Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: balikbayan op donderdag  4 augustus 2011, 19:25:56
Hoe dan ook klote werk ik ben ook bezig met de tuin te herbestraten.

Vanmorgen bloedheet en nu zeikesnat  :weetikniet:

70 m2 moet ik en dat valt niet mee voor iemand die normaal voor zijn werk typt en emailed  :janken: :janken:

Maar ja ik ga er geen 700 euro voor betalen dat verrek ik.

Hier zou dat zo'n 50 euros kosten dacht ik? (pakjow= aangenomen werk)
Gewoon betaal ik mijn voorman (werkt al voor mij sedert 1987 met verbouwingen en klussen) (die kan van alles, ook tegelpaden enz. leggen :thumb: :thumb: :happy:) P350/dag
Een gewone carpenter @ P300/dag
Hulp @P200/dag

bananacreek

@Rich: Ik was ontzettend benieuwd naar hoe het zou zijn in Dumaguete, en mijn eerste indrukken zijn positief. Wat mij echter tegenvalt is het verkeer. Ik had het een stuk rustiger verwacht. De boulevard is aangenaam om een wandeling te maken en terrasjes te doen

Het verkeer is hier in de binnenstad een heksenketel en tijdens het spitsuur nog erger. :negatief: :negatief: :negatief:
Het stoppen-rijden-stoppen-Uturns van de pedicaps is het grootste probleem waardoor alles vast komt te zitten en speciaal als de scholen uitgaan en er zijn zeer veel scholen hier in Dumaguete city.

Er was eens een Klootzak hier in Dumaguete die een keer in 1981 stomdronken, met een fles "White-Castle" in zijn kontzak, het verkeer begon te regelen in de binnenstad, wat een vertoning :negatief: :lachen: :lachen:





Wie zou dat kunnen zijn????? :weetikniet: :weetikniet: :lachen:

Boulevard is aangenaam, maar kijk wel uit s'avonds na 21.00 uur..... :atyourservice:

Ok, ik wacht wel af of julllie tijd hebben, maar als dat niet kan, dan kan ik daar begrip voor opbrengen omdat jullie het druk hebben omdat de tijd kort is. :jajaja:




bananacreek

Er was hier iets gebeurd vanmorgen om 10.30 toen ik langs reed :jajaja: :jajaja:
Ze kwamen voor Rich? :thumb: :thumb:

Nee, ik denk meer dat het een overval of een moord was, en we lezen het zondag wel in de lokale krant :weetikniet: :weetikniet:
Hoop politie....... :weetikniet:
Verkeer zat volledig vast..... :ikkeniebegrijp:




bananacreek

Real estate tax afdeling op de city-hall, wel een redelijke service en vriendelijke mensen sedert ze computers gebruiken :thumb:
Ik zeg veelal: "keep the change, you look like you are hungry"  :lachen: :lachen:
Zijn ze volgende keer nog vriendelijker
"If you can't lick them,.....join them"


Vreemde foto die was genomen van de strafbank waarop ik moest zitten en wachten op de dokumenten.
Moest een lease van de entrance naar mijn huis gereed maken voor aanbieding bij de Assessors-office.


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Problemen met "Low Voltage" ????????????
Dit zijn peperdure transformers en er staan er hier drie voor Robinsons


Bijvoorbeeld in San Miguel, Bacong is er s'avonds maar 135V :negatief: :negatief: :ikkeniebegrijp:

bananacreek

Rye Bread in Why Not is nu P105  :negatief: :negatief:
Zeer duur


Ik gebruik meestal dit als het voorhanden is...P69