Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boldy

ik denk dat je alles wat of wij hier zo normaal vinden gewoon uit je hoofd moet zetten . als je daar gaat wonen denk ik dat je echt je hoofd moet clearen en je zeker niet de mentalieteit die of wij gewoon zijn mee te nemen naar daar , als je dat wle doet zla je gauw overspannen of een hartaanval krijgen  denk ik .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

boldy

Citaat van: bananacreek op zaterdag 20 augustus 2011, 17:20:48
@Boomerang: Ja, laten we het hopen en de moed er maar in houden :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Vandaag Fiesta in Camanjac, je kunt hier de muziek horen (2km van mijn abode), maar ik ga nooit meer naar fiesta's want dat is nu dezer dagen levensgevaarlijk, vooral in Camanjac want daar zijn er al een aantal mensen om zeep geholpen :negatief: :negatief:

Beter lekker thuisblijven en aan de oude dag denken??????
Zou ik de vier maanden halen? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Weet natuurlijk niet wanneer mijn ex terugkomt uit Zuid-Afrika :negatief: :negatief:
Dan ga ik een zaak aanspannen tegen haar betreffende de 50% van de huur van het andere huis, want dat loopt nu tegen de 500T pesos...... :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

Kan goed gaan..... :jajaja:


Kan ook fout gaan.....:jajaja:


ik hoop gaarne voor je dat het goed gaat en dat je nog lekker wat knaken kan innen en dat daar de kous mee af is .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

@Boldy: ik hoop gaarne voor je dat het goed gaat en dat je nog lekker wat knaken kan innen en dat daar de kous mee af is .


Dank U beleefd :hoedjeaf: :hoedjeaf:

okkietrooy

Citaat van: bananacreek op zaterdag 20 augustus 2011, 16:22:10
Citaat van: okkietrooy op zaterdag 20 augustus 2011, 12:33:31
De les voor de Klootzak?

Het is altijd beter, neem ik aan, om toch de gouden weg te kiezen en zoveel mogelijk proberen de zaak in de minne op te lossen want hier schiet je er niets mee op om te gaan schreeuwen en dreigen met een rechtzaak en tv enz.
Drie keer flink slikken en je kop dicht te weten te houden op het juiste moment kan een hoop ellende voorkomen, terwijl je dan toch je zin krijgt als je in principe in het gelijk staat. (natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan soms) Ze zijn zeer gevoelig hier en het is dan altijd beter om jezelf even de tijd te gunnen om af te kunnen koelen en als mogelijk er een nachtje over te kunnen slapen hetgeen wonderen teweeg kan brengen.

Ik heb hier vele buitenlanders woest zien worden in de winkels of bedrijven waarbij ik vaak weg liep uit schaamte of zei; "hou je rotkop, en als je het hier niet leuk vind dan is er in het noorden van Dumaguete een luchthaven en dan ga je maar naar huis waar je vandaan kank omt"  benweg benweg  

« Laatste verandering: 13 Augustus 2011, 15:05:23 door bananacreek »    


Geachte bananacreek,  volledig mee eens dat proberen de zaak in der minne te schikken en , inderdaad , op tijd je kop houden. Maar het feit dat zovelen , bij vlagen stapelgek worden van het gekloot in winkels, banken en bedrijven geeft wel aan dat het niet makkelijk is . Hoe vaak ik in dat klein jaar dat ik hier ben nu niet inwendig tegen het plafond ben gevlogen ...dat willen we niet weten . :floet:
Een van de laatste wapenfeiten : mijn vriendin wilde een spaaraccount openen bij de China bank te Dumaguete . We zijn totaal 5 keer op visite geweest voordat de zaak eindelijk beklonken was . Banken gedragen zich hier alsof ze de hogepriesters zijn die bij de gratie Gods het arme slavenvolk de mogelijkheid gunnen om hun centjes daar te deponeren tegen de schandelijke rente van 0,5 %. EEn van de keren dat we bij de China bank kwamen werden we weggestuurd omdat we geen fotocopieen hadden en werden vriendelijk verzocht deze twee straten verderop te laten maken . Kun je het je voorstellen : een bank zonder xerox  :happy:. dus ik vroeg de " high-air" hogepriester achter de desk of ze wel zeker wist dat ik bij een bank was . (Aan de hand van de 3(!) guards bij de deur zou je het wel zeggen) .Ja , ik moet toegeven dat ik op zulke momenten wel es weemoedig aan de rabobank ( whatever) in Nl denk waar je een kopje koffie krijgt aan geboden en 25 minuten later met geopende rekening het pand verlaat . Tja  .... dit soort anekdotes kun je hier op vrijwel dagelijkse basis meemaken ( roept u maar) en ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat veel kanos boven hun theewater raken . Het is dan ook iets te kort door de bocht om te roepen : daar is de luchthaven . :atyourservice:

Persoonlijk vind ik de Chinabank in Dumaguete city een rot bank en ik had eerst de PNB voor 20 jaar maar toen mijn ex een anullment aan vroeg in 1996 toen heeft iemand van het bankpersoneel aan mijn ex verteld dat ik daar een rekening had en toen werd ik woest en heb gelijk alles inclusief de timedeposits eraf gehaald en in een plastic zak naar Cebu City gebracht (toevallig ook Chinabank ) zodat mijn ex dat nooit heeft kunnen uitvinden. Toen wegens mijn paranoia elke drie maanden van bank verwisseld. :lachen: :lachen: :jajaja:
Sedert dat jaar heb ik verschillende banken geprobeerd en ben uiteindelijk bij de BPI blijven hangen en weinig problemen en een overschrijving via internet van de Nederlandse bank naar hier duurt ongeveer 48 uur.
In 1979 ging dat allemaal via de Chase-Manhattan Bank in New York en kon het weken duren voordat het op de PNB in Manila werd bijgeschreven en toen moesten eerst de paperen naar Dumaguete gebracht worden via Cebu city en dat was allemaal een hoop ellende.
Hier krijg je geen kopje koffie in de bank :neeneenee:





Bedankt Banacreek voor fotos en antwoord.Ik heb nog geen tijd gehad alle fotos te bekijken want ben recent lid maar zal dat zekers doen . Ik dacht dat die foto van BPI schuintegenover MacD was genomen ?
Ik ben op zoek naar een bank ( desnoods in Cebu) om een eurorekening te openen die ik dan op een geschikt moment ( bij voorkeur online ) kan overboeken naar een eveneens bij die bank bestaande uiteraard op mijn naam staande pesosrekening .
Naar verluidt zou dat kunnen bij de HBCS bank in Cebu . Binnenkort ga ik naar Cebu om daar es mn licht op te steken .
Wanneer je online vanaf je euro rekening alhier dat zou kunnen doen ( dus overboeken van je eurorekening naar pesos rekening) en ze bedonderen de boel niet teveel met een lage koers , dan zou je die verdraaide 200P kunnen omzeilen die je nu bij elke pinbeurt hier in Dumaguete kwijt bent bij de ATMs . Mensen roeptoeteren soms : jaaaa, maar de banken moeten ook wat verdienen .Dat is dus  een misvatting want bij het pinnen verdienen de banken sowieso al aan 2% inhouden op de werkelijke koers .Dus tranen mbt de bank is niet echt nodig :jajaja:. En 2 % is niet misselijk.
Terzijde: wanneer ik zie hoe hier in een oogwenk de protserige National Banc uit de grond werd gestampt voor een 160 miljoen pesos en de hoofdweg aldaar 3 maanden gestremd is omdat er 3 millioen pesos beschikbaar is voor een klein stukje wegverbetering, dan krijg ik enige kotsneigingen ... :biggrinn:.. maar dit zoals gzegd,terzijde .
Schrijf jij euros over naar je BPI bank of pesos?? Nadeel van jouw methode lijkt me dat de koers in 48 uur flinke smakken kan maken  ( zie www.oanda.com) en als je dus een euro rekening hebt zou je op een passend moment het hele zaakje kunnen omzetten in pesos .
eventueel extra voordeel : wanneer de euro echttttttttt in ele\kaar flikkert door het gesodemieter met onze knoflookvrienden in Europa dan ben je natuurlijk spekkoper. Maar goed dit is NOG theorie .
als iemand die dit leest verder een idee heeft ...ik houd me aanbevolen :atyourservice:



Kano

@okkietrooy Voor de geldtransfers kan het beste in dit topic worden gepost http://www.filippijnen.org/index.php/topic,6109.20.html. Daar is al wat over geschreven  :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

okkietrooy

Citaat van: Kano op zondag 21 augustus 2011, 08:56:53
@okkietrooy Voor de geldtransfers kan het beste in dit topic worden gepost http://www.filippijnen.org/index.php/topic,6109.20.html. Daar is al wat over geschreven  :hoedjeaf:

dank. :thankyoufw5: klopt . nu ik het weer zie denk ik ook : dat staat verkeerd  :weetikniet:. beginnersfout en ik zal het proberen te verplaatsen

Fonzie3300

Citaat van: okkietrooy op zondag 21 augustus 2011, 08:23:15
   
Ik ben op zoek naar een bank ( desnoods in Cebu) om een eurorekening te openen die ik dan op een geschikt moment ( bij voorkeur online ) kan overboeken naar een eveneens bij die bank bestaande uiteraard op mijn naam staande pesosrekening .
Naar verluidt zou dat kunnen bij de HBCS bank in Cebu . Binnenkort ga ik naar Cebu om daar es mn licht op te steken .


Ik heb een eurorekening bij HSBC (Banilad) en een peso rekening. Je kan gewoon pesos uit de muur halen van je eurorekening maar dan ben je natuurlijk koersgebonden.  Slimmer is euros naar je peso account over te schrijven wanneer de koers in je voordeel is en dan de pesorekening te gebruiken om te pinnen.

Fons


bananacreek

Sorry wat  :offtopic: :offtopic:

Vanuit Nederland euros naar de eurorekening met BPI (min 500 euros), opnemen en op straat wisselen of beneden in Lee Plaza (beste rate) maar ik ken iemand die daar 20c hoger geeft als Lee Plaza. :benweg:

bananacreek

@okkietrooy: Ik heb nog geen tijd gehad alle fotos te bekijken want ben recent lid maar zal dat zekers doen . Ik dacht dat die foto van BPI schuintegenover MacD was genomen ?


Ja, inderdaad dat is correct, vanaf de hoek waar MacD staat

bananacreek