Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Het is de blanke vogel in de blauwe t-shirt............. :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Beetje voor beetje Cebu want weinig tijd hier...........eerst Immigration

Van Pier I naar J-centre Mall @ P145 + P5 fooi ( :happy: :happy: :happy:) + P150


Ingang met sec guard (mall nog gesloten tot 10.00 ur)


Guard (female) vertelde mij om langs de mall te lopen en het bord met pijl te volgen naar de tweede verdieping......... :denk: :denk: :run: :run:


Moest pissen en kon dat nergens doen dus maar in de broek gezeken......zwarte broek dus valt niet al te snel op.... :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :crazy: :crazy:........Ik hoorde St. Peter zich kapot lachen in de Hemel).............en hij ging zo bulderend tekeer dat de bliksem vlak voor mijn voeten in het beton sloeg...... :run: :run: :run: :run: :run: :run: :run:

Imm. kantoor bestaat uit twee gedeelten (voor het publiek)
Hier zitten o.a. de kassier...foto's....vinger prints en de "portier" (receiving stamp (niet aan de receiving window) is de man die ook in Dumaguete city heeft gediend en is vriendelijk....


Dan naar de andere kant wat het ACR department is en daar zat een zeer vriendelijke man en ik slijmde in de derde versneling........ :lachen: :lachen: (werkt altijd)

Ik dacht dat ik alle documenten had inclusief copies maar moest toch nog een kopy maken van de decision van 13a naar 13e in 2001 en de receipts van gisteren in een totaal van P4200+ waaronder 500 voor "express lane"....... :denk: :denk:...........50$ (P2250) voor de ACR vervanging en 1000 peso voor research fees enz............ :denk: :denk:

Hier kan je buiten de mall (mall was nog gesloten) xerox laten maken bij MARDAM


Moet na een maand of zoiets texten of de nieuwe ACR al binnen is...........

Moest geen nieuwe foto laten maken want de man zei dat ik er jonger uitzag als 5 jaar geleden...ook geen nieuwe fingerprints..... :happy: :happy: :thumb: :thumb:

Totale tijdsduur (zonder naar buiten vcoor de xerox) ongeveer 35 minuten.....

bananacreek


bananacreek

Dus betaal ik per jaar voor mijn visum 13e verblijf (2250:5 (ARC renewal elke 5 jaar) = 450 + 410 (jaarlijks report) = 860 pesos...........

Daar kan je niet tegenop met een toeristen visa........... :neeneenee: :neeneenee:


bananacreek

Terug naar de stad (reclamation area) met een driver die geen Engels sprak en niet wist waar de Cocaliong Tower was ................ :negatief: :negatief: :negatief: :run: :run: :run:


bananacreek

Start Dumaguete city  met de Cocaliong DAPITAN ...die er ACHT uur over doet naar Cebu city (andere schepen van Cocaliong ongeveer 5 uur)............. :negatief: :negatief: :negatief:



De Vlooienpopper......... :jajaja: :jajaja:



bananacreek

Dit hing er achter aan het schip....(stuk vod...handschoenen? 400UV?... :weetikniet: :weetikniet:).............ook op den terugweg...........om de boze geesten van het schip te weren?.... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :run: :run: :run: :run:



Vlak bij Cebu city in de morgen...


De meeste  :smiley-philippines: schepen zijn oude Japan Surplus en rookgordijnen leggers.......... :lachen: :negatief: :negatief:
Soms als je daar staat met eem mooi wit overhemd zit je binen no-time vol met roet... :lachen: :negatief:

bananacreek


bananacreek

Waar die op vaart...(slechte foto's telelens en rookgordijn).. :weetikniet: :weetikniet:



Van Bohol........




bananacreek

Ziet er allemaal gaaf uit..... :lachen: :lachen: :run: :run: :run:



Geen olie nodig............. :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

[embed=640,525]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/38f8WsM8L7Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

De vorklift truck (aan boord) moest eerst helpen duwen...was net te laat voor een foto......... :lachen: :lachen: :lachen: :ripba8: :ripba8: