Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

@P49 en goede UV400 protection...........





De volgende merken gaan tot P8000 per stuk.............soms klinkt het macho alleen al als je de naam noemt?..... :lachen: :lachen: :run: :run: :run:

Oakley...........Rayban......Guess...Espirit....Sormento enz enz.....

bananacreek

Eindelijk UV protection gloves (rug van de hand) in Lee Plaza gevonden maar niet mijn maat maar het meiske gaat het bestellen en ze was iets te vriendelijk tegen mij..... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:........ :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes: :picsplease: :picsplease:......... :run: :run: :run: :run:

Soft en zit goed..........@P376




bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 26 juni 2015, 14:42:45
Terug naar de Assessors Office en allemaal vriendelijke mensen en met de juiste naam werd het lotnummer snel gevonden en toen een application gedaan voor een Certified True Machine Copy van de tax declaration (s)



Maar gelijk de rekening van 12500 pesos in de handen gedrukt wegens achterstallige bataling van de Real estate taxes.................ga ik natuurlijk NIET betalen...sedert het jaar 1980............hoe dom van die mensen want op een gegeven moment gaat dat land "Foreclosed" worden en dan wordt het verkocht aan de hoogste bieder...... :ripba8: :ripba8:





Enigste wat ik zei was: "Minder drinken en harder werken".................. :jajaja: :jajaja:

Maar de Noreco heeft niets van doen met die achterstallige betalingen....... :thumb:


Vergeet het maar............. :negatief: :negatief:

Zoveel jaloersheid onder de familieleden dus gaat hier bij plan B ook de vlieger niet op...........dan maar naar Plan West?...Nee, Plan C ............ :run: :run: :run:

Maar ook de mensen daar die "zouden willen tekenen voor de Right of Way" hebben al vele jaren hun real-estate taxes ook niet betaald, maar op een keer gaat dat allemaal fout als de City Tressurer beslag legt op het land en het aan de hoogste bieder verkoopt na een aanmaning..............

Waarom al die jaloersheid?..........Gewoon omdat men het licht niet kan/wil zien in de ogen van een ander zelfs als dit familie is.....mijn reacite?..."Van mij mogen ze sterven aan wat dan ook".......... :jajaja: :jajaja:

Een mengsel van pure jaloersheid en DOMHEID en ingorance.......... :lachen: :negatief: :negatief:

Nu maar kijken wat er van Plan C gaat komen..... :weetikniet: :weetikniet:

Aan degenen die NIET wilden tekenen...klop NOOIT en te NIMMER op mijn deur voor enige hulp of advies wat dan ook................ :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

Je probeert te helpen maar dan krijg je een schop onder je kont als dank............ :negatief: :negatief:..... :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:

bananacreek

"The f... ATM took my visa card and swallowed it............... :negatief: :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

Banco de Oro

In de rode short is zijn vrouw of vriendin en die kwam er ook niet uit......... :lachen: :lachen: :thumb: :happy:


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Disco ellende................ :lachen: :lachen:

De eigenaar moest voor een aantal weken naar zijn Heimat in Suisse en vroeg aan mij voor zijn vertrek of ik de zaak goed in de gaten kon houden en dan kon ik net zoveel op zijn kosten drinken als ik wilden............. :denk: :denk: :denk: :denk:.......... :jajaja: :happy: :happy:......... :shots: :shots: :cheers: :cheers: :feestmutstoetertje: :feestmutstoetertje:

Nou dat is dan niet zo eenvoudig met een manager die dwars zit omdat ik geen geld meer aan haar wilde lenen......ze betaalde 3000 pesos maar wilde gelijk 15000 lenen....en mijn uitleg dat de euro onder stress stond omdat de Grieken de rest van Europa onder de voet hadden gelopen bleek geen indruk op haar te maken...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Het kan er bij haar NIET in dat een foreigner ook wel eens zonder geld kan zitten......and haar beloftes daar geloof ik niet in want die worden altijd gebroken zelfs al heb je contracts..........

Dus dit is de eerste week en vorige zondag was er een scheduled brown-out en toen gaf de generator (al een jaar of 20 oud) er de brui aan en toen leverde Joebon een kleinere generator temporary maar later was er weer een brown out twee dagen geleden en gisteren en de generator wilde nog steeds niet starten en blokeerde...... :ripba8: :ripba8: :ripba8:

Dus nam ik het besluit vandaag om naar Joebon te gaan en met sir Eddy gesproken om de generator weg te halen voor motor repair en tijdelij de kleinere generator te kunnen gebruiken want zoals hij zei dat de eigenaar van de WN al een nieuwe generator (surplus) had besteld maar die zou pas een week van nu uit Manila komen en ik zei Ok...better a smaller one than nothing at all (op de kleine generator kunnen de aircons van de restaurants niet draaien)..........dus werd de zaak georganiseerd.....

De oude generator (sedert 1995 in die buurt)

bananacreek

Eerst even meer betreffende de brown outs.............

Vorige zondag een scheduled brown out .....

Eergisteren een FEEDER probleem ....ergens anders......

Gisteren twee uur brown out en volgens de manager zou het probleem vanuit de disco komen waardoor de "FUSELINK" op de Noreco pole kapot zou zijn gegaan..... :ikkeniebegrijp:

Daar was ik het niet mee eens want als er een kortsluiting of overbelasting in de disco en andere gelegenheden zou ontstaan dan trippen de brekers in de disco en NIET de fuselink boven de transformer............



Evenwel vertelde de onderhoudsman dat de Noreco een stuk kabel had verwisseld.........naast/onder één van de trafo's... :jajaja: :jajaja:





Lightning arrester & Fuselink.........en als er een repair is dan wordt de fuselink "geopend"..........elke transformer heeft normaal een fuselink (geen droplink... :lachen: :lachen: :crazy:)


Flinke rotzooi daar en geen wonder dat er eens iets fout zal gaan.... :run: :run: :run: :run: :run: :run:


Als er een fuselink kapot zou zijn dan wordt dat vervangen door de Noreco want de fuselink komt normaal niet bij de aanscaf van een trafo...