Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: bananacreek op zondag 26 juli 2015, 16:24:52
De foreigners onder elkaar hier in die buurt zijn in staat van een "Boerenoorlog"............ :lachen: :thumb: :run: :run: :run: :run:

Boerekrijg?  :lachen:

[embed=640,480]<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube-nocookie.com/embed/cp14O4kDmxs?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

Citaat van: opinie op dinsdag 28 juli 2015, 12:58:58
Citaat van: bananacreek op zondag 26 juli 2015, 16:24:52
De foreigners onder elkaar hier in die buurt zijn in staat van een "Boerenoorlog"............ :lachen: :thumb: :run: :run: :run: :run:

Boerekrijg?  :lachen:

[embed=640,480]<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube-nocookie.com/embed/cp14O4kDmxs?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]

Ja, inderdaad maar ik zie die Boere in Bacong meer als KAFFERS..... :lachen: :lachen: :run: :run: :run:


bananacreek

Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 juli 2015, 13:36:25
Nu bleek het dat de Noreco de meter NIET had geinstaleerd in het nieuwe cabinet..........



Maar alleen wat omgedraaid had............ :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Kantoor vertelde mij of ik even een beslissing wilden nemen om een nieuwe digital meter van 16000 te laten instaleren op advies van de Noreco en Polaris...en ik zei:

1. "Don't call me Sir Willy".......de meisjes replied "Yes we have to because when sir Markus is out you are the one in charge for such decisions"............ :negatief: :negatief:"

"Please you talk to Engineer Badon of the Noreco?"

2. Ik zei:"Ok, I talk to this guy on monday because the Noreco is closed on saturdays but for sure I will refuse because the old meter is running without problems for years now and I think that they think that the stupid foreigner (Whay Not eigenaar) has enough money so Polaris has extra profits..........."

3. Ik zei: "I will email sir markus tonight and ask him what he wants and I will advise him NOT to buy the digital meter because your electric bill will not be lowered by hundreds of pesos because of a new meter.......(monthly electric bill nu ongeveer 200 duizend pesos per maand.......... :run: :run: :run: :run:).............

Zo is er elke dag weer iets nieuws aan de hand............en ze denken dat de foreigners geld in zee vissen elke dag...........en iemand zei dat business zo gemakkelijk is om te doen als blanke op de :smiley-philippines:?

Zekers niet want de filipinos werken altijd op één of andere manier tegen om je een hak te zetten maar deze eigenaar doet hier al zaken sedert 1973 in die buurt en had in die jaren ook een disco in Angeles City maar is daarmee gestopt na de Pinatubo problems en het vertrek van de Americanos...........en deze man weet heel goed wat hij doet.........business moet in je bloed zitten en dat heb ik niet...........

Vroeger vertrouwde de eigenaar van de Why Not de analog meter van de Noreco niet (jaren....90+...2000) en hij instaleerde een digital meter een aantal meters achter de Noreco meter en daarbij bleek dat de Noreco meter veel te veel aangaf en de Noreco had toen het excuus dat ze calibration tools uit de jaren '50 gebruikten............. :lachen: :lachen: :run: :run: :run: :run: :run:

En de meter hierboven was vor het laatst in 1999 calibrated...........

Nu zou het zo zijn dat er nu een ERC (Energy Regulation Commission) ruling zou zijn dat er geen nieuwe instalatie-swapping van Analog meters meer gedaan mag worden.

Reden: Analog meters zouden tveel system losses teweeg brengen.

Maar waarom hebben ze dat dan niet gezegd voordat ze aan de job begonnen?...................WELCOME TO THE PHILIPPINES............ :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

NU MAAR PROBEREN OM UIT TE ZOEKEN WAAR DIE "CHECKING" DIGITAL METER IS ..........zal intussen wel gestolen zijn....... :lachen: :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run:

bananacreek

Dit is de enige 3-phase digital meter available in Dumaguete en bij Polaris P16900 en bij Anna's P20000 (die kopen het eerst bij Polaris en doen er 3100 pesos bovenop....).......... :denk: :run: :run: :run:

GE Kv2C


bananacreek

De aap is uit de mouw............... :run: :run: :run:

Toch geluk gehad want ik heb de "verloren" digital "check" meter gevonden en die zat nog op dezelfde plaats waar het geinstaleerd was een aantal jaren geleden....... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Waarom al dit werk van mijn kant?

Afspraak is afspraak en belofte is belofte.........en als disco manager kan je toch meer als 1200 euros per maand krijgen..... :denk: :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :run: :run: :run: :run:

Dit is de 25T peso meter uit Manila (aantal jaren geleden)






Nu de meter weg halen en laten calibreren voordat de Noreco het kan instaleren maar dan trap je toch tegen de zere benen want die hadden al gerekend op een Commission van Polaris............ :lachen: :lachen: :daag: :daag: :daag:

Voor die 16900 vraag ik de eigenaar om een nieuwe equalizer voor de entrance en rear speakers te mogen kopen want daar zijn al lang problemen mee en met die man valt makkelijker te spreken dan de manager.

Ik vond trouwens vandaag uit dat daar dingen in de disco gebeuren die het daglicht niet mogen zien....(daarom is het meestal donker in een disco)...maar ik ga bewijzen vinden....... :lachen: :lachen: :thumb: :run: :run:

Ik vertelde de eigenaar in een mail dat het verschrikkelijk duur is om een disco te onderhouden want het ene na het andere breekt en hij antwoordde: "Zulke dingen breken de competition" (in andere woorden:degenen die reserve kapitaal hebben opgebouwd voor onderhoud houden het hoofd boven water, dus een budget opbouwen voor de onkosten en het geld niet zomaar voor de kat zijn kont opmaken zoals een aantal  :smiley-philippines: eigenaars hier vaak doen...)

Ik heb koorts...ben ik zwanger?........... :weetikniet: :weetikniet:

Toch maar het zekere voor het onzekere nemen........ :denk: :denk: :jajaja: :jajaja: :thumb:

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Voor het eerst de Load-ATM gebruikt.....zou goed werken maar degene die me vanuit den bergen moest teksten daar heb ik niets van gehoord...........soms (soms vaak) wordt je hier bestolen door die maatschappijnen zoals SMART (PLDT).....TM (Globe) en SUN enz....en je trekt als klant meestal aan het kortste eind.............. :ripba8: :negatief: :negatief: :negatief:


bananacreek

CitaatVoor die 16900 vraag ik de eigenaar om een nieuwe equalizer voor de entrance en rear speakers te mogen kopen want daar zijn al lang problemen mee en met die man valt makkelijker te spreken dan de manager

De (Parametric) equalizer kost in de buurt va 4000 pesos (made in China) (deze hele planeet is Made in China)....... :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run:

Voorbeeld


bananacreek

Citaaten als disco manager kan je toch meer als 1200 euros per maand krijgen....

Als manager geen 1200 euros maar ongeveer 850 euros............. :denk: :denk: :denk: