Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  8 oktober 2011, 10:39:14


Callebaut staat de laatste pagina's ook wel prominent in de picture zie ik. Ron ik heb vernomen dat het heel goed gaat met de tomaten....beterschap naar Steve, die heeft een klein accidentje gehad begreep ik uit facebook van mijn echtgenote...

Groeten wordt bij deze overgebracht ...Steve kan alle steun gebruiken nu .... heeft Al zijn gewrichtsbanden gescheurd van zijn rechterschouder , zodanig het sleutelbeen omhoog is geschoten en nog enkel vastzit met de spiermassa .
Een operatie is mogelijk ( platiumplaat + bouten ) indien het vooradig is in de Phils ....doch out of stock Sir ....en wij ( het hospitaal ) heeft NIET de Know How ....how to fix it . M.A.W. zoek  zelf maar een oplossing ..... :negatief:

Willy

Citaat van: bananacreek op vrijdag  7 oktober 2011, 14:59:15
Vertrek uit city-hall....... :ikkeniebegrijp: :lachen:
Ok Pare,...only One km to the gasstation  :thumb: :thumb: :happy:
Uno..Dos...Uno...Dos........Kapoy.Kapoy...rest for 15 min ?????? :denk: :denk:



De Mayor rijdt wel in een mooie Mitsubishi Strada rond... :ikkeniebegrijp:

De Toren op de achtergrond staat nog STEEDS SCHEEF  :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

staat hij nu recht?

Kano

De eerste foto is scheef genomen. Op de tweede foto staat de toren min of meer recht, maar waarom niet ff met een waterpas controleren  :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Citaat van: callebaut op zaterdag  8 oktober 2011, 13:07:45
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  8 oktober 2011, 10:39:14


Callebaut staat de laatste pagina's ook wel prominent in de picture zie ik. Ron ik heb vernomen dat het heel goed gaat met de tomaten....beterschap naar Steve, die heeft een klein accidentje gehad begreep ik uit facebook van mijn echtgenote...

Groeten wordt bij deze overgebracht ...Steve kan alle steun gebruiken nu .... heeft Al zijn gewrichtsbanden gescheurd van zijn rechterschouder , zodanig het sleutelbeen omhoog is geschoten en nog enkel vastzit met de spiermassa .
Een operatie is mogelijk ( platiumplaat + bouten ) indien het vooradig is in de Phils ....doch out of stock Sir ....en wij ( het hospitaal ) heeft NIET de Know How ....how to fix it . M.A.W. zoek  zelf maar een oplossing ..... :negatief:


Ook van mijn kant beterschap voor Steve, en wens hem spoedig herstel als je wilt Ron. Gewrichtsbanden gescheurd, serieuze klap gemaakt dan.
Rich de Nederbelg.

callebaut

@ Rich ..... komt voor mekaar ..... onderuitgeritst met zijn motor en de klap opgevangen met zijn rechterschouder ...... :negatief:

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag  8 oktober 2011, 07:52:57
Kamperman hier een fimpje over de bamboo cannon

http://youtu.be/Mqm0RPOgXOA

Ze worden ook wel met PVC buizen of met blikken gemaakt waarin gedenaturaliseerde alcohol wordt gesprayed en met een aansteker tot ontsteking gebracht. Als je wilt weten hoe zo'n ding gemaakt wordt, dan moet je ff googelen.  Het ding heet "boga".



Citaat van: Kano op zaterdag  8 oktober 2011, 07:52:57
Kamperman hier een fimpje over de bamboo cannon

http://youtu.be/Mqm0RPOgXOA

Ze worden ook wel met PVC buizen of met blikken gemaakt waarin gedenaturaliseerde alcohol wordt gesprayed en met een aansteker tot ontsteking gebracht. Als je wilt weten hoe zo'n ding gemaakt wordt, dan moet je ff googelen.  Het ding heet "boga".


