Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boldy

een toplaag is tog altijd maar een centimeter of 4  dik hoor  derest is de onderlaag en das weer een andere verhouding ,dus 15 centimeter asfalt is normaal d8 ik zo
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: balikbayan op zondag  9 oktober 2011, 10:10:52
Hoeft niet hoewel asfalt kwetsbaarder word bij hoge temperaturen.

Bij ons daar voor de deur ligt een laagje van 15 cm en ja dat gaat niet zolang mee  :negatief:

Hangt er vanaf hoe ze het leggen.

Spraying wordt rotzooi later, speciaal als de ondergrond niet compact genoeg is  (zoals het hier gebeurt)

"Koud leggen" (ik weet de juiste naam niet meer) door de machine is veel en veel beter maar ook veel en veel duurder hier. Silliman University heeft een kort stukje gelegd van zeer goede kwaliteit in Bantayan crossing Pulantubig,

Op deze wijze:


De weg naar Bacong en zuidelijker is redelijk en zit er al lang in....naar het Noorden vroeger zeer veel ellende door overloaded sugarcane trucks.
En ook de nieuwe betonweg (highway) wordt door die trucks kapot gereden met behulp van het tropisch klimaat.

Zelfs de betonwegen hier in Dumaguete vertonen zeer veel gaten (binnen een jaar) omdat het mengsel gewoon niet goed was met teveel stenen op de bovenkant waardoor kleine gaten ontstaan die later grote gaten worden.

Er is een stukje tussen Bacong en Valencia (100 meter) wat uitstekend is.
Voor de rest als je er met een wagen op rijdt: Kaboom, Kaboom, Kaboom....................

boomerang

Citaat van: bananacreek op zaterdag  8 oktober 2011, 14:00:54
Citaat van: Kano op zaterdag  8 oktober 2011, 13:20:46
De eerste foto is scheef genomen. Op de tweede foto staat de toren min of meer recht, maar waarom niet ff met een waterpas controleren  :lachen:


Wordt volgende week aan gewerkt (dinsdag) :thumb: :happy: :atyourservice: :atyourservice:

Doe maar geen moeite want er schijnen meer torens scheef te staan volgens de berichtgeving in de "Telegraaf".



"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille

Citaat van: boomerang op zondag  9 oktober 2011, 15:37:03
Citaat van: bananacreek op zaterdag  8 oktober 2011, 14:00:54
Citaat van: Kano op zaterdag  8 oktober 2011, 13:20:46
De eerste foto is scheef genomen. Op de tweede foto staat de toren min of meer recht, maar waarom niet ff met een waterpas controleren  :lachen:


Wordt volgende week aan gewerkt (dinsdag) :thumb: :happy: :atyourservice: :atyourservice:

Doe maar geen moeite want er schijnen meer torens scheef te staan volgens de berichtgeving in de "Telegraaf".





Naar het schijnt zou onderstaande toren ook scheef staan  :weetikniet:



:weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

josv

Citaat van: Phille op maandag 10 oktober 2011, 08:54:06
Naar het schijnt zou onderstaande toren ook scheef staan  :weetikniet:



:weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

:weetikniet: ? ? ? ? Ga je schoolgeld terug halen man !! Da's de Toren van Pisa !!! Zo scheef als 'n hoeretoeter !!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Phille

Citaat van: josv op maandag 10 oktober 2011, 09:29:39
Citaat van: Phille op maandag 10 oktober 2011, 08:54:06
Naar het schijnt zou onderstaande toren ook scheef staan  :weetikniet:



:weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

:weetikniet: ? ? ? ? Ga je schoolgeld terug halen man !! Da's de Toren van Pisa !!! Zo scheef als 'n hoeretoeter !!!

Damn, ge hebt verdomd gelijk  :jajaja:

:floet:

bananacreek

#2916
Regen, regen, regen en regen :jajaja: :jajaja:
Deze komt iets dichterbij langs....
Ruping in 1989 (in die buurt) gaf de meeste problemen hier....en sedert die tijd schuift alles boven langs..
Soms is het slechter in Noord-Negros (meestal ten noorden van Manjuyod en hoger op) (Oriental en Occidental)


bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag  7 oktober 2011, 14:03:56
Ok, het avontuur gaat gewoon verder................. :applaus: :applaus: :applaus

HIGHWAYPATROL ELLENDE :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

Als je een tweedehandse motor/auto koop dan kan je die niet op naam laten registreren zonder een "Highwaypatrol Clearance"

Je meld je eigen aan bij de HPG (highwaypatrol group office) waarbij je een verzoek indient voor een "clearance"

Die geven je dan een papiertje mee en dan moet je P300 betalen bij de Landbank.......


Dan krijg je het volgende "official-receipt"


Dan breng je alle papieren inclusief O.R. C.R en Deed of Sale (notarized) naar het "crime-lab" bij de PNP
Daar betaal je niets en worden de "stencils" genomen van de motor-chassis nummers.
Dan krijg je dit mee en dat moet worden ingeleverd worden bij de Highwaypatrolgroup (gele) en de andere copie (roze) krijg je terug om bij de LTO in te dienen.


Daarna ga je weer naar de HPG en dan moet je na een uur terugkomen :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Dan krijg je dit "clearance certificate" hetgeen ook voor de LTO bestemd is (is alleen maar zeven dagen geldig)



Ok, dacht ik voor elkaar Klootzak.... :thumb: :happy: :happy:

Toen zei één van die vrouwen die daar werken met een vriendelijke glimlach :kusxe8: :kusxe8:
TREEEHUNDRED PESOS ONLY SIR :jajaja: :jajaja:

Ik dacht er niet bij na en haalde de geldbuidel uit de zak en legde netjes P300 op de tafel :jajaja:
"Thank you" zei ze "Come again" :jajaja:

Toen liep de klootzak naar buiten en dacht ......verdomme, what the F..., ik heb toch al 300 pesos betaald op de Landbank???? :denk: :denk:
Dan heb ik in totaal P600 betaald en waar is dan het official receipt van de tweede P300???????
Ik ging door naar huis omdat ik te verlegen was om  terug te gaan en om het receipt te vragen :negatief: :negatief: :stomstomstom: :stomstomstom:

Maandag terug en vragen, geen gelul, gewoon vragen waarom ik P600 moest betalen en alleen maar het P300 receipt van de Landbank heb.
Natuurlijk proberen ze het en verdelen ze die P300 :jajaja: :jajaja: :negatief: :lachen:
Eens een Klootzak, altijd een Klootzak........ :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :applaus: :applaus: :applaus:

Gisteren terug geweest @0.930 uur
Niemand te vinden tenzij de gozer achterin..... :negatief:


Toen kwam er een Tomboy uit dat hokje en vroeg wat de problemen waren en ik vertelde haar dat al die morgen de HPG op de radio was bij "Jones Manaba" omtrent een complaint tegen een Highwaypatrol persoon die een citation-ticket uitschreef aan iemand op zijn slippers en zonder uniform..... :jajaja:
"Ja", zei ze "Dat weten we al"............. :thumb: :thumb:

Ik vervolgde en vertelde haar dat ik P600 moest betalen en alleen maar een P300 receipt kreeg....
Toen ging ze achter een computer zitten en toverde ze dit "receipt" uit de printer:



Ik zei:" Nee, dit is een "ORDER of PAYMENT" en geen receipt"
It is Ok zei ze vervolgens...dit wordt op de LTO geacepteerd........ :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Afwachten maar.........

Nu moet ik alle documenten eerst naar Danao City in Cebu sturen voor confirmation (omdat de vorige eigenaar uit Cebu kwam) en daarna pas kunnen ze overgaan tot registratie op mijn naan.
Hoop ellende allemaal.....en daar op de LTO is het geen leuk vertoeven  :negatief: :negatief:
Altijd wat andere onvoorziene problemen........... :jajaja:

bananacreek

#2918
Ook een Klootzak? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:



bananacreek