Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Luc op woensdag  9 september 2015, 00:19:35
Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 20:03:01
Citaat van: Luc op dinsdag  8 september 2015, 19:33:58

Een rapport van de university college London

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2821151/Non-EU-migrants-State-costing-British-finances-120billion-1995.html

Bedankt voor de link Luc, ik probeer mijn horizont en blik steeds te verruimen b
Doch las je het artikel? Het gaat hier over migranten uit de eigen Commonwealth countries.  Onbeleefd uitgedrukt : ex- kolonies die de UK in vroegere tijden eerst zelf flink heeft leeggezogen/geplunderd. Niet om oorlogsvluchtelingen. Doch.. ook dàt is migratie met zijn budgetaire consequenties, zo te zien...

Hier een link voor jou ivm migratie, gerelateerd aan de problematische effecten van de uiterst negatieve (gesloten) bevolkingsprognoses op de begroting/sociale zekerheid in onze kontrijen.

http://www.bbc.co.uk/news/business-34172729

had ik al gelezen

eigenlijk past dit onderwerp hier niet . We zijn de Creek zijn topic aan het verpesten. (Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros)

:offtopic:



Tja het mag dan een filippijnen forum zijn maar zoals Jiggy terecht stelt is de wereld een stuk kleiner geworden. daarnaast spelen zowel de invloeden van de filippijnen mee bij de  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: leden hier maar andersom spelen ook de ontwikkelingen in  :eu: mee voor zowel de filipino's met een buitenlandse partner alswel de filipino's die in Europa verblijven. Het is m.i. derhalve kort door de bocht om maar te stellen dat dit forum enkel over de filippijnen dient te gaan. In feite komt dat erop neer dat er een paar groepen topics teveel op dit forum staan.

Maar goed aangaande dit onderwerp begint het bij de Eu bobo's toch iets door te dringen, zij het krampachtig en met hun handen de pluche stoel vasthoudend, zodat ze er nog zo lang mogelijk van kunnen genieten.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/timmermans-ergert-zich-aan-stemmingmakerij-vluchtelingencrisis~a4138543/

Verder geloof ik idd niet in toeval maar zeker wel in geheime agenda's (anders waren al die achterkamers besprekingen ook niet nodig of openbaar). Aldus denk ik eerder dat het juist de bedoeling is om extreem rechts op pole position te zetten.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Gibson op woensdag  9 september 2015, 00:12:24


JVS instrumenten afdeling maar de "echte Fender" wordt toch in Indoneia gemaakt en vroeger meestal in Mexico............


Fender heeft 2 fabrieken waar ze gitaren onder het merk "Fender" maken.
De duurdere gitaren worden in de USA gemaakt, de iets goedkopere series worden in Mexico gemaakt (allebei waarschijnlijk door Mexicanen :) )

Dan is er nog het merk Squire (made by Fender), wat heel goedkoop is en geloof ik in Indonesie gemaakt wordt.
Tevens wordt onder licensie het merk Fender gemaakt in Japan, maar die mogen officieel alleen in Japan worden verkocht. Ik heb ze uit alle 4 de landen en de Japanse is qua afwerken (is er eentje uit 1984!) en speel genot toch wel het beste. Ik heb wel USA electronika (Pick ups, volume/tone en selector switch) er in gezet.

JVS heeft heel veel nep Fenders maar, tegenwoordig ook wat Mexicaanse (echte) hangen. Het is heel makkelijk op het internet om serie nummers te controleren om de echtheid van een gitaar te controleren. De Filipijnen ligt droog van de nep Fenders (echte Chinese rotzooi wat niet in tune te houden is, intonatie is niet goed te krijgen, fret werk is een drama en de nek zo krom als wat en het klinkt als een jankende (valse) kat)

Maar er gaat nog steeds niets boven een Gibson Les Paul...... :)


Leuk verslag en mijn dank daarvoor...... :hoedjeaf: :hoedjeaf:......ja en vroeger ging het onder de Indo's meestal om de Fender, Gibson, Gretch, Hoffner (viool bass), sommigen gebruikten Burns (zoals de Royal Teens) en wat andere merken en die gouden tijd komt nooit meer terug.........Ik ging altijd door het hele land tot in het grens gebied van West Duitsland (Emmerich) met een Indo band en reed voor hun en voor de setup enz (zonder rijbewijs.... :denk: :denk:)...goede tijd in de jaren '60...maar van vrouwen had ik geen enkel verstand (tot nu toe)........ :denk: :denk:

[embed=640,525]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/l2eykeXjHFM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

[embed=640,525]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/4c_5LUbCVLw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

[embed=640,525] <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Fu2PL04Ylbs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]



Bintangs live in het Patronaat, Haarlem. Van de dvd 'Document', uitgegeven in 2006 vanwege het 45 jarig bestaan van de Bintangs. Komen uit Beverwijk en waren goede kennisen van mij en ook die oefenden in de kelders van de flats op de Bergerslaan..... :thumb: :thumb:

[embed=640,525]<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qtYL_nTevSE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

bananacreek

Citaat van: Luc op woensdag  9 september 2015, 00:19:35
Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 20:03:01
Citaat van: Luc op dinsdag  8 september 2015, 19:33:58

Een rapport van de university college London

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2821151/Non-EU-migrants-State-costing-British-finances-120billion-1995.html

Bedankt voor de link Luc, ik probeer mijn horizont en blik steeds te verruimen b
Doch las je het artikel? Het gaat hier over migranten uit de eigen Commonwealth countries.  Onbeleefd uitgedrukt : ex- kolonies die de UK in vroegere tijden eerst zelf flink heeft leeggezogen/geplunderd. Niet om oorlogsvluchtelingen. Doch.. ook dàt is migratie met zijn budgetaire consequenties, zo te zien...

Hier een link voor jou ivm migratie, gerelateerd aan de problematische effecten van de uiterst negatieve (gesloten) bevolkingsprognoses op de begroting/sociale zekerheid in onze kontrijen.

http://www.bbc.co.uk/news/business-34172729

had ik al gelezen

eigenlijk past dit onderwerp hier niet . We zijn de Creek zijn topic aan het verpesten. (Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros)

:offtopic:

Totaal geen probleem voor mij want ik ben niet de eigenaar van dit forum en dit is een allerhande topic.... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :atyourservice:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 13:15:50
Citaat van: Luc op woensdag  9 september 2015, 00:19:35
Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 20:03:01
Citaat van: Luc op dinsdag  8 september 2015, 19:33:58

Een rapport van de university college London

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2821151/Non-EU-migrants-State-costing-British-finances-120billion-1995.html

Bedankt voor de link Luc, ik probeer mijn horizont en blik steeds te verruimen b
Doch las je het artikel? Het gaat hier over migranten uit de eigen Commonwealth countries.  Onbeleefd uitgedrukt : ex- kolonies die de UK in vroegere tijden eerst zelf flink heeft leeggezogen/geplunderd. Niet om oorlogsvluchtelingen. Doch.. ook dàt is migratie met zijn budgetaire consequenties, zo te zien...

Hier een link voor jou ivm migratie, gerelateerd aan de problematische effecten van de uiterst negatieve (gesloten) bevolkingsprognoses op de begroting/sociale zekerheid in onze kontrijen.

http://www.bbc.co.uk/news/business-34172729

had ik al gelezen

eigenlijk past dit onderwerp hier niet . We zijn de Creek zijn topic aan het verpesten. (Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros)

:offtopic:

Totaal geen probleem voor mij want ik ben niet de eigenaar van dit forum en dit is een allerhande topic.... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :atyourservice:

Ikzelf was het die het regugees onderwerp van een ander topic kopieerde (steelde... :shhh: :shhh:) dus dan moet ik ook niet klagen...

bananacreek


bananacreek

Chicharon (lokaal) en wordt gemaakt van varkensvet en wordt meestal als snak tijdens een drinking spree gegeten....


:jajaja: :thumb:

Maar de beste Chicharon komt uit Carcar Cebu evenals de AMPAW maar daar zit een hoop suiker in verwerkt.... :denk: :denk:



bananacreek


bananacreek


bananacreek


jamietagabundok

Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 17:41:36
Citaat van: Luc op dinsdag  8 september 2015, 14:24:48
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 14:06:21
Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 13:50:45
Citaat van: Blauwvinger op dinsdag  8 september 2015, 12:39:50
Als ik zo de kritiek hier hoor links en rechts in  :nederlandsevlag: over die vluchtelingen :confused2:
Dan ging ik als vluchteling niet naar  :nederlandsevlag:

:lachen:

En als ik hier in België, via Facebook, al die racistische en en tott haat oproepende "onderbuik"berichten lees, dan denk ik wel eens aan vluchten naar een land waar het nu lekker warm en veilig is, met vriendelijke mensen.
De Filippijnen misschien? Of zijn daar dezelfde kritikasters reeds aan het werk?
Mensen... leer eens relativeren en dingen in zijn juiste context zien...
Ik erken dat dit een groot probleem is, of laat ons zeggen een uitdaging, maar stop aub met paniek zaaien. Angst Is een slechte raadgever. of...  "Wie bang is krijgt ook slaag"

1 miljoen verwachte asielzoekers.

Daar blijft het niet bij. Het merendeel zijn mannen. Na de verblijfsvergunning komt de gezinshereniging. Tel maar minimun x3.

Ik blijf erbij, onze sociale zekerheid gaat eraan. De politiekers en de bedrijfswereld weet goed waarmee ze bezig zijn. De bevolking begint nu al zelf te vragen om de nieuwkomers hun uitkeringen af te pakken. Dat mag uiteraard niet van de EU want dat is rascisme. We gaan regelrecht naar een privatisering van de ziekteverzekering, pensioenen etc.. En de gewone man in de straat gaat dat dan prima vinden.

Het blijft een complex gegeven, een uitdaging of bedreiging voor doemdenkers.
Denk je nu echt dat onze politici dergelijke verborgen agenda hebben? Vreemdelingen naar hier en de Belgen aan "den dop".  Kom nou... beetje zelf nadenken is nog niet verboden hé.
Ik las reeds een aantal artikels via een link die hier gepost werd. Toekomstprognoses voor onze situatie ZONDER instromende migratie. (Gesloten bevolkingsprognoses). Als binnen ca 20-30 jaar de pensioenen en ouderlingenzorg enkel moeten betaald worden door inkomsten uit arbeid (actieven) zal die werkende generatie misschien nog amper 30 % van hun loon overhouden OF... wordt de werkgever nog meer belast en verlegt hij zijn bedrijf naar het buitenland. Werknemers hier zijn nu al LUXE-paardjes geworden. Bij het minste wordt er gestaakt om rechten te behouden, niet in te leveren op wat men heeft. En wanneer er sluiting dreigt : elke werknemer 100.000 â,¬ en meer. Dan speelt het geen rol meer. De roep om behoud van jobs is meteen weg.
Men helpt zelf het graf delven van onze "welvaart". Nu al komen Oosteuropeanen in dienst, niet zo kieskeurig. Straks de vele nieuwe belgen. Tja... Wat kan ik zeggen. Jammer, maar misschien te lang boven zijn stand geleefd hier?
Een instroom van een jonge bevolkingsgroep kan dus helend werken : in balans brengen van de bevolkingspyramide en weer meer werkenden t.o.v. diegene die op rust zijn.
Te rooskleurig? Misschien. Maar ook zonder hen stevenen we af op de implosie van onze welvaartsstaat. Dat is nu reeds een statistisch vaststaand feit...
Vanwaar de poging om mensen langer aan het werk te houden? Oin een poging om het evenwicht tussen actueven en niet-actieven een beetje te verbeteren, maar structureel lost dit nog niet voldoende op.
De grootste uitdaging en vraag blijft wel de "verzoening van culturen en religie" : zij zullen zich moeten inpassen? Ja... maar doen wij als westerlingen dat zoveel beter , in het buitenland? In de Filippijnen bvb. Ik betwijfel het...
Vroeger was iemand die van de ene provincie naar een andere verhuisde al een "vreemde" met een ander accent.
Nu is de wereld heel klein en universeler geworden. Transport kan ons binnen de 12 u naar de andere kant van de wereld brengen. En ook...Omgekeerd. Zelfs deels te voet !


  Als ik jouw mag geloven is het bijna een zegen  voor  :belgiesmiley:   al die vluchtelingen Jiggy.   Maar het zijn vluchtelingen , geen immigranten, dus tijdelijke instroom van jonge bevolkingsgroep, die zo snel mogelijk als het conflikt in Syrie is voorbij , hun vluchtelingen status verliezen.  In  Nederland is er onderzoek gedaan hoeveel procent van de vluchtelingen die de afgelopen 25 jaar binnen kwam nu ook aktief deelneemt aan het arbeidsproces. Bedroevend weinig.   En de vluchteling die niet definitief mogen blijven mogen niet werken ,in nederland tenminste.  ik heb in  :nederlandsevlag:  meegemaakt dat de onderkant van de arbeidsmarkt helemaal verziekt is door Polen en in mindere mate Hongaren en Roemenen.  En natuurlijk zijn die Poolse krachten fijn als je directeur ben, en in plaats van een verwende nederlander een pool kan inhuren die alles pikt.  Ook laat die directeur dan zijn huis nog lekker verbouwen door goedkope Polen  :negatief:

Ook bij de vluchtelingen zijn de mensen aan de onderkant van de samenleving weer de klos, sociale huurwoningen gaan in Ned. met voorrang naar vluchtelingen.

We hebben in Europa te weinig lering getrokken van het debackle van de gastarbeiders, resultaat is een gespleten samenleving, waarin allochtone belgen en nazaten van de gastarbeiders bijna volledig naast elkaar leven.
Dit word nu door de veelal moslim vluchtelingen  nog weer eens versterkt.  Mijn grootste zorg is gaat de samenleving dat zomaar pikken,  dat Europa word overspoeld ?

Grote kans bij het eerste delict dat een Syrier pleegt de vlam in de pan slaat.

Ik vind het echt groot schandaal dat Europa het allemaal laat gebeuren.   En landen als Saudi-Arabie en de Emeraten die Isis in Syrie financieren ,  nemen 0,0 vluchtelingen op.   

  Politicy als die Timmermans weten echt niet wat er leeft aan de onderkant van de samenleving,  als die man zich zo ergert aan de uitspraken op faceboek.  Zker als er op bejaardenzorg van alles en nog wat word beknibbeld, en deze vluchtingen krijgen huis plus inrichting, dat voelt onrechtvaardig aan bij velen.  Ouderen hebben Europa opgebouwd na de oorlog, word nu op bezuinigd, vluchtelingen krijgen alles zo lijkt het.  Laat men het toch vooral sober houden,  hoe meer luxe je die vluchtelingen geeft hoe moeilijker is het om te vertrekken later.

  Ik zie de vluchtelingen zeker niet als aanwinst, maar als het laatse duwtje om het sociale stelsel om zeep te helpen.