Juist ja, dat is met bamboo en ook andere materialen nu en "vroeger" in de jaren 80 gebruikten ze als "brandstof" ook het materiaal (poeder dacht ik) waarmee ze groene bananas "artificial" rijp maakten. Naam van het materiaal (chemische stof) ben ik kwijt.
Waarschijnlijk "calcium-carbide"

http://en.wikipedia.org/wiki/Bamboo_cannon



Zie ook hier voor de "calcium-carbide"
http://en.wikipedia.org/wiki/Ripening

Captain Kirk kon die dingen ook maken op URANUS-611A :jajaja: :thumb: :thumb: :atyourservice:


Kirk to Enterprise: Scotty, beam up de Klootzak now and have Bones give him a psychiatric evaluation :thumb: :thumb: :happy:

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag  8 oktober 2011, 13:20:46
De eerste foto is scheef genomen. Op de tweede foto staat de toren min of meer recht, maar waarom niet ff met een waterpas controleren  :lachen:


Wordt volgende week aan gewerkt (dinsdag) :thumb: :happy: :atyourservice: :atyourservice:

bananacreek

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  8 oktober 2011, 10:39:14
Citaat van: balikbayan op donderdag  6 oktober 2011, 19:04:30
Citaat van: bananacreek op donderdag  6 oktober 2011, 15:16:34

Balikbayan moet deze man kennen........?



Nee niet echt, ik geeft toe lijkt op wittebeer maar is hem net niet.

Kan zijn dat ik later roep och vereek ja en dan een zekere posting aanpas maar op eerste blik ??????
Willem (de razende stadsreporter) help me even, ik ben de weg kwijt. Balikbayan zou de man moeten kennen  :ikkeniebegrijp:, die verwijst naar mijn alter ego en het antwoord maakt de verwarring nog groter. Erf ik appartementen of zo? Is al een paar bladzijden terug, het gaat hier zo hard.....

Callebaut staat de laatste pagina's ook wel prominent in de picture zie ik. Ron ik heb vernomen dat het heel goed gaat met de tomaten....beterschap naar Steve, die heeft een klein accidentje gehad begreep ik uit facebook van mijn echtgenote...

Een misverstand dacht ik............... :jajaja: :jajaja:
De man op de foto is een vriend van mij die 10 apartementen in Barangay Candauay heeft en ik dacht dat Balikbayan daar al een keer geweest was en zijn naam is David.
Gaarne groeten van ons aan uw echtgenote..... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

#2898
@Callebout: ..Steve kan alle steun gebruiken nu .... heeft Al zijn gewrichtsbanden gescheurd van zijn rechterschouder , zodanig het sleutelbeen omhoog is geschoten en nog enkel vastzit met de spiermassa .
Een operatie is mogelijk ( platiumplaat + bouten ) indien het vooradig is in de Phils ....doch out of stock Sir ....en wij ( het hospitaal ) heeft NIET de Know How ....how to fix it . M.A.W. zoek  zelf maar een oplossing ....


Dat heb ik gehad toen ik in 2007 tegen een Noreco paal reed op kerstnacht :negatief: :negatief:
Die paal staat daar op een meter van het voetpad op de weg  :thumb: :floet:
Was zo dronken dat ik dacht dat het een kerstboom was :negatief: :negatief: :negatief: :crazy:



Shoulder separation:acromioclavicular (or A-C) separation



Het heeft bij mij toch enkele maanden zeker enkele maanden geduurd voor ik het betreffende gewricht volledig kon benutten, maar het werkt nu weer en allen zit er een knobbel op mijn schouder en zo'n operation met een "angle-plate" is hier peperduur dacht ik................ :weetikniet:

Type II Shoulder Separation:
A type II shoulder separation involves an injury to the AC joint capsule as well as one of the important ligaments that stabilizes the clavicle. This ligament, the coracoclavicular ligament, is partially torn. Patients with a type II separated shoulder may have a small bump over the injury


Ik had toen Dr. ....even nadenken...Catarata (dacht ik) verbonden aan het Silliman Medical Center maar ook patienten heeft in Holy Child and Provincial Hospital


http://orthopedics.about.com/cs/shouldersurgery/a/separation.htm

http://orthopedics.about.com/cs/shouldersurgery/a/separation.htm

http://orthopedics.about.com/cs/shouldersurgery/a/separation_2.htm


bananacreek

@Callebout:
Spijtig om dat te horen betreffende Steve en beterschap toegewenst...

Dat betekent dat de prijs van de tomaten nu naar boven gaat?????? :weetikniet: :weetikniet: