Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Citaat van: Pinocchio op donderdag 27 augustus 2015, 15:10:55
Daar ben ik nog niet zo zeker van, tenzij je de ganse tijd op de vloer wil slapen in een      onbemeubelde woning.

Dat is inderdaad een puntje.  :thumb: Een goed bed vind ik wel belangrijk. En een koelkast is ook wel erg handig voor als je een koud colaatje wilt drinken bijvoorbeeld en voor de melk niet te vergeten.


TheDolphin

Citaat van: bananacreek op donderdag 27 augustus 2015, 15:21:22

.
.

Voor zo'n bed zonder die kastjes zit je ook al op 7000 php schat ik in  :denk: En dan zit er nog geen matras op dus dan komt er nog 4000 bij voor een matras  :weetikniet: en misschien kun je een koelkastje kopen voor 5000 php? Bij elkaar ongeveer met die ene maand huur erbij 23.000 php. Als je in een hotel zegt dat je een hele maand blijft krijg je misschien een hotelkamer met queensize bed en koelkast voor 800 php per nacht x 30 dagen is 24.000 php voor een maand. Ik weet niet of ik in de buurt kom met mijn schattingen maar dan heb je voor 1000 php minder, een mooiere accomodatie. Je bent alleen wel weer een paar dagen kwijt om dat allemaal te regelen. Het mooiste zou dan zijn als je een deal kan maken dat je de maand huur afstreept tegen het bed met matras en de koelkast die je er dan in laat staan.

pierrevanwies

Citaat van: TheDolphin op donderdag 27 augustus 2015, 16:23:48
Citaat van: bananacreek op donderdag 27 augustus 2015, 15:21:22

.
.

Voor zo'n bed zonder die kastjes zit je ook al op 7000 php schat ik in  :denk: En dan zit er nog geen matras op dus dan komt er nog 4000 bij voor een matras  :weetikniet: en misschien kun je een koelkastje kopen voor 5000 php? Bij elkaar ongeveer met die ene maand huur erbij 23.000 php. Als je in een hotel zegt dat je een hele maand blijft krijg je misschien een hotelkamer met queensize bed en koelkast voor 800 php per nacht x 30 dagen is 24.000 php voor een maand. Ik weet niet of ik in de buurt kom met mijn schattingen maar dan heb je voor 1000 php minder, een mooiere accomodatie. Je bent alleen wel weer een paar dagen kwijt om dat allemaal te regelen. Het mooiste zou dan zijn als je een deal kan maken dat je de maand huur afstreept tegen het bed met matras en de koelkast die je er dan in laat staan.

  kost niet meer dan 1200 als je je niet laat naaien  ....  :lachen:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op donderdag 27 augustus 2015, 15:21:22

.
of het is een Filipijns waterbed , of ze hebben er gewoon in liggen zeiken ,want er ligt een beste plas water ,  :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Rich de Nederbelg.

jamietagabundok

Citaat van: jens op donderdag 27 augustus 2015, 20:53:08
Citaat van: bananacreek op donderdag 27 augustus 2015, 15:21:22

.
of het is een Filipijns waterbed , of ze hebben er gewoon in liggen zeiken ,want er ligt een beste plas water ,  :lachen:


   :lachen:  Zou heel goed kunnen, wij hebben ook zo een bamboe vloer met spleten ertussen hier.  Af en toe is mijn vriendin snachts tamad om naar de wc te  gaan ( die buiten is )  en plast ze gewoon door die bamboe heen.

Sochtends een emmer water erover , en gek genoeg stinkt de vloer   ( nog ) niet   :lachen:


Op mijn aandringen toch maar een pispot gekocht  :biggrinn:

Ronny55

Citaat van: pierrevanwies&segers op donderdag 27 augustus 2015, 16:49:03
kost niet meer dan 1200 als je je niet laat naaien  ....  :lachen:

3000 peso (met afpingelen, eerst 6500) met de kastjes...Wel niet zo netjes afgemaakt. Gezien bij zo'n bamboe boer in Bukidnon
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies

   de bamboeboer, zal wel best waar zijn, want die kastjes zullen aan labor al bijna zoveel of meer kosten als het bed....

   de bamboemaker heeft voor het bed nodig, 5 gewone bamboes a 20 peso het stuk.

   dat is de normale prijs als je hem zelf kapt en zelf transporteerd.[ikzelf betaal ook voor rechte lange bamboe 20 peso,niet inbegrepen de dikke onderste 10feet
   de go-od want die betaald hij en ook ikke 20 peso apart mocht hij die nodig hebben voor andere doeleinden,bv palen voor een fens ofzo.

   dan komt er nog bij paar dagen labor, wat nagels en een flesje plastic vernis en de plete naar de markt hier of in stad......

    hij de bamboemaker kan natuurlijk leveren aan een schop of zo en daar dan zal de prijs wel de hoogte inschieten.

     
       


bananacreek

Hele oude lighting structure (1995) verwijderen om een laserlight aan de bodem te hangen maar de winch motor heeft rewinding nodig.........



Black&Decker 12V "winch" motor met tandwielen compleet.........



Rewinding gaat een dure 3000 pesos kosten mar de eigenaar texte me "Ok...fix".... :run: :run: :run:



Degene die de rewinding doet komt uit Dauwin

bananacreek

George, de maintainance man van de Why Not....wel een handige jongen...maar soms de keuze van het gereedschap.... :run: :run: :run: