Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op woensdag 17 augustus 2011, 16:16:28
SS, deel II....
Een paar minuten later toen ik afgerekend had bij de cashier kwam "Adolf" naar dezelfde cashier en begon me daar toch even het meisje te vertellen hoe haar werk op de juiste manier te doen :negatief: :lachen:
De Oosterbuur, om hem zo aan te duiden, zag ik gisteren middag bij Why Not restaurant aan de bar zitten met een glas witte wijn. Blijkbaar voldeed deze drank wel, want hoorde hem geen commentaar maken tegenover de serveerster toen ze het inschonk.

bananacreek

Citaat van: Dolfijn op vrijdag 19 augustus 2011, 15:14:37
Citaat van: bananacreek op woensdag 17 augustus 2011, 16:16:28
SS, deel II....
Een paar minuten later toen ik afgerekend had bij de cashier kwam "Adolf" naar dezelfde cashier en begon me daar toch even het meisje te vertellen hoe haar werk op de juiste manier te doen :negatief: :lachen:
De Oosterbuur, om hem zo aan te duiden, zag ik gisteren middag bij Why Not restaurant aan de bar zitten met een glas witte wijn. Blijkbaar voldeed deze drank wel, want hoorde hem geen commentaar maken tegenover de serveerster toen ze het inschonk.

Dolfijn, welkom to the city of Gentle Bullets :lachen: :lachen:
Ben benieuwd wat hij in de disco gaat uitspoken (als hij daar komt?)

boomerang

Citaat van: Dolfijn op vrijdag 19 augustus 2011, 15:14:37
Citaat van: bananacreek op woensdag 17 augustus 2011, 16:16:28
SS, deel II....
Een paar minuten later toen ik afgerekend had bij de cashier kwam "Adolf" naar dezelfde cashier en begon me daar toch even het meisje te vertellen hoe haar werk op de juiste manier te doen :negatief: :lachen:
De Oosterbuur, om hem zo aan te duiden, zag ik gisteren middag bij Why Not restaurant aan de bar zitten met een glas witte wijn. Blijkbaar voldeed deze drank wel, want hoorde hem geen commentaar maken tegenover de serveerster toen ze het inschonk.

Hallo Dolfijn,

Welkom. Ben jij mogelijk een dolfijn uit Sibulan ???
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

okkietrooy

Citaat van: Phille op dinsdag  7 december 2010, 14:46:46
In Balingasag (buurt van CDO, Mindanao) maakte ze een onderscheid tussen motorized (is daar met een grasmachine motor) en non-motorized, dus dmv menselijke kracht (trappen), ik heb thuis nog wel wat foto's daarvan.

Geachte bananacreek, dank voor de prachtfotos . Mag ik vragen : wanneer je personen fotografeert (ik heb er ook wel es aan gedacht sommige kleurrijke types vast te leggen) geef je ze dan ook een ( kleine) vergoeding of vraagt men daarom ?                         

Phille

Citaat van: okkietrooy op zaterdag 20 augustus 2011, 05:33:40
Citaat van: Phille op dinsdag  7 december 2010, 14:46:46
In Balingasag (buurt van CDO, Mindanao) maakte ze een onderscheid tussen motorized (is daar met een grasmachine motor) en non-motorized, dus dmv menselijke kracht (trappen), ik heb thuis nog wel wat foto's daarvan.

Geachte bananacreek, dank voor de prachtfotos . Mag ik vragen : wanneer je personen fotografeert (ik heb er ook wel es aan gedacht sommige kleurrijke types vast te leggen) geef je ze dan ook een ( kleine) vergoeding of vraagt men daarom ?                         

Ik weet niet welke ervaringen Bananacreek heeft, maar als ik spreek uit mijn ervaring hoef je eigenlijk niets te geven, ze maker er een sport van op op de gevoelige plaat vereeuwigd te worden; met uitzondering dan van bedelaars of straat muzikanten (artisten). Maar uiteraard zal iedereen blij zijn met een kleine donatie, wie niet hé  :weetikniet:

Luc

Citaat van: Phille op zaterdag 20 augustus 2011, 09:03:17
Citaat van: okkietrooy op zaterdag 20 augustus 2011, 05:33:40
Citaat van: Phille op dinsdag  7 december 2010, 14:46:46
In Balingasag (buurt van CDO, Mindanao) maakte ze een onderscheid tussen motorized (is daar met een grasmachine motor) en non-motorized, dus dmv menselijke kracht (trappen), ik heb thuis nog wel wat foto's daarvan.

Geachte bananacreek, dank voor de prachtfotos . Mag ik vragen : wanneer je personen fotografeert (ik heb er ook wel es aan gedacht sommige kleurrijke types vast te leggen) geef je ze dan ook een ( kleine) vergoeding of vraagt men daarom ?                         

Ik weet niet welke ervaringen Bananacreek heeft, maar als ik spreek uit mijn ervaring hoef je eigenlijk niets te geven, ze maker er een sport van op op de gevoelige plaat vereeuwigd te worden; met uitzondering dan van bedelaars of straat muzikanten (artisten). Maar uiteraard zal iedereen blij zijn met een kleine donatie, wie niet hé  :weetikniet:

Tot nu toe nog niet meegemaakt. Begin er ook niet mee met geld te geven want eens ze doorhebben dat ze daar geld mee kunnen verdienen is het om zeep. In een aantal landen is dat zo al.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

okkietrooy

De les voor de Klootzak?

Het is altijd beter, neem ik aan, om toch de gouden weg te kiezen en zoveel mogelijk proberen de zaak in de minne op te lossen want hier schiet je er niets mee op om te gaan schreeuwen en dreigen met een rechtzaak en tv enz.
Drie keer flink slikken en je kop dicht te weten te houden op het juiste moment kan een hoop ellende voorkomen, terwijl je dan toch je zin krijgt als je in principe in het gelijk staat. (natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan soms) Ze zijn zeer gevoelig hier en het is dan altijd beter om jezelf even de tijd te gunnen om af te kunnen koelen en als mogelijk er een nachtje over te kunnen slapen hetgeen wonderen teweeg kan brengen.

Ik heb hier vele buitenlanders woest zien worden in de winkels of bedrijven waarbij ik vaak weg liep uit schaamte of zei; "hou je rotkop, en als je het hier niet leuk vind dan is er in het noorden van Dumaguete een luchthaven en dan ga je maar naar huis waar je vandaan kank omt"  benweg benweg 

« Laatste verandering: 13 Augustus 2011, 15:05:23 door bananacreek »    


Geachte bananacreek,  volledig mee eens dat proberen de zaak in der minne te schikken en , inderdaad , op tijd je kop houden. Maar het feit dat zovelen , bij vlagen stapelgek worden van het gekloot in winkels, banken en bedrijven geeft wel aan dat het niet makkelijk is . Hoe vaak ik in dat klein jaar dat ik hier ben nu niet inwendig tegen het plafond ben gevlogen ...dat willen we niet weten . :floet:
Een van de laatste wapenfeiten : mijn vriendin wilde een spaaraccount openen bij de China bank te Dumaguete . We zijn totaal 5 keer op visite geweest voordat de zaak eindelijk beklonken was . Banken gedragen zich hier alsof ze de hogepriesters zijn die bij de gratie Gods het arme slavenvolk de mogelijkheid gunnen om hun centjes daar te deponeren tegen de schandelijke rente van 0,5 %. EEn van de keren dat we bij de China bank kwamen werden we weggestuurd omdat we geen fotocopieen hadden en werden vriendelijk verzocht deze twee straten verderop te laten maken . Kun je het je voorstellen : een bank zonder xerox  :happy:. dus ik vroeg de " high-air" hogepriester achter de desk of ze wel zeker wist dat ik bij een bank was . (Aan de hand van de 3(!) guards bij de deur zou je het wel zeggen) .Ja , ik moet toegeven dat ik op zulke momenten wel es weemoedig aan de rabobank ( whatever) in Nl denk waar je een kopje koffie krijgt aan geboden en 25 minuten later met geopende rekening het pand verlaat . Tja  .... dit soort anekdotes kun je hier op vrijwel dagelijkse basis meemaken ( roept u maar) en ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat veel kanos boven hun theewater raken . Het is dan ook iets te kort door de bocht om te roepen : daar is de luchthaven . :atyourservice:

Digos


Mooi verwoord okkietrooy, zulke toestanden hebben we ook genoeg meegemaakt en is als witneus soms helemaal niet te begrijpen

Ik ga er tegenwoordig al wat luchtiger over in de phils.....maar nu na drie weken  :smiley-philippines: soms i go  :crazy:

Wat wij als normaal en heel simpel beschouwen is in de phils niet zo vanzelfsprekend.

Maar later meer daar over in men reisverslag.

LIVE ONCE - LIVE IT

klusser

Precies, en ze kloten, bedriegen en beliegen ook hun eigen mensen.
De paspoort van de kleine kost ineens php 1,200 ipv php 750 omdat het kieken van mijn schoonzus ( zonder Einstein chromosonen ) vertelde op DFA dat het paspoort nodig was voor een visum naar de milionair.  :stomstomstom:
Discussie haalt uiteraard niks uit, ze ( schoonzus ) slikt toch alles wat men haar verteld  :floet:

josv

Citaat van: okkietrooy op zaterdag 20 augustus 2011, 12:33:31
Tja  .... dit soort anekdotes kun je hier op vrijwel dagelijkse basis meemaken ( roept u maar) en ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat veel kanos boven hun theewater raken . Het is dan ook iets te kort door de bocht om te roepen : daar is de luchthaven . :atyourservice:

Sorry, okkie ! Maar ik denk dat als je gaat storen aan dat soort dingen dat je het jezelf ontzettend moeilijk gaat maken in de komende tijd. Its life in the PH en inderdaad : daar is de luchthaven. Ik denk niet dat Bananacreek zich nog druk maakt over 'n straatje om voor 'n xerox-copie  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....