Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boldy

beter dat het een paar daaggies rustig is ,ik hoor me vriendin die bij de ocmw zit  :lachen: alleen maar klagen over dat het klote weer is .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

innka3

Citaat van: bananacreek op zaterdag 30 juli 2011, 13:58:15
De  :smiley-philippines: vrouw van een blanke vriend van mij in Amlan is verslaafd aan de Lotto en dit was voor meer dan P3000 in één week, en wat had ze gewonnen? P280 :thumb: :thumb:
]

.............en wie gaat dat betalen??????????  :jajaja: :weetikniet: :weetikniet: :negatief:


ZOETE LIEVE GERRITJE  :lachen:  :jajaja:

bananacreek

Citaat van: boldy op zaterdag 30 juli 2011, 15:13:36
beter dat het een paar daaggies rustig is ,ik hoor me vriendin die bij de ocmw zit  :lachen: alleen maar klagen over dat het klote weer is .

OCMW wat is dat? Ook een partij uit Wallonie ? :weetikniet: :weetikniet:


boldy

nee das een instantie die geld uitkeerd soort sociale dienst ofzo ,ik weet ut niet meer pecies . maar ik ben die instelling want ik sponser me vriendin veel hahaha ,het is drom ook een tekst met een knipoog
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Citaat van: bananacreek op zaterdag 30 juli 2011, 16:34:30
Citaat van: boldy op zaterdag 30 juli 2011, 15:13:36
beter dat het een paar daaggies rustig is ,ik hoor me vriendin die bij de ocmw zit  :lachen: alleen maar klagen over dat het klote weer is .

OCMW wat is dat? Ook een partij uit Wallonie ? :weetikniet: :weetikniet:



OCMW = Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn

ganda

Citaat van: Phille op zaterdag 30 juli 2011, 19:09:08
Citaat van: bananacreek op zaterdag 30 juli 2011, 16:34:30
Citaat van: boldy op zaterdag 30 juli 2011, 15:13:36
beter dat het een paar daaggies rustig is ,ik hoor me vriendin die bij de ocmw zit  :lachen: alleen maar klagen over dat het klote weer is .

OCMW wat is dat? Ook een partij uit Wallonie ? :weetikniet: :weetikniet:



OCMW = Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn

OCMW = Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn, het vroegere COO = commissie openbare onderstand

Deze organisatie geeft aan werklozen die geen werklozensteun ontvangen de financiële middelen om verder te kunnen.

Dit is " de boom met gouden appels " voor asielzoekers en economische migranten. Geld krijgen en men moet er niks voor doen. Het hele systeem is door hen uitgehold, vele ocmw's kunnen de toevloed niet aan. Iedere stad of gemeente heeft een ocmw.
Het geld is op en daardoor worden de gemeentebelastingen weer wat verhoogd.


Phille

Citaat van: ganda op zaterdag 30 juli 2011, 21:54:49
Citaat van: Phille op zaterdag 30 juli 2011, 19:09:08
Citaat van: bananacreek op zaterdag 30 juli 2011, 16:34:30
Citaat van: boldy op zaterdag 30 juli 2011, 15:13:36
beter dat het een paar daaggies rustig is ,ik hoor me vriendin die bij de ocmw zit  :lachen: alleen maar klagen over dat het klote weer is .

OCMW wat is dat? Ook een partij uit Wallonie ? :weetikniet: :weetikniet:



OCMW = Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn

OCMW = Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn, het vroegere COO = commissie openbare onderstand

Deze organisatie geeft aan werklozen die geen werklozensteun ontvangen de financiële middelen om verder te kunnen.

Dit is " de boom met gouden appels " voor asielzoekers en economische migranten. Geld krijgen en men moet er niks voor doen. Het hele systeem is door hen uitgehold, vele ocmw's kunnen de toevloed niet aan. Iedere stad of gemeente heeft een ocmw.
Het geld is op en daardoor worden de gemeentebelastingen weer wat verhoogd.



Als men geen werk heeft in Belgie is men werkzoekende en niet werkloos  :biggrinn:, dit effe ter zijde.


Een OCMW, voluit 'Openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn', verzekert een aantal maatschappelijke dienstverleningen en zorgt zo voor het welzijn van iedere burger. Elke gemeente of stad heeft een eigen OCMW dat een brede waaier aan diensten aanbiedt.
.

Wie kan een beroep doen op de diensten van een OCMW?

Heel wat mensen in België hebben onvoldoende bestaansmiddelenof zelfs geen vaste woonplaats. Al deze mensen kunnen sociale bijstand krijgen van het OCMW.

Iedereen die op legale wijze in België verblijft, heeft recht op sociale bijstand. Deze sociale bijstand heeft als doel een minimuminkomen te garanderen aan de gehele bevolking.

Om sociale bijstand te kunnen ontvangen gelden bepaalde voorwaarden. Voordat ze sociale bijstand toekennen, doet het OCMW daarom telkens een onderzoek naar de bestaansmiddelen van de aanvrager.

Het OCMW gaat in functie van de persoonlijke of familiale toestand van de persoon na welke hulp het meest geschikt is en biedt hem of haar dan de gepaste middelen om aan die behoefte te voldoen.
.

Welke hulp verleent het OCMW?
Enkele voorbeelden van hulpverlening door het OCMW:
-financiële hulp
-huisvesting
-medische hulp
-thuiszorg
-werkverschaffing
-schuldbemiddeling
-psychosociale hulp
-rechtsbijstand
-opname in instellingen
-opvang in dienstencentra
-crisisopvang
-begeleiding en financiële bijstand aangaande energievoorziening
-cultuurcheques om de sociale en culturele participatie te bevorderen

Als u een beroep wilt doen op maatschappelijke hulp dan kunt u naar het OCMW van uw gemeente gaan. U vindt het adres in de telefoongids onder 'OCMW'.
.

Leefloon
Als uw bestaansmiddelen ontoereikend zijn en als u niet in staat bent om zelf die toestand te veranderen, dan heeft u in principe recht op een leefloon. Het leefloon vervangt het vroegere bestaansminimum en wordt uitbetaald door het OCMW.

Voordat het OCMW beslist om u het leefloon toe te kennen, zullen zij eerst uw persoonlijke financiële situatie onderzoeken.

Voor informatie over uw rechten en plichten aangaande het leefloon kunt u het best terecht bij het OCMW van de gemeente waar u woont.

Meer informatie over sociale steun via het portaal van de Sociale Zekerheid

.

Sociaal Verwarmingsfonds
Het Sociaal Verwarmingsfonds komt gedeeltelijk tussen in de betaling van de verwarmingsfactuur van personen die zich in een moeilijke situatie bevinden. Het is een uitvoerend initiatief van de overheid, de OCMW's en de petroleumsector.


Volgende brandstoffen komen in aanmerking voor een financiële tussenkomst:
-huisbrandolie
-lamppetroleum (type c)
-bulkpropaangas

Alle informatie over het Sociaal Verwarmingsfonds, wie in aanmerking komt en hoe u de financiële tussenkomt kunt aanvragen vindt u op www.verwarmingsfonds.be.

gosternokke

Citaat van: bananacreek op vrijdag 29 juli 2011, 13:49:50
Mooie kerk, maar ik ben niet zo aangetrokken door Iglesia Ni Cristo,  :neeneenee: :neeneenee:


Tis niet mijn smaak deze architectuur, ik noem het altijd maar de ,, Disneylandstyle,,  want daar zou het zeker niet misstaan.   En het word steeds erger vroeger gebruikte INC nog de kleuren wit en blauw of wit en groen,, maar alles wat ze nu bouwen is in wit en rose.    Nieuw gebouw?   zou zo maar kunnen want het kerkbestuur heeft zich tot taak gesteld om jaarlijks minimaal 100 nieuwe kerkgebouwen uit de grond te stampen,  dus das geen kleinigheid.
Velen vragen zich af hoe kunnen al die arme filipinos die daar ter kerke gaan zo veel geld ophoesten, dat ze 100 kerken per jaar kunnen bouwen.  ?
Wel het meeste geld krijgt INC uit het buitenland, voornamelijk USA, canada, australie en nieuwzeeland.
Men was zo slim om in de jaren 60 een filiaal op te zetten, in het buitenland,  eerts in Hawai, toen California en zo verder in de USA, niet onder de naam INC, maar onder de naam Church of Christ, word nog wel een verward met de mormonen.   Church of Crist heeft 1 miljoen leden,  in de genoemde landen, die verplicht net als bij INC 2 keer pr week ter kerke gaan.   Laten we maar van het minimale uitgaan dat die 1 mijoen leden 1 US dollar doneren = 1 mijoen dollar ,dat 2 keer per week,maal 52 weken= 100+ miljoen dollar dat linea recta naar Manila gaat, minimaal dus, want je mag aannemen dat velen niet 1 ,maar 5 of 10 dollar in dat collectezakje stoppen. Dar kun je een aardige kerk van bouwen.   :jajaja:

MadRed

En vergeet niet dat INC zijn leden een vast deel van hun salaris laat betalen direct aan de kerk. Dit is geen verplichting trouwens maar de druk om het te doen ligt wel heel hoog. En dat gaat om 10% als ik het goed heb.

Phille

Citaat van: gosternokke op zondag 31 juli 2011, 08:17:17
Citaat van: bananacreek op vrijdag 29 juli 2011, 13:49:50
Mooie kerk, maar ik ben niet zo aangetrokken door Iglesia Ni Cristo,  :neeneenee: :neeneenee:


Tis niet mijn smaak deze architectuur, ik noem het altijd maar de ,, Disneylandstyle,,  want daar zou het zeker niet misstaan.   En het word steeds erger vroeger gebruikte INC nog de kleuren wit en blauw of wit en groen,, maar alles wat ze nu bouwen is in wit en rose.    Nieuw gebouw?   zou zo maar kunnen want het kerkbestuur heeft zich tot taak gesteld om jaarlijks minimaal 100 nieuwe kerkgebouwen uit de grond te stampen,  dus das geen kleinigheid.
Velen vragen zich af hoe kunnen al die arme filipinos die daar ter kerke gaan zo veel geld ophoesten, dat ze 100 kerken per jaar kunnen bouwen.  ?
Wel het meeste geld krijgt INC uit het buitenland, voornamelijk USA, canada, australie en nieuwzeeland.
Men was zo slim om in de jaren 60 een filiaal op te zetten, in het buitenland,  eerts in Hawai, toen California en zo verder in de USA, niet onder de naam INC, maar onder de naam Church of Christ, word nog wel een verward met de mormonen.   Church of Crist heeft 1 miljoen leden,  in de genoemde landen, die verplicht net als bij INC 2 keer pr week ter kerke gaan.   Laten we maar van het minimale uitgaan dat die 1 mijoen leden 1 US dollar doneren = 1 mijoen dollar ,dat 2 keer per week,maal 52 weken= 100+ miljoen dollar dat linea recta naar Manila gaat, minimaal dus, want je mag aannemen dat velen niet 1 ,maar 5 of 10 dollar in dat collectezakje stoppen. Dar kun je een aardige kerk van bouwen.   :jajaja:

Met al dat geld zouden ze al heel wat problemen in de Filipijnen kunnen oplossen ... maar tja, geen slecht woord over de kerk en waarvoor ze staat zekers  :weetikniet: