Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#2610
Staal aanvoer: 10mm 5x voor een totaal prijs van P735 @ P147 per stuk (corrogated steel)

Waarvoor?
Bouw van de tweede cr met badkamer....word er ziek van altijd de badkamer door de twee dames bezet te vinden in geval van hoge nood....dus een ander achter de garage bouwen en als dat klaar is de foto's op " voordel bouwen van een houten huis"

bananacreek


bananacreek

Dat zie je waarschijnlijk niet op een Nederlandse?Belgische verzekeringspolis staan? :weetikniet: :floet:
1,000 FOR MEDICAL REIMBURSEMENT,MURDER AND ASSAULT EXCLUDED  :lachen: :lachen:

Ketelbinkie

Als je regelmatig buiten de deur uit eten gaat, merk je op een gegeven moment dat restaurants de prijzen verhogen. Niks vreemd aan natuurlijk. Veelal blijkt echter dat enkel de baas er wijzer van wordt maar het personeel voor het zelfde karige loon moet blijven voort sabbelen (dat even terzijde). Een bekende en veelal druk bezochte locatie om te gaan eten in Dumaguete is o.a. Gabby's. Bananacreek heeft daar in het  recente verleden wat foto's van geplaatst over de in aanbouw zijnde uitbreiding van het complex. Een prijsstijging van 10% zoals die thans over de hele linie door de horeca sector wordt toe gepast, vind ik op zich wel redelijk. Echter wat Gabby's presteert.................?? ging er vanavond eten en bestelde mijn gebruikelijke biertje vooraf (Cerveza Negra). Was dat voorheen een prijs van 45 peso voor een flesje bier, nu echter 75 peso.......!!! Ben ik nu gek of denkt de eigenaar de kosten van de uitbreiding terug te kunnen verdienen met een dergelijke exorbitante prijsstijging. Ik zit er verder niet mee want er zijn gelukkig nog wat alternatieven waar je voor minder terecht kan om te eten zonder 75 peso voor een biertje te betalen. Zelfs Why Not rekent niet meer als 55 peso voor hetzelfde biertje.

bananacreek

Waarschijnlijk betaalt de klant voor de verbouwing en ook de laatste verhoging van de KWH prijs :jajaja:


Amice

P 75 voor n bier is hier in manila een normaal gangbare prijs.
Waarom Why not als flink bezochte uitbating lage prijzen hanteert is mij onduidelijk. Wellicht hebben ze niet te maken met hand ophoudende burgemeesters en PNP.  :weetikniet:

Er is een nederlander hier in manila die "denkt" een exclusieve Pizza restaurant geopend te hebben en vraagt voor n biertje P125. N Pizza kost daar al gauw P1000, geen wonder dat er nooit iets te doen is en enkel de gefortuneerde er wel eens binnenstappen.

Als je die prijzen gaat vergelijken met MB cafe of Amazonia, waar je dames van plezier tegenkomt, dan liggen de prijzen hetzelfde als dat restaurant.

Aldus komt me het verhaal in Dumaguete niet eens zo vreemd over.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ketelbinkie

Citaat van: Amice op donderdag 15 september 2011, 23:03:31
P 75 voor n bier is hier in manila een normaal gangbare prijs.
Waarom Why not als flink bezochte uitbating lage prijzen hanteert is mij onduidelijk. Wellicht hebben ze niet te maken met hand ophoudende burgemeesters en PNP.  :weetikniet:

Er is een nederlander hier in manila die "denkt" een exclusieve Pizza restaurant geopend te hebben en vraagt voor n biertje P125. N Pizza kost daar al gauw P1000, geen wonder dat er nooit iets te doen is en enkel de gefortuneerde er wel eens binnenstappen.

Als je die prijzen gaat vergelijken met MB cafe of Amazonia, waar je dames van plezier tegenkomt, dan liggen de prijzen hetzelfde als dat restaurant.

Aldus komt me het verhaal in Dumaguete niet eens zo vreemd over.

Als je prijzen in Dumaguete (de provincie zo gezegd) gaat afzetten tegen prijzen in Manila (the capitol) vind ik dat zo'n vergelijking mank gaat. Voor de niet ingezetene van Dumaguete is het uiteraard niet interessant wat een biertje kost. Plaatste het bericht enkel om aan te geven dat een horeca eigenaar een verhoging van 80% voor een flesje bier normaal vindt. Ter vergelijking een opsomming van bier prijzen in een aantal druk bezochte restaurants te Dumaguete:
Why Not - 50;
Mamia - 45;
Chin Loong - 40;
Coco Amigos - 45;
Moon Cafe - 40;
Mia's resto - 45;
Royal Suite Inn - 40;
Casablanca - ??? kom ik niet, geen idee, maar dacht iets van 45 of 50;
Rai Rai Ken (Japanees resto in Robinson mall) - 50;
Dim Sum - 40;
Hayahay - 50.
Ik bedoel maar.
Uiteraard zit ik er verder niet mee, maar mijnheer Gabby zal aan mij geen biertje meer kunnen verkopen.
Oh ja, zelfs in een bikini bar kost een flesje bier hier "only" 60 peso.

Amice

Dat begrijp ik, vandaar dat ik het nieuw geopende pizza restaurant vernoemde die net nieuw begonnen, dus ook meent dat de gasten de investering maar snel terug moeten laten verdienen en voor n pislje dus P125 vraagt.
N pizza voor P1000 terwijl de kwaliteit miniem is en je n betere pizza bij Gpoint (net om de hoek)krijgt voor de helft van de prijs.

Ook in Manila pikt men dat soort prijzen niet of enkel indien er iets goeds tegen over staat.

Voorts zijn hier ook bars genoeg die de P40-P60 voor n bier hanteren hoor.

Cafe 28 bv.(wrang genoeg net naast het vernoemde restaurant.)
Calle 5 (net ertegen over)
Of Restaurant munchen (ook ertegenover)

Je vraagt je af wat zulke ondernemers denken te bereiken met zulke extreem hoge prijzen.

Al met al hoor ik toch steeds vaker dat de prijsverschillen niet zoveel verschillen tussen manila en de province.
Wel heeft manila meer keuze en meer variatie in uitbating te bieden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

O.B.Bommel

#2618
Apart fenomeen wat nadere uitwijding verdient. Het is eveneens de ervaring van deze Heer van Stand dat het er soms op lijkt dat niet de klant doch de verkoper de prijsbepalende factor is.
Indien geconfronteerd met de prijzen van ergens nabij haalt men gerust de schouders op. Het is ook een van de redenen dat opgezette ondernemingen mislukken.

Het is nu de vraag wat de effecten zijn. Rijke Filipino's zullen wellicht blijven komen daar het nu status is om daar te bivakkeren. Ik verzin maar iets ter plekke  :confused2: :weetikniet: :weetikniet: . En misschien moet hij het wel niet van de buitenlanders hebben.

Laatst viel het me op dat de vis aan het eind van de dag duurder werd i.p.v. goedkoper. Wat de logica erachter is? Misschien dat er dan nog weinig is en in de morgen meer keus, geen idee.
Mijn instelling is dat je aan het eind van de dag zo snel mogelijk van bederfelijke waar af moet komen en dan wordt hij goedkoper toch?
Maar Heer Bommel zit niet in de handel dus wellicht is dit een wat simpele benadering.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

dolfijn76

Heer Bommel waarschijnlijk is het een te westerse benadering