Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

xav

zoals die rond draaid, die heeft geen fles white castle meer nodig  :lachen:

bananacreek

@Digos: Zoiets als dit creek?

Ja, maar dan meer in de REGGAE style  :lachen: :jajaja:

[yt=640,505]UDc5ddD88zQ [/yt]

Luc

Citaat van: bananacreek op zaterdag  6 augustus 2011, 13:31:50
Wat is dit voor? Grasroller? Patatknipper :weetikniet: :weetikniet: P26,000.00



Ik denk voor in de rijstvelden. Met banden ga je vastrijden in de slijk.



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Willy

Citaat van: bananacreek op zaterdag  6 augustus 2011, 13:31:50
Wat is dit voor? Grasroller? Patatknipper :weetikniet: :weetikniet: P26,000.00





Machine om rijstveld te ploegen of om de dorsmachine om de rijst te drosen aan te drijven

klootzakken (voorheen Jens)

#2294
Citaat van: bananacreek op zaterdag  6 augustus 2011, 13:48:37
@Boldy: Appelsmaak bier maar zonder BISSCHOPSMUTSEN :negatief: :negatief: :negatief:



boveste rijen uni coloc
           3e rij rechts  10x20 of broodjes
           onder links octogonaal of in vakterm paardelullen, hehe.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: boldy op donderdag  4 augustus 2011, 14:30:16
als ze het niet op steen maat uit hebben gezet zal je altijd moeten knippen of je nou keperverband  (visgraat motief in de volksmond zoals op foto) elleboogverband of half steensverband legt .
als ze het op steenmaat uitzetten en ze leggen keperverband aka visgraat motief dan hebben ze daar bisschop mutsen voor

en als ze halfsteens of elleboogverband leggen heb je alleen maar halve nodig (ook die hebben ze van de fabriek af) dan hoef je dus niks te kappen . als je tog moet kappen dan maakt het niks uit kwa hoeveelheid kappen als je nou keper of ellenboogverband legt . ik zelf kap dan wel liever ellenboog inplaats van keper omdat je bij ellenboog de stenen recht moet knippen en bij keper onder 45 graden  is iets moeilijker omdat je vaak heb dat de punten dan afbreken vral als de stenen bros zijn .
even iets recht zetten , keper, visgraat, of elleboogverband is allemaal het zelfde . het is maar net hoe je het draait in de straat , als je de visgraat of de keper of de elleboog wat allemaal het zelfde is in de lengte richting met de straat laat mee lopen dan noem ja dat haakse keper .in dit geval kun je met bischopmutsen + een halfe 10x10 werken . draai je dit verband 45 gr om zo als op de afbeelding hier boven , dan noemt men dat rechte keper met mutsen , hier kun je prima met mutsen werken die hier natuurlijk ook voor bedoeld zijn . dan hebben we ook nog de diagonale keper , hier werkt men met halfe stenen 10x10 aan de zij kant ,dus weinig knip of hakwerk.
dit geld alleen voor beton klinkers , voor gebakken stenen gaat deze vlieger niet op dan moet je de kanten aanhakken , in iedergeval heb ik nog nooit gebakken bischopmutsen gezien . maar wat ze tegenwoordig allemaal niet maken? .

overigens neem ik het boldy niet kwalijk , van de 10 straatmakers zullen er 8 de zelfde onzin vertellen , dat komt omdat het tegenwoordig zo aangeleerd word , ik heb het veel vaker gehoord zo .
voor de rest prima uitleg van zaken BOLDY  :thumb:.

jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Dank voor de reacties,......ja, had ik moeten weten...voor de rijstvelden...heb ze vaker gezien



bananacreek

#2297
Wat was er hier ook weer gebeurd?


Kijk naar het rechter gebouw
Daar is een law-office


De lawyer Archer Martines werd op die dag (ongeveer 10.15 uur) in zijn kantoor met drie kogels (.45) doodgeschoten terwijl zijn vrouw en kinderen op de benedenverdieping in de botique waren.
Het juiste verhaal moet ik op woensdag van het internet kopieren want het duurt drie dagen voordat de lokale kranten hun berichten op Inet hebben gezet.

Dit is dan de city of Gentle People zogezegd
Ik noem het the city of Gentle Bullets

Ik sta er ook versteld van dat ik nog leef als je al de problemen bekijkt betreffende de anullment of marriage


Een leven wordt goedkoper hier
Er is natuurlijk kans dat ik ook het loodje ga leggen want ik ga een nieuwe zaak aanspannen tegen mijn ex om 50% van de huur te krijgen van het andere huis wat ze aan een Duitser verhuurd, en gelukkig is de Duitser bereid geweest om elk jaar een certification voor mij te ondertekenen waarin staat omschreven dat hij het spul huurt.
De rechtbank had beslist dat die twee huizen "conjugal properties" waren en al het inkomen daarvan moeten door de co-owners worden verdeeld en mijn ex heeft dat nooit gedaan en dat is nu opgelopen tot bijna 500 T pesos.

Dus als er plots geen Klootzak meer op het forum is dan is hij hier te vinden:
.............en alvast maar een voorraad maken?


Maar dat is een dure zaak dus dan beter op deze manier?? :lachen: :lachen:


Liefst maak ik dan mijn lange reis naar den Hemel ( :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :floet:)  met deze prachtige muziek: :jajaja: :jajaja: :happy: @2500watts per kanaal zodat ik het goed kan horen boven het lawaai van het vuur uit, want ik vind haar "zachte G" zeer mooi klinken :thumb: :thumb: :thumb::
[yt=640,505] NJwrvjiEr54[/yt]



Donations voor de begravenis (en een memorial plan, want dat heb ik niet eens :negatief: :negatief: :neeneenee:) of de houtstapel zijn natuurlijk nu al welkom :thumb: :thumb: :happy:
Ik zou eveneens willen voorstellen om cocolumber te gebruiken, oftewel voor de kist of voor de houtstapel, iets goedkoper @P12/boardfoot

Haar nieuwe echtgenoot is een Zuid-Afrikaan met Nederlands paspoort.
Nu zitten ze in Zuid-Afrika voor een tijdje...................... :weetikniet: :weetikniet:

Kan nu alleen maar afwachten en toezien nu......... :jajaja: :jajaja: :weetikniet: :weetikniet:




bananacreek

Onions (red and yellow) @P70/kg geen gebrek nu maar toch wel weer duur de laatste twee jaar :negatief:

bananacreek

#2299
We gaan het toch een keer doen:

Wat ?  
Deze twee "zangeressen" :weetikniet: :weetikniet: gaan het onderstaande nummer een keer vertolken op een video voor het forum  :thumb: :thumb: in het geval als wanneer de Klootzak wordt doodgeschoten in opdracht van zijn ............... :  :negatief: :negatief:
Maar dan moet ik wel eerst naar een karaoke uitvoering zoeken met volledige Nederlandstalige tekst :lachen: :lachen:

Misschien komen ze nog een keer in de Belgische Top 40? :happy: :happy: :happy:  :thumb: :thumb: :weetikniet:

Zou dit nummer ook in het Marrokaans komen? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:



[yt=640,505] EKHb6S2y2wA[/yt]

Kerstseizoen is hiemee officieel geopend  :lachen: :lachen: :lachen: Maayong Pasko :happy: :happy: