Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#2510
De Paparazzi Klootzak in de problemen???????? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :negatief: :negatief:

Even in het kort
Was gistermorgen in Matiao Marketing en maakte een foto van een paar welding transformers voor een vriend









Normaal gesproken niets aan de hand...... :neeneenee:

Matiao is een hardware store die hier al vele jaren bestaat en is eigendom van een zeer rijke Chinese familie nl: Uymatiao, waarvan sommigen vriendelijk zijn maar ook sommigen zeer arrogant
Vroeger tot in 2008 zaten ze ergens anders (bijna de gehele perdices straat is van Matiao) en ze waren vroeger zeer duur.
Nu zitten ze 50 meter verder in een nieuw gebouw en nu zijn hun prijzen vanwege competition zeer redelijk met een goede vooraad artikelen.

Toen kwam ik gistermiddag terug om naar iets anders te kijken (vaak kom ik alleen maar kijken en niet kopen, maar ik heb daar voor een verbouwing zeer veel gekocht vorig jaar).

Plotseling kwam de eigenaar op mij af stevenen en schreeuwde het bijna uit: " I SAW YOU TAKING PICTURES THIS MORNING" :negatief: :negatief: :negatief:
Hij vervolgde, en liep bijna rood aan: " We have a policy here and thereby you are not allowed to take pictures and there is a signboard for thereto". :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Er waren op dat moment een aantal andere  :smiley-philippines: klanten en een aantal personeelsleden dus hield ik wijselijk mijn grote kop dicht want je weet nooit als blanke alleen met zoveel  :smiley-philippines: om je heen.
Toen riep hij een floormanager of zoiets en vertelde hem in luide stem: " If any of you see this foreigner taking pictures again you should immediately call the security guards and force him to leave my store".

Nog steeds hield ik mijn kop dicht en toen riep hij een security guard en vertelde hem in luide stem: " If any of you see this man taking pictures again you will have to take him outside and don't be afraid of the foreigner, you hear me??????"

Even later liep de man kwaad weg en ik liep toen de tool-section binnen en ik kreeg een heel leger achter me aan en toen deed ik net of ik mijn camera uit mijn tasje haalde en deed een ritssluiting open en ik hoorde ze al genieten en de guard roepen.
Toen haalde ik in plaats ven de camera een zakje groene thee uit het tasje en dat was een afgang voor hun :lachen: :lachen:
Ik ga nu een brief schrijven aan de eigenaar en stuur die via JRS waarin ik hem mijn kant van het verhaal vertel en hem er op ga wijzen dat hij wat meer diplomacy had kunnen gebruiken want natuurlijk volg ik zijn "rules" want dat is geen enkel porbleem voor mij.
Maar hij had mij ook terzijde kunnen nemen en zeggen: " Thank you for shopping @Matiao, but we have a policy here whereby you are not allowed to take pictures".
Dan zou ik gezed hebben: " Ok sir, no problem at all, and it won't happen again and I do hereby apologize for the inconveniance".
Maar tot gister aan toe werd er nooit iets van gezegd.
Vanmorgen vroeg ik aan een money-changer kennis om de winkel binnen te gaan om te zoeken naar het signboard met het opschrift: "Picture taking is not allowed"
Maar zoals ik al had verwacht was er alleen een aankondiging: "SMILE, YOU ARE ON CAMERA".
Maar dat is geen probleem.
Dus de Chinees blufte en dacht waarschijnlijk: "Ok dat is weer een stomme witneus :jajaja: :jajaja:

De man haat buitenlanders want ik zag en hoorde een keer een Amerikaan zeggen tegen de Chinees: "Alles wat in China gemaakt wordt is rotzooi. :lachen: :jajaja:

Nu maar een brief schrijven met niet al teveel aantijgingen jegens de man want ze kunnen zeer gemakkelijk een huurmoordenaar vinden.
De goedkoopste liggen ergens rond de 4000 pesos en de echte professionelen zijn tegen de 100,000 pesos, afhankelijk van het target.
Om een Klootzak dood te schieten heb je waarschijnlijk niet meer dan 5000 pesos nodig? :lachen: :lachen:
Nu maar eerst de brief schrijven en dan maar afwachten want ik heb toch nog spullen nodig uit zijn winkel.
Maar hij heeft NIET gezegd dat ik NIET meer in de winkel mocht komen, maar als ik een heel leger achter me aan moet krijgen dan hoeft het voor mij ook niet meer.


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


Koen

Die groene/grijze sterrekijker is volgens mij een verhakselaar van het merk Viking. Dat gebruikt men om tuinafval zoals takken, ed te verhakselen tot kleine stukjes. Ik gebruik zo'n sterrekijker om het groente en tuinafval te verhakselen, het composteert dan sneller.

Groeten,
Koen

Roland

Meneer Klootzak kijk wel uit hè? We willen niet u en de foto reportages verliezen aan China  :shoot13lj7:. Die chinezen zijn klootzakken want ze hebben eigenlijk veel te veel macht maar ze krijgen ook gewoon alle ruimte dus zal dat niet veranderen en ik denk zelfs alleen maar erger worden  :negatief:
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!