Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Normaal worden de potten daar in Daro-claytown gemaakt, maar nu worden ze met wagens gebracht :jajaja: :jajaja:

xav



prachtig die boten... op boracay heb ik op het punt gestaan om 1 te kopen... maar hoe krijg je zo'n ding weer in 1 stuk uit het vliegtuig...

best wel prijzig zo te zien...

bananacreek

@XAV: prachtig die boten... op boracay heb ik op het punt gestaan om 1 te kopen... maar hoe krijg je zo'n ding weer in 1 stuk uit het vliegtuig...

best wel prijzig zo te zien...


Ja, dat wordt moeilijk tenzij in een krat verpakken, maar dan betaal je wel natuurlijk.

De prijs daar kan je natuurlijk een deel van af krijgen, maar ik vroeg daar niet om want het ging alleen om de foto, en ik dacht dat de laagste prijs misschien om de 4000 pesos zou komen.
Ze proberen je altijd in het begin en als je dan weg loopt, dan komen ze met lagere prijzen

bananacreek

@Amice: De taxidriver kwam echter meteen met n lange ijzeren staaf de taxi uitzetten en hoewel  

Ik zat in September 1979 in een taxi in Cebu city en de rit zou minder als twee km moeten zijn, maar de man reed wel een twintig minuten rondjes en toen ik woest werd stopte hij de taxi en haalde een SHOTGUN uit de kofferbak.
En dat was martial-law toen
Hij heeft me uiteindelijk laten gaan nadat ik de volledige meter stand betaalde.
Ben naar de poitie gegaan, maar daar kwam totaal niets uit.

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

#2245
Citaat
Toen zag ik deze mensen het voetpad leggen en die leggen een steen of twintig per dag????
Die staan daar de God ganze dag te teksten en de voorman komt alleen maar 5 minuten voor het einde van de werkdag :negatief::negatief:



Ik dacht: " Had ik dan toch even een persoonlijk bericht moeten sturen aan Boldy en hem vragen om even met een rotgang een weekje hier te komen en ze hier even laten zien hoe ze in Marroko (ik bedoel Nederland) straten leggen?"  :lachen: :lachen:

het ligt er in iedergeval strak in , heb ik in  :nederlandsevlag: wel eens minder gezien .en ja ze vragen nadien nooit wie het zo snel gemaakt heeft.
ik denk dat boldy voor een ticket en een kleinbeetje zakgeld wel even uitleg van zaken komt doen daaro . maar je kunt onmogelijk van deze jongeman verwachten dat hij in zijn vrije tijd daar ook nog ff de straat komt afmaken .  :neeneenee: daar trapt zelf een ned straatmaker niet in creek.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

kun je zien hoe maf ze daar zijn , als je het verband omdraait dus diagonaal in plaats van nu haakse keper , heb je niets te knippen of te snijden.
mensen daar willen ook egt niets verdiennen .

hoe gek zijn ze daar. :ikkeniebegrijp:

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Citaat van: bananacreek op woensdag  3 augustus 2011, 16:22:49
P5500 (op zijn schouder)


Volgens mij staan er teveel masten op, maar goed.

Die dingen worden in china gemaakt, zelfs als productie en zijn ook gewoon in nederland te koop, maar dan wel ff duurder
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

first off all  weer hartelijk dank voor de mooie foto's en het schitterende verslag erbij . ik geniet er nog steeds van dus ga zo door  :thumb:
over dat ik daar wat stenen weg zou leggen nou nee dank je ik ben er nog maar 1 keer 3 weken geweest maar heb 3 weken lang gezweten zodra ik de hotel kamer afkwam  :negatief: pff tis zo benauwd daar ik zou daar niet kunnen werken , ik denk dat ik zelfs maar 3 stenen zou weg leggen  :lachen:. ik heb ze daar ook nog  met een gewone hamer en beitel beton zuit zien kappen voor een goot ( 5 man naast elkaar ofzo) nou ik neem me pet daar tog vooraf . ik hoop dat ik volgend jaar wat minder zal zweten maar dat zal wel niet . je zal deze kano michelin man dan ook dagelijks met een head towel zien lopen  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

O.B.Bommel

Citaat van: jens op woensdag  3 augustus 2011, 19:13:25
kun je zien hoe maf ze daar zijn , als je het verband omdraait dus diagonaal in plaats van nu haakse keper , heb je niets te knippen of te snijden.
mensen daar willen ook egt niets verdiennen .

hoe gek zijn ze daar. :ikkeniebegrijp:

jens......
Ik heb er geen verstand van, maar als ik diagonaal en haakse keper vergelijk wordt juist diagonaal als veel hakwerk genoemd. Vraag ter toelichting, ik ben echt een nit-wit in this case, ga niet in discussie met een stratenmaker.
Ik wil het wel weten hoe het zit.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam