... of procedeer tot ik dood ben.... :jajaja: :jajaja: :jajaja:)

Dan is het wie het eerst "cracks" of wie het eerst sterft :weetikniet: :weetikniet:
 

bananacreek

#2996
Bijna weer een buitenlander op de fles??????

Een Amerikaan zocht een stukje land in Valencia, Oriental Negros..en hij dacht iets gevonden te hebben...(natuurlijk om op naam van een  :smiley-philippines:se te zetten neem ik aan)
Hij vroeg aan mijn vriend om het papierwerk te doen hetgeen hem op P50T zou komen maar dan met alle garanties voor een "clean-title" processing. :thumb: :thumb: (in dit geval zou al het werk op rekeing van mijn vriend komen en de "client" heeft er dan geen enkel omkijken naar)

Duur zegt u?
Hangt er helemaal vanaf (de purchase price etc) want reken maar dat het ingewikkeld kan worden hier met al die addertjes under het gras :jajaja: :negatief:(speciaal als er een subdivision plan moet komen)....(estate tax problemen etc...etc)
De "estate-tax" is de tax (in één keer) die betaald moet worden voordat er een stuk(ken) land kan worden subdivided nadat de eigenaar van dat stuk land overleden is.....dus meestal gedaan door de erfgenamen.
En soms gebeurt dat alleen na tientallen jaren en dan kan het betrokken bedrag aan "estate-tax" zeer hoog uitkomen..

De man was hesitating en probeerde een hoop vragen te stellen om het later eventueel zelf te kunnen doen en die P50T uit te sparen.....

Toen vroeg mijn vriend eindelijk ok, laat me dan zien wat voor een papieren je bij elkaar hebt gekregen tot nu toe... :jajaja:

Toen liet hij een paar documenten zien en wat andere papieren en waaronder ook TWEE pagina's (copies) van een TCT (title) en op die twee pagina's stond het vol met "anotations/lis-pendens"

Toen zei mijn vriend dat die title niet compleet was en dat er waarschijnlijk op de twee vermiste pagina's ook lis-pendens stonden aangegeven en misschien wilde de vendor dat om welke duistere redenen dan ook niet aan hem laten zien. :negatief: :negatief:
(normaal is het zo gemakkelijk om even zelf naar de "Register of Deeds" te gaan met de juiste nummers van lot en/of titles en dan ter inzage vragen of eventueel een "certified xerox copy"
Kost je misschien P150....

Verder bleek het dat hetzelfde stukje land AL TWEEMAAL AAN EEN DERDE PARTIJ VERKOCHT WAS EN DAT DEZE AMERIKAAN DAN MAAR EVEN ZELF MOEST GAAN ZORGEN VOOR DE "ANNULMENTS OF SALE" ..... :negatief: :negatief: :stomstomstom: :stomstomstom:

Mijn vriend zei het volgende:
VERGEET DE HELE ROTZOOI EN ZOEK NAAR EEN ANDER STUKJE LAND WANT ER ZIJN GENOEG LOTS FOR SALE IN DEZE BUURT MET EEN CLEAN TITLE, WANT ALS JE HIERMEE DOORGAAT DAN IS DAT ZELFMOORD :jajaja: :jajaja: :lachen:

Uiteindelijk luisterde de man en gaf het op.......en zo trappen er een hele boel weer in (meestal nieuwkomers) omdat die denken (sommigen) dat ze het allemaal beter weten en zo zijn er toch wel een aantal naar de Filistijnen gegaan :jajaja: :jajaja:

Was ik in het begin dan zo intellegent????
Nee, zeker niet, en ik heb het ook op de harde manier moeten leren, maar gelukkig luisterde ik naar diezelfde vriend (Amerikaan) en heb ik er toch nog wat van over gehouden na de annulment :thumb: :thumb:

Mijn advies?
UITKIJKEN EN RUSTIG AAN...............

PS: Zorg altijd dat de pagina's van de TCT's (owners copy) COMPLEET zijn........voor je gaat onderhandelen...zodat je weet waar je mee te maken hebt..... en dat is eenvoudig op te vragen bij de ROD  :jajaja: :jajaja:





bananacreek

@DIGOS:



Ik ben net naar de HPG in Dumaguete geweest, en op mijn vraag vertelden ze me dat het "CLEARANCE" system zoals nu wordt toegepast werd ingevoerd in het jaar 1972.  :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Laatste voor vandaag en dit is een WAAR verhaal:  :jajaja: :lachen:

Een paar maanden geleden was er een Duitser die met zijn auto een  :smiley-philippines: motorrijder omver reed.

De  Duitser zag de  :smiley-philippines: niet omdat deze zonder licht op zijn motor reed :negatief: :negatief:

De Duitser werd zoals gewoonlijk beschuldigd en die nam dat niet en stapte naar de rechtbank :applaus: :applaus:

Op de rechtbank vertelde de rechter hem onder andere:

"You car had lights yes?"
"JAWOHL mein Fuhrer" zei de duitser...... :thumb:
De judge vervolgde: "Ok, in dat geval had je de motor kunnen zien" ..... :negatief: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :lachen:

De judge zei vervolgens: "Kijk, als jij niet op de  :smiley-philippines: was geweest op het moment van de aanrijding dan had het ongeluk ook niet gebeurd"  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :lachen:

De judge zei als laatste: "This case is dismissed, for lack of evidence"
" Call the next case"  :negatief: :negatief: :negatief: :lachen:


Amice

Mag die mof nog van geluk spreken, maar het nationalisme straalt er wel weer van af.  :jajaja:

Opmerkelijk overigens hoe diep dat wel niet gewortelt zit
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent