Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 21 augustus 2015, 14:59:05
Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 augustus 2015, 13:26:14
Dit hotel naast SM (even de naam kwijt) (reclamation area) werd voor zovele miljoenen dollars gebouwd maar werd voor jaren NIET geopend omdat het gebouw geen aardbevingen zou kunnen overleven en pas na jaren heeft een japans bedrijf het hotel wel earthquakeproof gemaakt en id een duur hotel...........



Dit hotel werd oorspronkelijk als een Sheraton hotel gebouwd maar is nu een Radison Blu. De goedkoopste kamer kost er meer dan 5.000 pesos/nacht
ja dat klopt , er gingen toen de wildste in het rond . bouw stop gezet omdat er niet genoeg ijzer in het beton zat enz enz . heeft toch een paar jaar leeg gestaan dacht ik zo .

hoe zat het nu pressies Creek ? weet jij dat?
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

jamietagabundok

Zelfs de Ceres Aircon bussen hebben een normale versnellings knuppel met voetkoppeling en ik herrinner me toch goed dat de NZH (daarvoor NACO) bussen tussen Beverwijk en Haarlem een soort pookje hadden in een H gat en dat kon met een vinger gemakkelijk geschakeld worden en dat was toch in de jaren '70........


Ja , klopt bananacrek, die bussen in de jaren 70  in  :nederlandsevlag:  schakelden heel makkelijk op lucht, een superkort pookje op een H inderdaad, en iedere keer als de chauffeur schakelde hoorde je wat lucht ontsnappen.

Ik kom nooit meer in een bus in  :nederlandsevlag: maar ik denk dat men nu alees met automaat rijd.


Ik word er al moe van als ik er aan terug denk aan die tijd op alle voertuigen , hondrden keren per dag schakelen en de koppeling intrappen, en dan had je geluk als je een soepele koppeling had, want er waren erbij daar moest ik bijna op gaan staan om inderukt te krijgen.

Maar ja we wisten niet beter, en (( nog ) niet , dat het ook anders en makkelijker kan.

bananacreek

Citaat van: jens op zaterdag 22 augustus 2015, 18:31:57
Citaat van: Pinocchio op vrijdag 21 augustus 2015, 14:59:05
Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 augustus 2015, 13:26:14
Dit hotel naast SM (even de naam kwijt) (reclamation area) werd voor zovele miljoenen dollars gebouwd maar werd voor jaren NIET geopend omdat het gebouw geen aardbevingen zou kunnen overleven en pas na jaren heeft een japans bedrijf het hotel wel earthquakeproof gemaakt en id een duur hotel...........



Dit hotel werd oorspronkelijk als een Sheraton hotel gebouwd maar is nu een Radison Blu. De goedkoopste kamer kost er meer dan 5.000 pesos/nacht
ja dat klopt , er gingen toen de wildste in het rond . bouw stop gezet omdat er niet genoeg ijzer in het beton zat enz enz . heeft toch een paar jaar leeg gestaan dacht ik zo .

hoe zat het nu pressies Creek ? weet jij dat?

Nee, ik heb nooit precies vernomen wat er precies gaande was maar zoals al opgemerkt hierboven zou dat het Sheraton hotel zijn maar kregen geen vergunning om te openen omdat er inderdaad problemen waren met de structurele eigenschappen (of zoiets)....en dat heeft daar toch wel jaren leeg gestaan.........

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op zondag 23 augustus 2015, 03:02:07
Zelfs de Ceres Aircon bussen hebben een normale versnellings knuppel met voetkoppeling en ik herrinner me toch goed dat de NZH (daarvoor NACO) bussen tussen Beverwijk en Haarlem een soort pookje hadden in een H gat en dat kon met een vinger gemakkelijk geschakeld worden en dat was toch in de jaren '70........


Ja , klopt bananacrek, die bussen in de jaren 70  in  :nederlandsevlag:  schakelden heel makkelijk op lucht, een superkort pookje op een H inderdaad, en iedere keer als de chauffeur schakelde hoorde je wat lucht ontsnappen.

Ik kom nooit meer in een bus in  :nederlandsevlag: maar ik denk dat men nu alees met automaat rijd.


Ik word er al moe van als ik er aan terug denk aan die tijd op alle voertuigen , hondrden keren per dag schakelen en de koppeling intrappen, en dan had je geluk als je een soepele koppeling had, want er waren erbij daar moest ik bijna op gaan staan om inderukt te krijgen.

Maar ja we wisten niet beter, en (( nog ) niet , dat het ook anders en makkelijker kan.

Ja, inderdaad nu kan ik me dat weer voorhalen die lucht geluiden..... :hoedjeaf:

Ik heb altijd graag bus chauffeur willen worden toen ik een kleine Klootzak was maar de kinder psychiater vond mij op de kinderfiets al een gevaar op den weg.... :lachen: :lachen: :benweg: :benweg: :benweg:... :run: :run: :run: :rennen: :rennen: :rennen:

Station Haarlem

bananacreek

Na al die jaren ('60...2015) nog steeds lijn 76 voor zover ik me kan herinneren (laatste keer dat ik in het Heilige Land Nederland was ...2000)


bananacreek

Het bezoekende echtpaar hier in Palinpinon Valencia maar er is nu maar weinig stoom die naar boven komt vergeleken met vorig jaar......... :weetikniet: :weetikniet:

Zeer vriendelijke mensen en ik had Cobra hier ook moeten brengen maar ik had er toen even niet aan gedacht.....spijtig.... :hoedjeaf:





De twee zonen (ook zeer vriendelijk) wilden de jeep niet uit want het was te heet daar in die zon... :lachen: :lachen:

Zeer weinig action op die heuvel............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:....maar je wordt toch snel gekookt als je naar boven gaat en ik denk dat je al aan de verstikkingsdood overleden bent voor dat je gekookt  en gaar bent......... :run: :run: :run:

bananacreek

In het restaurant van een Zeeuw in Valencia en die zou uit Axel in Zeelandia komen......... :weetikniet: :weetikniet:

Die hebben ergens bronwater in de bergen van Valencia maar waar precies weet ik niet....in de buurt van Mt. Talinis (een "dormant vulcano")







bananacreek

De suikerfabriek..... :lachen:...maar wel lekker natuurlijk... :thumb: :happy:



We wilden kroketten met patat (Zeeuwse patat) bestellen maar er waren geen kroketten om den volgende redenen:

Voor kroketten gebruikt hij "langdradig" vlees......maar de  :smiley-philippines: kok had al het vlees kapot gesneden....dus de kroketten?

.................... :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

bananacreek

Dit was tot enige tijd geleden Edelweiss restaurant van een Oostenrijker maar nu geleased aan een  :smiley-philippines: maar ik heb niemend binnen zien zitten... :denk: :denk:




bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 augustus 2015, 13:20:23
Toen maar wegens teveel tijd (afspraak Ned. Consulaire post Waterfront hotel (airport) 11.20 uur) naar Citylimit Mandauwe gelopen (ongeveer 7km)...gelukkig geen regen  en onderweg wat gras gegeten uit de middenberm voor snak....(beetje aan de zure kant).... :jajaja: :jajaja: :crazy: :crazy:

Stuk of drie video clips maar dat komt nog wel want ik zit nu op een telefoontje te wachten van het bezoekende lid Tank om naar de disco te gaan maar hij heeft er waarschijnlijk geen zin in want er wordt niet gebeld....maar ik zal wel moeten gaan want de eigenaar gaat mij voor mijn job vanavond betalen... :happy: :happy:

Dit was het HUMABON hotel waar ik in 1979 een paar dagen logeerde en later werd het CENTURY hotel (tegenover Metro Gaisano) en daar sliep je altijd gezelling met de kakkerlakken in bed (eerlijk samen delen)... :lachen: :lachen: :thumb:



Nu zo te zien geheel gesloten.....


[embed=640,525]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/aQR2XfLOLHA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]