Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Vertrektijd zou 1600 uur zijn (Fil. tijd)..... :jajaja:

Maar de bus zat binnen een paar minuten bomvol en mijn tassen stonden op de zetel naast mij en ik vertelde de conductor dat ik VOOR TWEE zou betalen maar later moest twee meisjes op de grond zitten (op een kussen) en ja.......al heb je voor twee betaald...dat weten niet alle andere passagiers en ik zei tegen één van de meisjes om naast me te gaan zitten en ik plaatste mijn tassen op de grond want ik voelde me wel iets voor Jan Lul staan met de andere passagiers en ze gaf me later chicharon en vroeg waar ik in Dumaguete woonde en kwam tijdens de drie uur rit tussen Cebu city en Bato steeds dichter tegen mij aan zitten......... :denk: :denk: :run: :run: :run: :run: :ripba8: :ripba8: :ripba8:

Zelfs de Ceres Aircon bussen hebben een normale versnellings knuppel met voetkoppeling en ik herrinner me toch goed dat de NZH (daarvoor NACO) bussen tussen Beverwijk en Haarlem een soort pookje hadden in een H gat en dat kon met een vinger gemakkelijk geschakeld worden en dat was toch in de jaren '70.......... :jajaja: :jajaja:



De Ceres:



Met WiFi...........

bananacreek

Redelijke prijs want met de Cokaliong betaal je P330



Voor de RORO @ P70





De busdriver wilde de 18.30 RoRo halen en reed met een rotgang en reed wel een stuk of tien andere weggebruikers gewoon van de weg...ongelofelijk wat een smeerlap ....levens gevaarlijk met zulk een grote bak......je zou zo kunnen opstaan en hem zo voor de kop stampen..... :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8:



Uiteindelijk om 19.15 in Dumaguete aangekomen en op de RoRo moet je uit de bus en boven op de boot wachten voor de oversteek van 30 minuten naar Tampi..........




bananacreek

Paspoort (met oude paspoort) gaat via 2GO worden opgestuurd (ongeveer twee tot drie weken)...............alles in totaal = P6460 


bananacreek

Voor de feestavond........



De volgende dag (vrijdag)............... :benweg: :benweg: :benweg:



Het hele stuk tussen Chin Loong en  Honeycomb crossing zat zwart vol met mensen en een hoop vechtpartijen hoorde ik...............

bananacreek

Camouflage kleur garage naar blauw........... :jajaja: :thumb: :thumb:

Dak kom ik niet aan..... :denk: :denk:


bananacreek



Ok...gerepareerd door de timmerman..... :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :happy: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Dat model pomp is phased out en de onderdelen zeer moeilijk te krijgen maar de man heeft het netjes gedaan... :thumb: :thumb:

Goulds BFO Balanced Flow


bananacreek

Footvalve lekte (totale pijplengte 24 foot)....nu 4 foot pijp eraf gehaald (kapotte draad) en een nieuwe Simmons (US) valve @P1000..... :ripba8: :ripba8:












:daag: :daag: :daag:

bananacreek

Gisteravond (voor de liefhebbers)..............zullen er maar weinig zijn denk ik............ :lachen: :lachen:

Dat is een hoertje van een jaar of 20 dacht ik en velen komen nu vanuit Dapitan, Dipolog en zelfs Bukidnon in Mindanao........ :jajaja: :jajaja:

[embed=640,525]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/CJaXLKr2SkU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

Maar die mensen moeten ook eten........... :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb:

bananacreek

Gisteravond............

[embed=640,525]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/7CbXoyhbZ0M" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

bananacreek

De "embedded" video link met youtube werkt toch uitstekend..... :thumb: :thumb: :thankyoufw5: :thankyoufw5:

[embed=640,525] <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/4c_5LUbCVLw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]