Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Provincial Hospital verbouwing (achter de oude main building).........

Ik heb daar twee keer gelegen en ben opgestapt met de mededeling aan de nurses: "I am getting more sick here then at the time the police brought me here".... :ripba8: :ripba8: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg: :run: :run: :run: :run: :run:


bananacreek


bananacreek

10 Amperes....dat is te weinig voor mijn strandhuisje in de bergen......... :denk: :denk:


bananacreek

Vanmorgen een kleine blackout en uit woede sloeg ik mijn booschappentas (plastic bag) tegen mijn eigen kop............ :denk: :denk: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :ripba8: :ripba8:



Ze moesten de generator van een groundrod verbinding voorzien......met een No.8 stranded THW wire...

Moet helemaal de grond in voor een goede aardverbinding...........




Dat ging in het begin allemaal fout en op het laatst moest de zogenaamde electricien de bout op de terminal van de generator vast draaien want ik zag dat die bout los zat en dan heb je gegarandeerd problemen met een goede ground connection....toen begon hij het boutje met een reuze visegrip vast te zetten en ik zag het al aankomen ...hij draaide de kop van het boutje gewoon rond omdat de visegrip niet goed op de boutkop vast zat................ :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:.............de Klootfiets eerste klasse....



Uiteindelijk heeft hij maar steeksleutels gehaald en de zaak vastgezet maar hij moest eerst de open steeksleutels proberen welke nu WEL op de boutkop paste.....toen hield ik het niet meer........... :picsplease: :picsplease: :agreed: :agreed: :respect: :respect:

bananacreek

Ik heb toen maar een MARS @ P35 bij Robinsons gekocht om den zenuwen af te kunnen koelen met het suiker in de Mars........... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Eén keer per jaar kan geen kwaad... :happy: :happy:


bananacreek

Citaat van: jens op zaterdag 15 augustus 2015, 09:41:08
Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 15 augustus 2015, 06:17:27




bananacreek is dit een zogenaamde Wrangler, jeep ?  Met een Mazda diesel motor erin ?  . Mijn buurman bied mij een soortgelijk ding te koop aan hier, bouwjaar 2000.

mag ik vragen wat zo'n jeep kost van dit bouwjaar?.
[/quote]

Wrangler Jeep (original)



"Wrangler" Philippines (build in Cavite)


bananacreek

Ik zocht naar een artikel waarin staat hoeveel doden per jaar in de  :smiley-philippines: wegens texting op een motor of in een wagen....maar vond dit en dit is ook wel informatie.... :ripba8: :ripba8:

http://www.philstar.com/health-and-family/2013/03/19/921255/how-prevent-road-accidents

Het zijn de machos hier die dat doen en zowel male/female machos............... :ripba8: :ripba8:

Stelletje klunzen...........

jamietagabundok

Nou mijn buurman bied mij een jeepje te koop aan 2 zitplaatsen van voren verder niks, en is 2 wiel drive only, ligt 4 cilinder Mazda diesel in.

En vraagd daar100 K voor ,ding is van jaar 2000 . kilometrstand weet ik ( nog ) niet


Maar ik zie een dergelijke ding met Mazda moter weliswaar van 1997 voor 65 K  op OLX te koop staan

  http://olx.ph/item/mazda-wrangler-jeep-ID6Qe90.html?p=1#c4056a7a4a  Zegt die buurman ja die is 3 jaar ouder en een slecht onderhouden afgeragde  car  :biggrinn:


Dus ik vind die 100 K eigenlijk te veel,   Die buurman heeft dat ding zelf voor 85 K gekocht  3 jaar terug, en er voor 20 K aan laten doen aan de motor volgens hem, recentelijk nieuw banden en accu.

Ja ik denk misschien nog te  :eu:   Want in  :eu:   als je een auto voor 85 koopt kan je na 3 jaar nooit geen 100 K meer vangen.   En de kosten die je er aan heb gehad  ben je gewoon kwijt in  :nederlandsevlag:  die kan je nooit bij de verkooppprijs optellen.

Maar hier rekenen ze blijkbaar anders   :negatief:

  Ik vraag slechts advies van ieder die beetje verstand heeft van  :smiley-philippines: autoos is het teveel of redelijk wat men vraagd.

Ik heb zelf wel liefhebber van diezel, heb in  :nederlandsevlag:  eigenlijk nooit anders gehad



Pinocchio

Citaat van: jamietagabundok op zondag 16 augustus 2015, 05:27:13
Die buurman heeft dat ding zelf voor 85 K gekocht  3 jaar terug, en er voor 20 K aan laten doen aan de motor volgens hem

Het is belangrijk te weten waaraan die 20.000 is besteed.

Als het een koppakking van de dieselmotor betreft kan je beter naar een andere auto uitkijken want de kans op problemen in de toekomst zijn groot.

jamietagabundok

mja, ik had hem een berichtje gestuurd maar hij blijft vaag, heeft het over een upgrade , ja dan weet ik nog niks.


Hij stuurde overigens vanmiddig zijn chauffeur met dat jeepje hier langs voor een testrit, motor draaid als een zonnetje dat wel.

Viel wel op dat alle meters op dashboard niet werkten, want ik zie de brandstofmeter natuurlijk bij het wegrijdn op  nul staan, die chauffeur zeg doet het niet, maar ook snelheidsmeter en temperatuur bleven gewoon op nul staan

Ik heb al eerder opgemerkt dat prijzen hier in  :smiley-philippines: voor tweedehands autoos veel te hoog zijn, en ook  100 K voor dit jeepje vind ik te veel eigenlijk