Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 24 september 2015, 13:36:43
Ik heb die mangosteen vruchten nog nooit gegeten en weet niet eens hoe ze smaken...bitter...zoet...zuur.... :weetikniet: :weetikniet:



Toch maar een kilo proberen?......... :denk: :denk:

Maar de RIND kan je dan NIET eten zo uit de hand?.............. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :denk: :denk:

koy

Ik heb die XanGo drank nog verdeeld hier in België tot de controle op voeding erachter kwam en vond dat het welletjes was en het als "medicijn" kwalificeerde waardoor we het niet meer mochten verdelen.

Inderdaad de pericarp of de schil is niet te vreten (super super bitter) maar net daar zitten die xanthonen in. XanGo is een drank waarin die schil samen met de vrucht wordt gemixed met nog enkele andere natuurlijke bessen en een lekkere gezonde drank is het resultaat. Ondertussen is het succes van XanGo eindeloos gekopieerd in allerlei mangosteen dranken.

De vrucht is een delicatesse en super lekker, maar de kracht zit hem in de schil. Indianen in zuid-amerika gebruikten de schil om wonden te helen en zo zijn nog heel veel andere toepassingen gekend.

Eten maar dat spul en als je drank vind met de schil erin, da's nog beter.

:thumb:   koy
leven en laten leven...

bananacreek

@Koy:

Dank u voor de uitleg en hier gebruik ik de capsules (poedervorm)...............


bananacreek

Hier is nog astbest (sheets) te verkrijgen maar ik ga mijn uitlaatdemper maar met glassfiber opvullen...




bananacreek

Maandag avond stond ik in de disco en kwam er een blanke naar me toe en dat bleek het forumlid Ketelbinkie te zijn en na een kort gesprek bleek dat er in het verleden een misverstand was wie nu wie niet groette....maar is nu bijgelegd want het is niet goed om vijanden te hebben......... :thumb: :thumb:

Hij gaf me een kaartje van een volgens hem zeer goede band uit Cebu City die hij in Oslob zag en hoorde spelen en zou veel beter zijn als de Freestyle band die hier elke woensdag speelt (voor al vele jaren)....

Misschien iets voor de Fiesta op Nov 24 en 25?..... :thumb:


bananacreek

Ik stond hiervan te kijken............ :jajaja: :jajaja: :denk: :denk:

Dit komt uit Indonesia...(Unilever?)... :weetikniet: :weetikniet:




Blue Band verkocht ik vroeger toen ik bij de melkboer werkte...maar dat waren toen 250g pakjes.... :jajaja:

Halve liter tapteyochurt, een pakje Blue Band en een pakje Wajang mevrouw...dat wordt één gulden 27 alstublieft en u krijgt twee Plan West zegels.......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:
De kleine Klootzak staat de buurvrouw uit te  lachen....... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :denk: :denk:








bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 25 september 2015, 08:05:10
Maandag avond stond ik in de disco en kwam er een blanke naar me toe en dat bleek het forumlid Ketelbinkie te zijn en na een kort gesprek bleek dat er in het verleden een misverstand was wie nu wie niet groette....maar is nu bijgelegd want het is niet goed om vijanden te hebben......... :thumb: :thumb:

Hij gaf me een kaartje van een volgens hem zeer goede band uit Cebu City die hij in Oslob zag en hoorde spelen en zou veel beter zijn als de Freestyle band die hier elke woensdag speelt (voor al vele jaren)....

Misschien iets voor de Fiesta op Nov 24 en 25?..... :thumb:




bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 25 september 2015, 08:29:33
Citaat van: bananacreek op vrijdag 25 september 2015, 08:05:10
Maandag avond stond ik in de disco en kwam er een blanke naar me toe en dat bleek het forumlid Ketelbinkie te zijn en na een kort gesprek bleek dat er in het verleden een misverstand was wie nu wie niet groette....maar is nu bijgelegd want het is niet goed om vijanden te hebben......... :thumb: :thumb:

Hij gaf me een kaartje van een volgens hem zeer goede band uit Cebu City die hij in Oslob zag en hoorde spelen en zou veel beter zijn als de Freestyle band die hier elke woensdag speelt (voor al vele jaren)....

Misschien iets voor de Fiesta op Nov 24 en 25?..... :thumb:





:denk: :denk: :denk:........... :weetikniet: :weetikniet:
[embed=640,525]<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/tueV0TFWz-c" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]