Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

Het wordt onder andere toegepast als anti-aanbaklaag in pannen, zoals de Tefal-pan. Hoewel wel gezegd wordt dat een beschadigde teflonlaag schadelijk (kankerverwekkend) zou zijn lijkt dit onjuist; de anti-aanbakwerking gaat bij beschadiging natuurlijk wel deels verloren. Er wordt nog wel onderzoek gedaan naar mogelijke giftigheid van perfluoroctaanzuur (PFOA), dat gebruikt wordt bij de productie van teflon. Teflon is bijzonder weinig reactief en wordt daarom gebruikt in allerlei toepassingen voor opslag en transport van reactieve chemicaliën. Het smeltpunt bedraagt 327 °C.

Teflon is chemisch inert en niet giftig, maar begint bij temperaturen boven 260 °C in kwaliteit achteruit te gaan en zal boven de 350 °C ontleden[1].

De daarbij vrijkomende ontledingsproducten zijn schadelijk en zijn dodelijk voor vogels.[2] Bij mensen kunnen ze griepachtige verschijnselen veroorzaken.[3] Ter vergelijking, boter en andere vetten die gebruikt worden bij bakken en braden beginnen te schroeien en te roken vanaf 200 °C. Vlees wordt in de regel niet heter dan 230 °C om aanbranden te voorkomen. Kookgerei dat leeg op een hete kookplaat wordt gezet kan evenwel de temperaturen bereiken waarbij schadelijke gassen vrijkomen.

Na onderzoek in 1959 van de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) werd teflon goedgekeurd voor toepassing in voedselbereidingsapparatuur. Het onderzoek liet zien dat de giftigheid van de bij grote verhitting van een lege pan vrijkomende dampen kleiner was dan die van gebruikelijke oliën[4]

boomerang

Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 juli 2011, 16:54:00
@Pjottr: Boom Ik neem aan dat die schone dame in het geel naast jou je vrouw is? het gaat je goed zie ik en dat is mooi.
Sa ist en net oars, want as 't oars wie, wie t net sa  


NEE, DIE IS VAN MIJ, IK HEB HAAR HET EERST GEZIEN :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:
Zijn vrouw is in de groene blouse :jajaja:

Hallo Pjottr,

Die met het zwarte haar en bruine ogen is mijn asawa.......
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Pjottr

Citaat van: boomerang op woensdag 20 juli 2011, 13:47:42
Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 juli 2011, 16:54:00
@Pjottr: Boom Ik neem aan dat die schone dame in het geel naast jou je vrouw is? het gaat je goed zie ik en dat is mooi.
Sa ist en net oars, want as 't oars wie, wie t net sa 


NEE, DIE IS VAN MIJ, IK HEB HAAR HET EERST GEZIEN :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:
Zijn vrouw is in de groene blouse :jajaja:

Hallo Pjottr,

Die met het zwarte haar en bruine ogen is mijn asawa.......
tsjep moaie faam.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat. Is het op deze wijze dat je gebruik maakt van die USB drives?  :weetikniet:

Ja, ikzelf heb mijn muziek op een external USB harddrive staan want als ik dat op de maincomputer in de disco zet dan verkopen ze dat zodra ik mijn rug omdraai en ik heb mijn best gedaan om zo'n 10+ duizend tracks te verzamelen en naar Mp3 omzetten.




bananacreek

Citaat van: balikbayan op woensdag 20 juli 2011, 09:05:44
Bij mensen kunnen ze griepachtige verschijnselen veroorzaken [4][/b]

En bij een Klootzak?????????? TAMPO aanvallen?????

Anyway dank voor de informatie maar nu kan ik niet meer beslissen :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:


To be or not to be? :weetikniet: :floet:

bananacreek

Kleine rot dingetjes voor P9 per stuk en wat kost dat dan in Nederland en Belgie? :floet:



bananacreek


Rich

Citaat van: boomerang op woensdag 20 juli 2011, 13:47:42
Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 juli 2011, 16:54:00
@Pjottr: Boom Ik neem aan dat die schone dame in het geel naast jou je vrouw is? het gaat je goed zie ik en dat is mooi.
Sa ist en net oars, want as 't oars wie, wie t net sa  


NEE, DIE IS VAN MIJ, IK HEB HAAR HET EERST GEZIEN :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:
Zijn vrouw is in de groene blouse :jajaja:

Hallo Pjottr,

Die met het zwarte haar en bruine ogen is mijn asawa.......


Asawa?  Ben jij dan getrouwd ondertussen Boomerang?
Rich de Nederbelg.

bananacreek

Slechte maatschappij met langzaam internet :negatief: :negatief:


P699 per stuk, nooit van mijn leven, en dan maar zonder panty het leven door :jajaja:


bananacreek

...

Zou wel handig zijn neem ik aan maar je kan het in principe ook met een rol PE pipe doen en dan heb je de hele dag warm water zolang de zon schijnt, en dat gebeurt hier wel af en toe :happy: :happy: Verschrikkelijk warm hier de laatste dagen


P 23 T dacht ik in die buurt


Met dit kan het veel goedkoper, gewoon netjes oprollen op één laag en op het dak instaleren dacht ik