Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

pagud

zal wel een owner jeep die ginder in elkaar gezet is geweest . Inderdaad zeer veel elekrische problemen , draden , lichten , richtingaanwijzers , horn en dergelijke die niet korrekt werken , maar ja ginder heb je die dingen niet nodig , ze staan er enkel op als versiering . :lachen: :lachen: :lachen:

De motor is meestal een japan surplus die al vele jaren dienst heeft gedaan .
Soms kan je een goede zaak doen , maar is het je al opgevallen hoeveel "puti" met die dingen rijden ?????????

Worden zeer veel in cavite geassembleerd samen met de jeepnys .

Pinocchio

Zoals je in dit topic wellicht hebt kunnen lezen heeft Bananacreek de motor van zijn auto opgeblazen en omdat hij wellicht ook wel beseft dat een herstelling van de motor een "lap op een houten been" is heeft hij (terecht) gekozen om er meteen een andere motor in te plaatsen in plaats van de oude te herstellen.

Filippinos denken evenwel anders en kiezen meestal voor de "lap" om vervolgens het houten been aan een nietsvermoedende koper te verpatsen.

Iemand die 20.000 pesos voor een "upgrade" van de motor betaald heeft beslist niet enkel de gloeikaarsen en een filter vervangen.

Wat wel mogelijk is, en dan is er verder niets aan de hand, is een nieuwe dure mazoutpomp, maar dan zie ik geen reden om daarover geheimzinnig te doen.

Feit dat er enkele ( electrische ) meters niet werken wijzen bovendien in de richting van een "prutser" die er aan het werk is geweest.

jamietagabundok

Citaat van: pagud op zondag 16 augustus 2015, 11:51:21
zal wel een owner jeep die ginder in elkaar gezet is geweest . Inderdaad zeer veel elekrische problemen , draden , lichten , richtingaanwijzers , horn en dergelijke die niet korrekt werken , maar ja ginder heb je die dingen niet nodig , ze staan er enkel op als versiering . :lachen: :lachen: :lachen:

De motor is meestal een japan surplus die al vele jaren dienst heeft gedaan .
Soms kan je een goede zaak doen , maar is het je al opgevallen hoeveel "puti" met die dingen rijden ?????????

Worden zeer veel in cavite geassembleerd samen met de jeepnys .



Nou die hoorn is wel een van de belangrijkste dingen  hier toch   :lachen:  word onophoudelijk getoeterd, bij ieder auto die ze inhalen, en bij ieder kruising die men naderd.

De claxon en richtingaanwijzers deden het wel  overigens.  :biggrinn:

Ik heb dat ding alleen nodig om naar de farm van mij vriendin te rijden,  is 5 kilometer hier vandaan, want ik zie me zelf niet met zo een ossekar daar heen gaan   :lachen:

  Aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op 1 brok ellende met die jeep

bananacreek

Gewoon tegen die buurman zeggen dat je eerst even de kat uit de boom wil kijken en een beetje wil rondkijken en wees gewoon geduldig totdat je wat leuks tegenkomt tegen een redelijke prijs....koop ook het magazine CARFINDER om een beetje prijzen te kunnen vergelijken met Manila (ocasions) .....met auto's kopen hier...haastige spoed is zelden goed....meestal is het surplus maar er rijden veel surplus rond hier en een goede surplusdealer geeft toch minstens drie maanden garantie....en kijk uit dat zo'n man als een buurman je niet gaat belazeren...waarom verkoopt hij die jeep?.....probeer dat uit te zoeken....en nee altijd iemand in de arm die er goede kennis van heeft om te kijken wat is wat....ik wilde een keer een wagen kopen maar mijn vriend (monteur) zei: Doe het niet want de brandstofpomp lekt..... :run: :run: :run:

Dit zou eigenlijk verder moeten op het topic

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,14337.0.html

http://carfinderph.com/vehicles

bananacreek


bananacreek



Nou even de gloeikaarsen ( :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:) in de doos laten...gisteren kocht ik zoals gezegd een heerlijke MARS maar op het momentum dat ik de foto nam kwam er een verkoper naar me toe rennen en gilde: "Sir, you are not allowed to take pictures" en ik zei: "Ok lang" en deed de forumcamera in de buiktas.... :jajaja: :jajaja: :thumb:

Gelijk riep de man een security guard en vertelde zijn verhaal en verwachtte dat ik in de handboeien geslagen zou worden of gelijk afgetuigd zou worden met een knuppel of zoiets....maar de security guard was helemaal niet geinteresserd om zijn pistool te trekken en de loop onder mijn grote neus te drukken......tot nagenoegen van de andere gabber...en ik stond ze uitdagend aan te kijken maar de guard deed net of zijn neus bloedde.... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Wordt het dan niet hoog tijd dat het Admin team van dit forum mij gevarengeld gaat uitbetalen retroactive vanaf 2010?........... :jajaja: :jajaja:

Zo niet, dan kan ik toch minstens naar het Internationaal Gerechtshof in Den Haag stappen om zulks af te dwingen onder een flinke dwangsom ?.... :thumb: :happy: :happy: :happy: :happy: :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes: :agreed: :agreed: :agreed: :ivebeenripped: :ivebeenripped: :ivebeenripped:


Wat gaan we nou krijgen?....ik zet hier mijn leven elke dag op het spel ...met alle gevaren van dien?.....staken?...wilde staking? "Welga Ng Bayan"....(of zoiets).... :run: :run: :run: :run: :run: :run:

bananacreek

Straks de staking voorbereiden na met de forum-vakbond te hebben gebeld (032-356788857734) (lokaal 335-557)........ :jajaja: :jajaja: :jajaja: :denk: :denk:

Muziek tussendoor.....1960's .... :thumb: :thumb:

[embed=640,525]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/l2eykeXjHFM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

bananacreek

Antwoord apparaat zegt....Ge kunt morgen terugbellen svp...het is zondag vendaag en ons kantoor is gesloten.....  :negatief: :negatief: :negatief: :negatief: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


bananacreek



Leuke prijs maar je moet wel vervoer hebben daar in die buurt want LAZI is aan de andere kant van Siquijor.............


bananacreek

Nu genoeg piraten DVD's om mee naar de Hemel te nemen maar allereest een aantal in mijn strandhuisje in de bergen af te spelen......maar St. Peter zei: "Breng die rommel NIET mee naar de Hemel want we hebben hier 110Volts....... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Dubbele rijen maar nog nooit eentje gezien....maar de doosjes zien er leuk uit....en er zitten een aantal mooie metalen doosjes bij... :lachen: :lachen: :crazy: :crazy: :crazy:




Toch wel leuk om hier te wonen ...elke dag een ander avontuur.. :thumb: :thumb: :run: :run: