Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: bananacreek op woensdag 24 augustus 2011, 17:28:35
@Boomerang: De zéér charmante hooggehakte staf van 'Why Not' presenteerde de sigaar uit een selectie presentatiebox

Wow, die dingen zijn daar dan peperduur neem ik aan?? en ik wist niet dat daar ook sigaren in stock waren.

Iets van een 90peso als ik mij goed herinner. Het leverde in ieder geval een fronsende afkeurende blik op van Hare Majesteit, welke naast mij zat, toen het rekeningetje werd gepresenteerd.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

#2461
One for the road ???????????
Na een paar weken geleden een oilseal van de differential te hebben verwisseld dacht ik ok even olie verwisselen bij een benzinestation.



Ze begonnen met een dopsleutel




Maar dat lukte niet want waarschijnlijk kon de dop niet goed tussen de "verzonken" aftapbout en differential-housing komen en daar hadeen ze dan een pijpsleutel voor moeten gebruiken.

Toen kwamen ze met ZWAAR MATERIEEL  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Geen probleem zij de jongen :jajaja: "Een kind kan de was doen" ????????




Na een minuut kloppen zij ik: "STOP ERMEE, LAAT MAAR ZITTEN EN GEWOON BIJVULLEN, IK DOE HET ZELF WEL WANT JE VERNIELD DE BOUTKOP EN DAN BEN IK NOG VERDER VAN HUIS"



HET MEISKE KWAM EN ZEI: "EERST BETALEN"
Ik zei: "Nee, eerst vullen en later betalen"      :explotieren: :explotieren:
Er kon geen glimlach van af :ikkeniebegrijp: :negatief:


Zo is er elke dag weer iets anders wat je meemaakt hier :jajaja:

boomerang

Het mag dan een troost voor jou zijn dat het in ieder geval jouw bloeddruk op peil houd  :lachen:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

@Boomerang: Iets van een 90peso als ik mij goed herinner. Het leverde in ieder geval een fronsende afkeurende blik op van Hare Majesteit, welke naast mij zat, toen het rekeningetje werd gepresenteerd

Een paar jaar gelden had ik hier een meisje inwonen en die zei op een gegeven moment:" Kijk Klootzak, je hebt geen geld om een betere kwaliteit wc papier te kopen, maar je hebt WEL GELD OM LADIES-DRINKS TE KOPEN"  :floet: :floet: :weetikniet: :weetikniet: :lachen: :lachen:

bananacreek

Citaat van: boomerang op woensdag 24 augustus 2011, 17:49:35
Het mag dan een troost voor jou zijn dat het in ieder geval jouw bloeddruk op peil houd  :lachen:

Juist, meestal 120-130/80  :thumb: :thumb: :thumb:

bananacreek


okkietrooy

Citaat van: bananacreek op woensdag 24 augustus 2011, 18:01:36
Morgen dan maar de berovingen enz............. :lachen: :lachen: :jajaja:

Berovingen ? ....ben zeer benieuwd. Wanneer het hier niet :offtopic: is kan ik een fikse duit in dat zakje doen, al ben ik dan maar een groentje zijnde 1 jaar hier :thumb:

bananacreek

Citaat van: okkietrooy op donderdag 25 augustus 2011, 03:49:34
Citaat van: bananacreek op woensdag 24 augustus 2011, 18:01:36
Morgen dan maar de berovingen enz............. :lachen: :lachen: :jajaja:

Berovingen ? ....ben zeer benieuwd. Wanneer het hier niet :offtopic: is kan ik een fikse duit in dat zakje doen, al ben ik dan maar een groentje zijnde 1 jaar hier :thumb:

Yet the criminals continue to have a field day making this capital city less hospitable, three foreigners, two Americans and a Korean, were robbed of their cash and valuables in three separate incidents happening 24 hours apart.

American nationals Douglas Schuch and Christopher Robert Rosema were robbed in separate incidents and in different fashions of their cash and valuables.

Rosema was held at gun point by a lone robber on board a motorcycle while he was walking on his way home.

He lost a cellular phone, P 4,000.00 and other important documents in his wallet.

On the other hand, burglars forcibly entered the rented apartment of Schuch while he was away. The suspects carted away his laptop, western digital external hard disk drive and silver external hard drive amounting to P70,000.00.

Meanwhile, Korean national Lee Kisung lost his DVD player, two cellular phones, two MP3 and hard disk from burglars while he was asleep together with his roommate at the Villa Amada Subdivision of this city. The suspects gained entrance of their rented rooms through the hole in the wall after detaching the aircon unit.


bananacreek

ACHTUNG !!!!!!!!!!!!! :negatief: :negatief:

Hier wist ik het allemaal beter  :negatief: :negatief: :floet:


Nu weet ik het hier ook weer beter bij de "WHY NOT"  :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen: