Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

#2321
Wat een knuppel...... :jajaja:

Wie?
De blanke

Waarom?

Hier zit altijd een kreupele man op zijn banjo te spelen


Een paar dagen geleden zag ik de blanke naast hem zitten en er kwamen meer mensn omheen staan omdat het witneuske de kreupele man even zou uitleggen hoe de banjo op de juiste manier te bespelen :negatief: :negatief:


Nou, aan zijn gezicht te zien vond de kreupele man het niet al te leuk :neeneenee: :neeneenee:
Hij is bezig om zijn lippen kapot te bijten....... :negatief: :negatief:

Dat ik na een half uur weer langs liep was de kreupele man (blanke was al verdwenen) druk bezig om zijn banjo volledig opnieuw te STEMMEN :negatief: :negatief:

Soms zijn er buitenlanders bij die alles beter weten en het zijn er steeds meer :happy: :happy: :happy:






bananacreek

#2322
terug naar de brandstapel


Hier is iets nieuws wat ze ook in Nederland willen introduceren :thumb: :weetikniet: :weetikniet:
OPLOSSEN  :thumb: :thumb: :thumb:



Zou goedkoper dan cremeren zijn en hier in Cebu zouden ze diesel gebruiken om je op te branden :floet:
Wat ze in "The City of Gentle Bullets" gebruiken weet ik niet maar de prijs is P 28,000.00 en je kan beginnen met betalen in termijnen terwijl je nog leeft  :thumb: :thumb: :thumb:

De navolgende vraag treedt hierbij op:

Ingebouwde muziek 2x3000 Watts ?   :happy: :happy: :happy: :happy:

[yt=640,505]bBk9hfLw9R4 [/yt]

bananacreek

#2323
Ik beweerde op het "nummers" topic dat er 5000 pedicaps rond reden in " The city of Gentle Bullets", maar dat is niet correct dacht ik.
3500 zou beter zijn

Pas afgebouwd

gosternokke

Citaat van: bananacreek op dinsdag  9 augustus 2011, 15:25:19
terug naar de brandstapel


Hier is iets nieuws wat ze ook in Nederland willen introduceren :thumb: :weetikniet: :weetikniet:
OPLOSSEN  :thumb: :thumb: :thumb:



Zou goedkoper dan cremeren zijn en hier in Cebu zouden ze diesel gebruiken om je op te branden :floet:
Wat ze in "The City of Gentle Bullets" gebruiken weet ik niet maar de prijs is P 28,000.00 en je kan beginnen met betalen in termijnen terwijl je nog leeft  :thumb: :thumb: :thumb:

De navolgende vraag treedt hierbij op:

Ingebouwde muziek 2x3000 Watts ?   :happy: :happy: :happy: :happy:

[yt=640,505]bBk9hfLw9R4 [/yt]


Was vandaag op het journaal in   :nederlandsevlag:  een item over dat resomeren.    In de USA en Canada zou dit al gedaan worden..   

IN Nederland bestaaat naast begraven en cremeren ook de mogelijkheid om je lichaam te schenken aan de wetenschap, en heel opvallend ook een zeemansgraf is toegestaan, alhoewel vrijwel niemand dar gebruik van maakt.   In Nepal brengt men de doden hoog in de bergen en word je door de gieren opgegeten, misschien kies ik daar wel voor.

balikbayan

In Nepal word je voor je aan de gieren word gevoerd wel eerst in hachee veranderd om het gemakkelijker te maken voor de gieren.

Budgie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  9 augustus 2011, 13:59:27
:dankuwdankuw:
Ach ik heb nog vrienden in mijn nabije kring die nogal direct uit de hoek komen, heb je weer wat conversatie. Mondeling kan het allemaal niet zoveel kwaad, maar schiftelijk schreeuwt het om nadere toelichting.
Dat ik Tom Poes hier kan citeren is toch wel een voorrecht.

:lachen: Denk dat niet Uw witte vriend Tom dit was maar die donkere poes die U altijd gezelschap houd :lachen:

Getting older beats the alternative -dying young

O.B.Bommel

#2327
Citaat van: Budgie op dinsdag  9 augustus 2011, 22:46:47
:lachen: Denk dat niet Uw witte vriend Tom dit was maar die donkere poes die U altijd gezelschap houd :lachen:
Zo maar juist opgemerkt. Wij hebben van kleur geruild. De oorspronkelijke figuren konden niet worden aangepast i.v.m. de omvangsverschillen  :lachen: Die kloppen wel!

Wat van de rest van de karikaturen waar of niet waar is laat ik maar in het midden, ik weet wel dat Tom Poes inderdaad goed is in het verzinnen van listen (verschilt per onderwerp), en dat ik graag in mijn leunstoel geniet van die eenvoudige doch voedzame maaltijd.

Maar mijn echtgenote is relatief wit voor een Filipina, waar ze "uiteraard" (naar PH-gebruik) zeer trots op is en dus angstvallig uit de zon blijft. Mijn voorstellen om lekker in de zon te gaan liggen bruinen zijn nooit serieus genomen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

#2328
Weer terug naar het verhaal van de vermoorde "Oostenrijker"

Het verhaal zoals gisteren omschreven klopt niet helemaal want de man was een Australian, en hier de andere versies waaronder eerst de entrance in de Dumaguete city "police-blotter:







Duurde wat lang voordat ik dat kreeg :negatief: :negatief:

Ook kreeg ik van Senior Inspecteur Boomerang (Interpol) het verhaal zoals omschreven in de Freeman (Cebu city/Dumaguete city) en hierbij mijn hartelijke dank daarvoor  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Australian man, 73, shot dead inside his house

By Syril G. Repe (The Freeman) Updated August 10, 2011 12:00 AM Comments (0)



DUMAGUETE CITY, Philippines - An Australian national was shot dead inside his rented apartment by a still unidentified assailant early Sunday morning at purok Ano in barangay Banilad, this city.



Police identified the victim as Joseph Mary Debono, 73, who sustained gunshot wounds in the left side of his chest and other parts of his body.



The victim's live-in Filipina partner, identified as 41-year-old Helen Balajadia, told police investigators that at around 1:50 a.m. when she and Joseph were sleeping, they were awaken by a noise outside the room.



Joseph went outside the room to check, but shortly after bursts of gunfire were heard. Helen rushed out of the room and found out Joseph bloodied.



She called for help from her neighbors and immediately rushed the victim to the Holy Child, but at around 2:30 am, or about an hour later, the attending physician declared him dead.



Police initial investigation found out that the window of the comfort room was destroyed, and this was where the assailant was believed to have gained entrance.



Recovered from the scene of the crime were two empty shells of caliber 9 MM and .45 caliber pistol and one deformed slug.



The police have yet to determine the motive of the killing as they continued to scour possible witnesses to the gruesome incident. The other possible cause being looked into was robbery.


Wat denk ik hier van te leren?

1. Er werden .45 en 9mm empty shells gevonden waarbij ik mag aannemen dat er twee suspects bij betrokken waren.

2. Ze kwamen omstreeks 0.150 uur binnen, hetgeen een wat vroege tijd is voor de normale robbers/burglars die zich normaal s'avonds moed inzuipen/spuiten/snuiven/roken, waardoor ze helemaal gek van worden en iedereen rustig overhoop schieten of steken
De normale werktijd van dat soort gasten is omstreeks vier uur in de morgen.

3. Ze kwamen door het wc raam en dat is een gewillige entrance hier want hetzelfde gebeurde ook op andere plaatsen in het nabije verleden, zoals El Dorado beach-resort in Dauin.

4. Het verhaal in de Freeman verschilt betreffende het  feit dat de vrouw zich eerst verstopt zou hebben na het horen van de schoten en dat heeft waarschijnlijk haar leven gered.

5. Die gasten komen graag binnen in huizen waar buitenlanders wonen omdat ze alleen maar dit in hun gedachten hebben :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes:

Ik heb een Amerikaanse vriend hier waar ze al twee keer binnen zijn  geweest (in zijn slaapkamer :jajaja:) terwijl ze lagen te slapen en hij had het geluk dat ze toen geen vuurwapens op zak hadden en vorige week hebben ze weer geprobeerd om binnen te komen en weer heb ik hem aangeraden om luidruchtige honden aan te schaffen die het halve werk kunnen doen, maar de man is op een "budget" en ik vertelde hem dat als wanneer hij zou worden doodgeschoten hij niets meer zou hebben aan een budget omdat je in de hemel geen budget nodig hebt. :neeneenee:

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een "iewat" paranoid te zijn betreffende de veiligheid in en om het huis geen enkel kwaad kan.
Heb ik honden? Nee, maar mijn huis is zo'n beetje "Fort-Knoxx".
Je komt erin, maar waarschijnlijk kom je er niet meer uit.........???

Wie is de volgende?????? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Met vriendelijke dank aan Senior Inspecteur Boomerang (Interpol) voor zijn snelle bijdrage :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:




bananacreek