Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 01:16:47
Buurlanden die vluchtelingen opnemen   :lachen:   Laat me niet lachen. Dit is wat de naaste buur doet : Het hek dat al lands de grens staat , komt nog een extra hek bij om ze tegen te houden  :biggrinn:

http://kickerdaily.com/israel-does-not-want-to-be-deluged-with-refugees-builds-new-fence/


  Ook in Sauide-Arabie en Emeraten die barsten van het geld zijn de vluchtelingen niet welkom.

Eigenlijk zijn ze nergens welkom, Turkye en Jordanie laten ze toe omdat ander relen uitbreken bij de grens, maar daar worden ze denk ik toch gepuscht om door te reizen naar elders.

Zijn ze in  :eu:   dan welkom ?  Oficieel wel.   Maar lees op Nu.nl maar de commentaren van de gewone burger, is 95% tegen, zeker in  :nederlandsevlag:  waar ze  voorang krijgen op een sociale huurwoning , na aantal maanden verblijf.

En de stroom illigalen uit Syrie houd een keer op , de helft van de bevolking is inmiddels het land ontvlucht, maar Afrika is andere koek, die blijft doorgaan met ieder jaar 1 miljoen.

Migrant crisis: Influx will change Germany, says Merkel

Chancellor Angela Merkel has said the "breathtaking" flow of migrants into Germany will "occupy and change" the country in the coming years.

http://www.bbc.com/news/world-europe-34173720

Culturele zelfmoord  :jajaja:

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Blauwvinger

Het einde van EU is al reeds begonnen, met deze vluchtelingen stroom word het alleen maar versneld  :jajaja:

jamietagabundok

Weet ik niet of dit het einde van de EU is, maar als ik kijk naar Duitsland, die bijna 1 miljoen  van die ,, vluchtelingen ,,  voor zijn kiezen krijgt dit jaar, en wie weet hoeveel volgend jaar uit  Afrika die via Libie en Italie komen.

Kan toch nooit goed gaan gaan lijkt mij, of gaan die Duitsers dat allemaal maar pikken ?  Zolang de economie goed draaid misschien nog wel,  maar gaat het minder is er al snel een zondebok nodig, en wat dan soort burgeroorlog in Duitsland ?

Blauwvinger

Als ik zo de kritiek hier hoor links en rechts in  :nederlandsevlag: over die vluchtelingen :confused2:
Dan ging ik als vluchteling niet naar  :nederlandsevlag:

:lachen:

jamietagabundok

Nee, maar weten die vluchtelingen veel ?    :nederlandsevlag:  is trouwens niet zo populair meer als vroeger, men heeft toch kennelijk in de gaten dat veel asiel geweigerd word in  :nederlandsevlag:

Dat duurd wel paar jaar, maar toch sijpelt dat soort nieuws door naar de bron waar de vluchtelingen vandaan komen.


Duitsland, Zweden, en verenigd Koningkijk zijn nu meest populair.


  Er mogen er best  half miljoen komen naar  :nederlandsevlag:  , maar wel allemaal tekenen voor terugkeer  als het conflict in Syrie voorbij is.

Maar je weet hoe dat gaat , tegen de tijd dat ze terug kunnen, kunnen de kids goed  :nederlandsevlag: spreken, en zijn er weer 3 kleintjes bij geboren in  :nederlandsevlag:, en zijn ze zo goed ingeburgerd en weet ik verder niet wat voor flauwekul.

En conflict in Syrie is nu al vanaf maart 2011 bezig, leek vorig jaar 2014 president Assad nog aan de winnende hand met steun van Iran en Hezbollah,  nu heeft zijn leger minder dan een/zesde deel van het land nog in handen, is is behoorlijk oorlogsmoe gestreden.

En dat was reden voor Rusland om deze week militaire adviseurs te sturen, men wil immers bondgenoot Assad niet kwijt in Rusland.  Dus de strijd gaat de volgende ronde in   :negatief:


Of het zal helpen ???    De strijd zal wel langer gaan duren hierdoor.

Ook Amerika heeft boter op zijn hooft,  zo beloofde Obama het land plat te gooien bij gebruik van chemische wapens, maar deed het uiteindelijk niet, en namen genoegen met het inleveren door Assad van zijn wapens

bananacreek

Citaat van: Amice op maandag  7 september 2015, 12:36:31
Citaat van: bananacreek op zondag  6 september 2015, 15:04:21
Ik zie hier vragen betreffende gezinshereniging enz....... :jajaja:

Ze kunnen beter komen als vluchtelingen maar dan even via Hongarije want daar zaten toch al zovele nationaliteiten tussen?...en dan gewoon met de hele horde langs de snelweg via de Duitsland Route?

Geen gedonder op de Ambassade in Manila enz enz ..... :thumb: :happy:



100  :smiley-philippines: lossen hierin gemakkelijk op.... :lachen: :thumb: :happy:

Ik vind het nog steeds een vreemd gedoe want reken maar hoevelen er tussen zitten die of IS zijn of wat dan ook en waarvandaan dan ook....en Rutte? Daar hebben ze in de Eu schijt aan want die zitten er niet voor het volk die dan het slachtoffer worden. Het is nogal opvallend dat eerst gesproken werd over grenzen sluiten enz, en nu de vluchtelingen met open armen onthaald worden. het antwoord(en dat heeft Duitsland inmiddeels laten weten) zit hem in de multinationals en de industrie, die goedkope arbeidkrachten willen. Aldus is het wederom een "old boys network" gedoe die in de achterkamertjes bekonkeld is. Daimler bv. wil al graag naar de vluchtelingen kampen om daar de goedkope en goede arbeidskrachten uit te gaan zoeken. Diegene die nu dus nog fanatiek werkt en zijn baas in de kont kruipt om zijn baantje te kunnen behouden, mag daar in de nabijetoekomst nog dieper in kruipen want de vluchtelingen zijn niets anders dan concurrentie op de arbeidsmarkt en feitelijk niet eens vluchteling want  vele van hen zijn niets meer dan gelukszoekers.

Als ze maar met hun tengels van mijn zuur verdiende geld afblijven.... :atyourservice: :atyourservice: :run: :run: :run:


Vandaag was er een debat op de BBC waarom zoveel landen in de Eurozone verschillende meningen hadden terwijl ze eensgezind zouden moeten zijn..... :lachen: :lachen: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
De hamvraag is waarom naaste buurlanden van Syrie en irak die vluchtelingen niet op nemen?

Hebben de naaste buurlanden van Syria en Irak enz dan ook een sociaal systeem zoals in Nederland en Duitsland en Belgie enz?......het is over deze hele planeet bekend en zelfs op andere planeten (zoals UR ANUS waar ik vandaan kom) dat in de bovengenoemde landen je alleen maar je hand behoeft op te houden om bijstand of zoiets te krijgen en de daar geboren mensen die werken er wel voor...eerlijk alles samen delen.... :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:



Nooit geweten dat er ook een 2 euro munt is... :weetikniet: :weetikniet:

Luc

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 12:26:45
Weet ik niet of dit het einde van de EU is, maar als ik kijk naar Duitsland, die bijna 1 miljoen  van die ,, vluchtelingen ,,  voor zijn kiezen krijgt dit jaar, en wie weet hoeveel volgend jaar uit  Afrika die via Libie en Italie komen.

Kan toch nooit goed gaan gaan lijkt mij, of gaan die Duitsers dat allemaal maar pikken ?  Zolang de economie goed draaid misschien nog wel,  maar gaat het minder is er al snel een zondebok nodig, en wat dan soort burgeroorlog in Duitsland ?

Migrant crisis: Germany 'can take 500,000 asylum-seekers a year'

"I believe we could certainly deal with something in the order of a half a million for several years," he said in an interview with Germany's public ZDF television.
"I have no doubt about it - maybe even more."

http://www.bbc.com/news/world-europe-34185353

:run:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

jiggy

Citaat van: Blauwvinger op dinsdag  8 september 2015, 12:39:50
Als ik zo de kritiek hier hoor links en rechts in  :nederlandsevlag: over die vluchtelingen :confused2:
Dan ging ik als vluchteling niet naar  :nederlandsevlag:

:lachen:

En als ik hier in België, via Facebook, al die racistische en en tott haat oproepende "onderbuik"berichten lees, dan denk ik wel eens aan vluchten naar een land waar het nu lekker warm en veilig is, met vriendelijke mensen.
De Filippijnen misschien? Of zijn daar dezelfde kritikasters reeds aan het werk?
Mensen... leer eens relativeren en dingen in zijn juiste context zien...
Ik erken dat dit een groot probleem is, of laat ons zeggen een uitdaging, maar stop aub met paniek zaaien. Angst Is een slechte raadgever. of...  "Wie bang is krijgt ook slaag"

bananacreek


bananacreek

.

Lokale winterpenen en deze zien er toch redelijk uit maar soms kan het troep zijn................ :run: :run: