Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 13:30:15
Refugees nu dus wel on topic?.... :denk: :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run: :run:





  Ja  :smiley-philippines:  is door de jaren heen best wel ruimhartig gewweest met opnemen van vluchtelingen.


Het is niet zo bekend, maar na de 2de wereldoorlog nam  :smiley-philippines:  bijn 10 duizen Wit-Russen als vluchteling op, die op een eilandje onder Guiain , in het zuiden van Samer werden ondergebracht.

Er word gezegd dat het collaborateurs waren die in het na oorlogs e Wit Rusland niet meer welkom waren ?

  Ook na de val van Saigon werden duizenden Vietnamese bootvluchtelingen opgenomen in  :smiley-philippines:

  Zowel van de Wit_Russen  als de Vietnamese vertrokken  de meesten naar de USA.  Dat is dan toch het voordeel als je geen verzorgingsstaat bent, mensen gaan sneller naar ,, beter,, ooorden.

  Welicht voor de Syriers is Fil. ook slechts een tussenstation ?

 

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op woensdag  9 september 2015, 14:16:33
Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 13:30:15
Refugees nu dus wel on topic?.... :denk: :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run: :run:





  Ja  :smiley-philippines:  is door de jaren heen best wel ruimhartig gewweest met opnemen van vluchtelingen.


Het is niet zo bekend, maar na de 2de wereldoorlog nam  :smiley-philippines:  bijn 10 duizen Wit-Russen als vluchteling op, die op een eilandje onder Guiain , in het zuiden van Samer werden ondergebracht.

Er word gezegd dat het collaborateurs waren die in het na oorlogs e Wit Rusland niet meer welkom waren ?

  Ook na de val van Saigon werden duizenden Vietnamese bootvluchtelingen opgenomen in  :smiley-philippines:

  Zowel van de Wit_Russen  als de Vietnamese vertrokken  de meesten naar de USA.  Dat is dan toch het voordeel als je geen verzorgingsstaat bent, mensen gaan sneller naar ,, beter,, ooorden.

  Welicht voor de Syriers is Fil. ook slechts een tussenstation ?

 

Zolang ze maar naar de disco komen is het goed voor mij............ :thumb: :thumb: :happy: :happy:

jiggy

Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 13:18:29
Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 13:15:50
Citaat van: Luc op woensdag  9 september 2015, 00:19:35
Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 20:03:01
Citaat van: Luc op dinsdag  8 september 2015, 19:33:58

Een rapport van de university college London

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2821151/Non-EU-migrants-State-costing-British-finances-120billion-1995.html

Bedankt voor de link Luc, ik probeer mijn horizont en blik steeds te verruimen b
Doch las je het artikel? Het gaat hier over migranten uit de eigen Commonwealth countries.  Onbeleefd uitgedrukt : ex- kolonies die de UK in vroegere tijden eerst zelf flink heeft leeggezogen/geplunderd. Niet om oorlogsvluchtelingen. Doch.. ook dàt is migratie met zijn budgetaire consequenties, zo te zien...

Hier een link voor jou ivm migratie, gerelateerd aan de problematische effecten van de uiterst negatieve (gesloten) bevolkingsprognoses op de begroting/sociale zekerheid in onze kontrijen.

http://www.bbc.co.uk/news/business-34172729


had ik al gelezen

eigenlijk past dit onderwerp hier niet . We zijn de Creek zijn topic aan het verpesten. (Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros)

:offtopic:

Totaal geen probleem voor mij want ik ben niet de eigenaar van dit forum en dit is een allerhande topic.... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :atyourservice:

Ikzelf was het die het regugees onderwerp van een ander topic kopieerde (steelde... :shhh: :shhh:) dus dan moet ik ook niet klagen...

Én... het is goed voor je statistieken , je "kijkcijfer"  :lachen: :thumb:

Luc

Citaat van: jiggy op woensdag  9 september 2015, 19:31:37
Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 13:18:29
Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 13:15:50
Citaat van: Luc op woensdag  9 september 2015, 00:19:35
Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 20:03:01
Citaat van: Luc op dinsdag  8 september 2015, 19:33:58

Een rapport van de university college London

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2821151/Non-EU-migrants-State-costing-British-finances-120billion-1995.html

Bedankt voor de link Luc, ik probeer mijn horizont en blik steeds te verruimen b
Doch las je het artikel? Het gaat hier over migranten uit de eigen Commonwealth countries.  Onbeleefd uitgedrukt : ex- kolonies die de UK in vroegere tijden eerst zelf flink heeft leeggezogen/geplunderd. Niet om oorlogsvluchtelingen. Doch.. ook dàt is migratie met zijn budgetaire consequenties, zo te zien...

Hier een link voor jou ivm migratie, gerelateerd aan de problematische effecten van de uiterst negatieve (gesloten) bevolkingsprognoses op de begroting/sociale zekerheid in onze kontrijen.

http://www.bbc.co.uk/news/business-34172729


had ik al gelezen

eigenlijk past dit onderwerp hier niet . We zijn de Creek zijn topic aan het verpesten. (Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros)

:offtopic:

Totaal geen probleem voor mij want ik ben niet de eigenaar van dit forum en dit is een allerhande topic.... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :atyourservice:

Ikzelf was het die het regugees onderwerp van een ander topic kopieerde (steelde... :shhh: :shhh:) dus dan moet ik ook niet klagen...

Én... het is goed voor je statistieken , je "kijkcijfer"  :lachen: :thumb:

Allez vooruit dan zullen we de statistieken van de Creek wat opkrikken  :jajaja:

één van de beste analyses die ik tot nu toe gelezen heb over de vluchtelingen

Wat die vluchtelingen me leren - Steven Decraene

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/analyse/1.2436228
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

jiggy

Bedankt voor de link, Luc!

Inderdaad de beste analyse die ik tot nu toe gelezen heb, weergegeven door iemand vanuit de "hotspots", tussen de mensen.
 
Niets is zwart-wit, inderdaad.
Bashen en tegenwind geven daaraan is simpel en vrijblijvend, via de social(?) media . Geen van beide kampen ziet de dingen zoals ze zijn. Dat is immers voor iedereen anders, afhankelijk vanuit welke richting hij het meemaakt of aanschouwt.
Wij van onze kant zijn reeds te lang gewend aan onze "welvaartsstaat, onze comfortzone. Zelfs de Balkanoorlog binnen ons eigen Europa was een "ver van mijn bed".
Nu komt wel alles wel heel dicht en bereikt onze grenzen. En... we worden bang of... helpen waar kan. Neen, het is niet opnieuw oorlog.  We zien die gelukkig enkel op tv, voorlopig toch, maar de menselijke factor in die strijd staat wel reeds aan onze deur.
Het wordt plots realiteit... 

Onze ouders, grootouders  maakten dit ook mee in de rol van slachtoffer en trokken over de grens waar het veilig was. Kregen onderdak bij gewone burgers, uit solidariteit.
Zij waren toen echter ook "vreemdelingen", want.. zonder tv en transport zoals nu, was de wereld vaak niet groter dan je eigen dorp.
Christenen vochten toen ook tegen Christenen.
Niets is nieuw, behalve... dat we toch alles liever enkel zouden willen wegzappen want "Familie" of "Thuis" komt er aan. ONZE thuis...
 

Blauwvinger

We hebben in het verleden veel vluchtelingen gehad in Nederland.

Dit waren Engelan (Bloody Mary) Fransen (Hugenoten), Hongaren (16e eeuw)
Dit waren mensen die kwamen hier en moesten hard werken om een boterham te verdienen. :jajaja:

Maar nu???? Die vluchtelingen van nu vreten niks uit, doen geen donder en gaan ook geen donder doen ook.
Krijgen geld van crazy regering Nederland.
En terug? wanneer het weer veilig??  :crazy: :neeneenee:

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek