Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Nieuwe platen voor de jeep na 9 maanden af kunnen halen.... :lachen: :lachen:

Maar die "safety bolts" helpen niet als de plaat niet direct tegen de "body"van de wagen zit.......



Plates zijn dezelfde nummers en letters als de oude platen...


jamietagabundok

Citaat van: bananacreek op dinsdag  8 september 2015, 14:24:09
Mijn kerstmaaltijd al binnen gehaald....kippenborsten.... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :xmas: :xmas: :xmas:




Ik merk het Bananacreek als je zo lang als U in  :smiley-philippines:woont word je net zo gek als ieder daar  :lachen:

Mijn vriendin roept ook al hele week,, lapit na  Pasko,,    oftewel,, Kerst is dichtbij,,

 Ik zeg ben gek geworden ?  Nee zeg ze we leven al in een ,, ber,, maand

 Ber maand ?  Ja septem-ber, okto-ber ,  novem-ber,  zodra de maand eindigd op ber is kerst vlakbij  , e het kerstseizoen begonnen   :biggrinn:

 Voor sommigen houd kerst hier nooit op, we waren paar weken terug op controle bij genacoloog , daar hing de kerstversiering van vorig jaar nog    :lachen:

bananacreek

Juist ....dat is correct..1 September is de officiele datum van de opening van het kerstseizoen op de  :smiley-philippines:

"Er is een kindeke geboren op aard" schalt al door de supermarkten hier......

Kerst verlichtingen halen ze hier veelal nooit meer weg ............. :lachen: :happy: :happy:

[embed=640,525]<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/rx_7sMEBkDo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

bananacreek

Sommige mensen gaan geld bij de banken lenen om hun kerst te kunnen betalen...maar de buren mogen dat natuurlijk NIET weten............... :lachen: :lachen: :run: :run: :run:

jiggy

Citaat van: Luc op dinsdag  8 september 2015, 14:24:48
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 14:06:21
Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 13:50:45
Citaat van: Blauwvinger op dinsdag  8 september 2015, 12:39:50
Als ik zo de kritiek hier hoor links en rechts in  :nederlandsevlag: over die vluchtelingen :confused2:
Dan ging ik als vluchteling niet naar  :nederlandsevlag:

:lachen:

En als ik hier in België, via Facebook, al die racistische en en tott haat oproepende "onderbuik"berichten lees, dan denk ik wel eens aan vluchten naar een land waar het nu lekker warm en veilig is, met vriendelijke mensen.
De Filippijnen misschien? Of zijn daar dezelfde kritikasters reeds aan het werk?
Mensen... leer eens relativeren en dingen in zijn juiste context zien...
Ik erken dat dit een groot probleem is, of laat ons zeggen een uitdaging, maar stop aub met paniek zaaien. Angst Is een slechte raadgever. of...  "Wie bang is krijgt ook slaag"

1 miljoen verwachte asielzoekers.

Daar blijft het niet bij. Het merendeel zijn mannen. Na de verblijfsvergunning komt de gezinshereniging. Tel maar minimun x3.

Ik blijf erbij, onze sociale zekerheid gaat eraan. De politiekers en de bedrijfswereld weet goed waarmee ze bezig zijn. De bevolking begint nu al zelf te vragen om de nieuwkomers hun uitkeringen af te pakken. Dat mag uiteraard niet van de EU want dat is rascisme. We gaan regelrecht naar een privatisering van de ziekteverzekering, pensioenen etc.. En de gewone man in de straat gaat dat dan prima vinden.

Het blijft een complex gegeven, een uitdaging of bedreiging voor doemdenkers.
Denk je nu echt dat onze politici dergelijke verborgen agenda hebben? Vreemdelingen naar hier en de Belgen aan "den dop".  Kom nou... beetje zelf nadenken is nog niet verboden hé.
Ik las reeds een aantal artikels via een link die hier gepost werd. Toekomstprognoses voor onze situatie ZONDER instromende migratie. (Gesloten bevolkingsprognoses). Als binnen ca 20-30 jaar de pensioenen en ouderlingenzorg enkel moeten betaald worden door inkomsten uit arbeid (actieven) zal die werkende generatie misschien nog amper 30 % van hun loon overhouden OF... wordt de werkgever nog meer belast en verlegt hij zijn bedrijf naar het buitenland. Werknemers hier zijn nu al LUXE-paardjes geworden. Bij het minste wordt er gestaakt om rechten te behouden, niet in te leveren op wat men heeft. En wanneer er sluiting dreigt : elke werknemer 100.000 â,¬ en meer. Dan speelt het geen rol meer. De roep om behoud van jobs is meteen weg.
Men helpt zelf het graf delven van onze "welvaart". Nu al komen Oosteuropeanen in dienst, niet zo kieskeurig. Straks de vele nieuwe belgen. Tja... Wat kan ik zeggen. Jammer, maar misschien te lang boven zijn stand geleefd hier?
Een instroom van een jonge bevolkingsgroep kan dus helend werken : in balans brengen van de bevolkingspyramide en weer meer werkenden t.o.v. diegene die op rust zijn.
Te rooskleurig? Misschien. Maar ook zonder hen stevenen we af op de implosie van onze welvaartsstaat. Dat is nu reeds een statistisch vaststaand feit...
Vanwaar de poging om mensen langer aan het werk te houden? Oin een poging om het evenwicht tussen actueven en niet-actieven een beetje te verbeteren, maar structureel lost dit nog niet voldoende op.
De grootste uitdaging en vraag blijft wel de "verzoening van culturen en religie" : zij zullen zich moeten inpassen? Ja... maar doen wij als westerlingen dat zoveel beter , in het buitenland? In de Filippijnen bvb. Ik betwijfel het...
Vroeger was iemand die van de ene provincie naar een andere verhuisde al een "vreemde" met een ander accent.
Nu is de wereld heel klein en universeler geworden. Transport kan ons binnen de 12 u naar de andere kant van de wereld brengen. En ook...Omgekeerd. Zelfs deels te voet !

Luc

Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 17:41:36
Het blijft een complex gegeven, een uitdaging of bedreiging voor doemdenkers.
Denk je nu echt dat onze politici dergelijke verborgen agenda hebben? Vreemdelingen naar hier en de Belgen aan "den dop".  Kom nou... beetje zelf nadenken is nog niet verboden hé.
Ik las reeds een aantal artikels via een link die hier gepost werd. Toekomstprognoses voor onze situatie ZONDER instromende migratie. (Gesloten bevolkingsprognoses). Als binnen ca 20-30 jaar de pensioenen en ouderlingenzorg enkel moeten betaald worden door inkomsten uit arbeid (actieven) zal die werkende generatie misschien nog amper 30 % van hun loon overhouden OF... wordt de werkgever nog meer belast en verlegt hij zijn bedrijf naar het buitenland. Werknemers hier zijn nu al LUXE-paardjes geworden. Bij het minste wordt er gestaakt om rechten te behouden, niet in te leveren op wat men heeft. En wanneer er sluiting dreigt : elke werknemer 100.000 â,¬ en meer. Dan speelt het geen rol meer. De roep om behoud van jobs is meteen weg.
Men helpt zelf het graf delven van onze "welvaart". Nu al komen Oosteuropeanen in dienst, niet zo kieskeurig. Straks de vele nieuwe belgen. Tja... Wat kan ik zeggen. Jammer, maar misschien te lang boven zijn stand geleefd hier?
Een instroom van een jonge bevolkingsgroep kan dus helend werken : in balans brengen van de bevolkingspyramide en weer meer werkenden t.o.v. diegene die op rust zijn.
Te rooskleurig? Misschien. Maar ook zonder hen stevenen we af op de implosie van onze welvaartsstaat. Dat is nu reeds een statistisch vaststaand feit...
Vanwaar de poging om mensen langer aan het werk te houden? Oin een poging om het evenwicht tussen actueven en niet-actieven een beetje te verbeteren, maar structureel lost dit nog niet voldoende op.
De grootste uitdaging en vraag blijft wel de "verzoening van culturen en religie" : zij zullen zich moeten inpassen? Ja... maar doen wij als westerlingen dat zoveel beter , in het buitenland? In de Filippijnen bvb. Ik betwijfel het...
Vroeger was iemand die van de ene provincie naar een andere verhuisde al een "vreemde" met een ander accent.
Nu is de wereld heel klein en universeler geworden. Transport kan ons binnen de 12 u naar de andere kant van de wereld brengen. En ook...Omgekeerd. Zelfs deels te voet !

Een rapport van de university college London

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2821151/Non-EU-migrants-State-costing-British-finances-120billion-1995.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

jiggy

Citaat van: Luc op dinsdag  8 september 2015, 19:33:58

Een rapport van de university college London

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2821151/Non-EU-migrants-State-costing-British-finances-120billion-1995.html

Bedankt voor de link Luc, ik probeer mijn horizont en blik steeds te verruimen b
Doch las je het artikel? Het gaat hier over migranten uit de eigen Commonwealth countries.  Onbeleefd uitgedrukt : ex- kolonies die de UK in vroegere tijden eerst zelf flink heeft leeggezogen/geplunderd. Niet om oorlogsvluchtelingen. Doch.. ook dàt is migratie met zijn budgetaire consequenties, zo te zien...

Hier een link voor jou ivm migratie, gerelateerd aan de problematische effecten van de uiterst negatieve (gesloten) bevolkingsprognoses op de begroting/sociale zekerheid in onze kontrijen.

http://www.bbc.co.uk/news/business-34172729

Gibson



JVS instrumenten afdeling maar de "echte Fender" wordt toch in Indoneia gemaakt en vroeger meestal in Mexico............


Fender heeft 2 fabrieken waar ze gitaren onder het merk "Fender" maken.
De duurdere gitaren worden in de USA gemaakt, de iets goedkopere series worden in Mexico gemaakt (allebei waarschijnlijk door Mexicanen :) )

Dan is er nog het merk Squire (made by Fender), wat heel goedkoop is en geloof ik in Indonesie gemaakt wordt.
Tevens wordt onder licensie het merk Fender gemaakt in Japan, maar die mogen officieel alleen in Japan worden verkocht. Ik heb ze uit alle 4 de landen en de Japanse is qua afwerken (is er eentje uit 1984!) en speel genot toch wel het beste. Ik heb wel USA electronika (Pick ups, volume/tone en selector switch) er in gezet.

JVS heeft heel veel nep Fenders maar, tegenwoordig ook wat Mexicaanse (echte) hangen. Het is heel makkelijk op het internet om serie nummers te controleren om de echtheid van een gitaar te controleren. De Filipijnen ligt droog van de nep Fenders (echte Chinese rotzooi wat niet in tune te houden is, intonatie is niet goed te krijgen, fret werk is een drama en de nek zo krom als wat en het klinkt als een jankende (valse) kat)

Maar er gaat nog steeds niets boven een Gibson Les Paul...... :)
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Luc

Citaat van: jiggy op dinsdag  8 september 2015, 20:03:01
Citaat van: Luc op dinsdag  8 september 2015, 19:33:58

Een rapport van de university college London

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2821151/Non-EU-migrants-State-costing-British-finances-120billion-1995.html

Bedankt voor de link Luc, ik probeer mijn horizont en blik steeds te verruimen b
Doch las je het artikel? Het gaat hier over migranten uit de eigen Commonwealth countries.  Onbeleefd uitgedrukt : ex- kolonies die de UK in vroegere tijden eerst zelf flink heeft leeggezogen/geplunderd. Niet om oorlogsvluchtelingen. Doch.. ook dàt is migratie met zijn budgetaire consequenties, zo te zien...

Hier een link voor jou ivm migratie, gerelateerd aan de problematische effecten van de uiterst negatieve (gesloten) bevolkingsprognoses op de begroting/sociale zekerheid in onze kontrijen.

http://www.bbc.co.uk/news/business-34172729

had ik al gelezen

eigenlijk past dit onderwerp hier niet . We zijn de Creek zijn topic aan het verpesten. (Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros)

:offtopic:

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

CitaatMaar er gaat nog steeds niets boven een Gibson Les Paul.....

Korek na korek ka dyan    :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent