Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  4 juli 2015, 17:58:52
Citaat van: bananacreek op zaterdag  4 juli 2015, 15:09:29
Asbest...........ze weten niet eens wat het is (sommigen).......... :lachen: :lachen:



Sommigen overdrijven heel erg ( vooral in  :eu:


Ik zou niks bang zijn een stuk asbest met blote handen vast te houden, het is het stof dat de kaker veroorzaakt (op lange termijn )

  40 jaar terug  waren er in  :nederlandsevlag:  ook nog van die gekken die het met een circelzaag zaagden zonder masker  op   :negatief:

En die stofwolken waaiden de hele wijk door zonder dat iemand er wat van zegde .

Mag het trouwens nog  gebruikt worden in  :smiley-philippines:   banancreek ?

  Als het  ,, nat,, word gezaagd  is er geen stof en dus stukken veiliger. beter is de troep niet meer gebruiken.

Echt asbest wordt hier niet meer geproduceerd en verkocht (zover ik weet en zie)

bananacreek

Die restanten komen van een vele jaren oud dak..........jaren '60-'70


Pinocchio

Citaat van: a007esprit op zondag  5 juli 2015, 10:42:19
Zie vaak dak platen die verdacht veel lijken op asbest platen noemen ze hier gipsum board?? geloof ik , grijs met vezels , zeker geen gips ? iemand die weet wat dit is ? mijn buur zijn dak is er mee afgewerkt.  :denk:

Wat ze in de Filippijnen gipsum noemen zijn plaasterplaten, gips tussen een kartonlaagje in BE/NL beter bekent onder de merknamen Gyproc en Knauf.

Asbest is een vezelproduct dat vele toepassingen kent maar voor dakplaten in Belgie beter bekent is onder de merknaam Eternit

(Eternit) golfplaten die in de Filippijnen worden (werden) gebruikt worden niet langer verkocht maar vindt je nog her en der op oudere daken.

Deze golfplaten hebben grote golven in vergelijking met GI-sheets en als ze niet breken (doordat er stenen of cocosnoten opvallen) gaan ze zogoed als eeuwig mee en hoeven ook geen onderhoud.

Voor zover bekend bestaat er geen wetgeving in de Filippijnen voor wat er verder moet gebeuren met bestaande dakbedekking in asbestos platen zoals de locale bevolking ze noemen.

Hardiflex platen hebben dezelfde structuur als asbestos platen maar bevatten geen asbest vezels en je vindt ze ook enkel in vlakke platen van verschillende dikte.

bananacreek

Citaat van: a007esprit op zondag  5 juli 2015, 10:42:19
Zie vaak dak platen die verdacht veel lijken op asbest platen noemen ze hier gipsum board?? geloof ik , grijs met vezels , zeker geen gips ? iemand die weet wat dit is ? mijn buur zijn dak is er mee afgewerkt.  :denk:

Dat zijn kunstof/cement vezels platen ...hier dak "pannen"


bananacreek

Citaat van: Pinocchio op zondag  5 juli 2015, 12:37:20
Citaat van: a007esprit op zondag  5 juli 2015, 10:42:19
Zie vaak dak platen die verdacht veel lijken op asbest platen noemen ze hier gipsum board?? geloof ik , grijs met vezels , zeker geen gips ? iemand die weet wat dit is ? mijn buur zijn dak is er mee afgewerkt.  :denk:

Wat ze in de Filippijnen gipsum noemen zijn plaasterplaten, gips tussen een kartonlaagje in BE/NL beter bekent onder de merknamen Gyproc en Knauf.

Asbest is een vezelproduct dat vele toepassingen kent maar voor dakplaten in Belgie beter bekent is onder de merknaam Eternit

(Eternit) golfplaten die in de Filippijnen worden (werden) gebruikt worden niet langer verkocht maar vindt je nog her en der op oudere daken.

Deze golfplaten hebben grote golven in vergelijking met GI-sheets en als ze niet breken (doordat er stenen of cocosnoten opvallen) gaan ze zogoed als eeuwig mee en hoeven ook geen onderhoud.

Voor zover bekend bestaat er geen wetgeving in de Filippijnen voor wat er verder moet gebeuren met bestaande dakbedekking in asbestos platen zoals de locale bevolking ze noemen.

Hardiflex platen hebben dezelfde structuur als asbestos platen maar bevatten geen asbest vezels en je vindt ze ook enkel in vlakke platen van verschillende dikte.

Hardiflex zijn cement/vezel platen van meestal het merk Jardine en komen in diktes van 5mm-10mm ( voor zover ik weet) en worden heel vaak gebbruikt voor scheidings wanden buitenwanden enz enz...termite proof...fire proof en zijn het beste te "snijden (kerven en dan breken) met een hardiflex cutter...

Van Internet








Kan ook gezaagd worden in principe.......






bananacreek


bananacreek

Maar je moet hardiflex die met de regen in aanraking komt wel met latex verf schilderen anders wordt het water in de cement platen gezogen en worden ze  zwaarder en zwakker..........

Hardiflex wordt nu zeer veel gebruikt en gemakkelijk te bewerken en brandbestendig en termite proof..............

bananacreek


bananacreek

Citaat van: Gompie007 op zondag  5 juli 2015, 11:42:49
Grappig die foto's van het verwisselen van de generator sets, wij maken zelf ook geluidgedempte omkasting voor generators, en het plaatsen gebeurd hier ook nog steeds met ouderwets handwerk.
Enkel worden ze bij ons met een kraan voor de deur gezet om ze vervolgens naar de kelder of in een fietsenhok op zijn plaats te rollen.


U spreken van de foto's...heeft u de video clips niet gezien?.. :hoedjeaf:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JBJVW395SgI

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Y7EaQAQzHKk#t=0

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_OQhH23aI6E



bananacreek