Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Citaat van: Herbie op woensdag 17 juni 2015, 01:50:25
Citaat van: bananacreek op dinsdag 16 juni 2015, 14:24:15
Dit kwam uit Belgenland...........Speculoos.. :jajaja:



Nu zijn den Hollanders aan de beurt om hun artikelen te laten zien.......... :lachen:



Maar die :nederlandsevlag: zijn stukken goedkoper hoor dan de :belgiesmiley: :jajaja: blijven toch altijd goedkope jongens hee.

Tja, Herbie.. alsje enkel naar het prijsetiket kijkt heb je gelijk. Maar merkte je ook op dat het om 2 verschillende producten(choco-/speculoospasta) gaat ?  :biggrinn:
En... nog verder "productonderzoek" : Jules Destrooper" is een kleinschalig ambachtelijk bedrijf. Toch overal gekend om zijn kwaliteitsproducten. Daarom wellicht iets duurder dan vergelijkbare producten?
Het verbaasde me trouwens wel dat ik Jules Destrooper koekjes aantrof in diverse malls in de Phils. Dus zo lokaal en ambachtelijk-kleinschalig zijn ze ook niet meer, me dunkt...

Amice

Brinkers is ooit eens begonnen in zoetermeer en pas later is de productie verhuisd naar Enschede.
Het heeft waarschijnlijk niets met een vinger in de dijk te maken of het moet ergens in de familie tak zitten.

http://www.brinkers.com/thecompany/history/index.htm

Nu was ik eigenlijk in de veronderstelling dat nusco nog niet zo lang geleden Nusico of nusica heette en ook in de phils te verkrijgen was.  :weetikniet:


Overigens vind ik persoonlijk dat juist voor dergelijke firma's het voordeel van rulings ingezet zou moeten worden i.pl.v. die aan multinationals toe te kennen. Nu is het bedrijf nog Nederlands maar of ze de concurrentie met multinationals zal blijven aan kunnen is nog maar de vraag.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

St Peter texte mij en dwong me om deze foto te plaatsen.............. :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Behoort bij mijn toelatings examen voor den Hemel?................... :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

Ok, naar de bergen geweest ( ga er nou eens even recht voorzitten Kloot en hang niet altijd naar de linkerkant van die stoel want je gaat een vergroeide rug krijgen....)............... :confused2: :confused2: :denk: :denk: :ontopic: :ontopic:

Behoorlijk van de moeien zijn na dezen trip................. :jajaja: :jajaja: :denk:

Ok, waar ging het in principe om?

Ging om de "primary extension" van de Noreco in de bergen maar kan de brief niet meer vinden........... :ikkeniebegrijp:

Vandaag zou her survey team de zaak bekijken en een lijst indienen van materials nadig...........




bananacreek

Coke light & bread break in Tanjay........... :thumb: :thumb: :happy: :happy:



"Pis-break" op het hoogste punt...en nog geen regen of natte sneeuw tot op dit moment........ :thumb: :happy:



bananacreek


bananacreek


bananacreek

Even vergeten:

Toen ik vanmorgen bij de managers office van Noreco binnenkwam vertelde de secretaresse me dat Congressman George Arnaiz gebeld had vanuit Manila en vroeg wie die foreigner was die een waterpumpingstation wilde opzetten in de bergen en de Noreco manager had de zaak uitgelegd en de Congressman maakte gelijk een recommendation om de Primary Extension zo snel mogelijk uit te voeren, dus dat was uitstekend nieuws........... :thumb: :thumb: :happy: :happy:



Die man heeft veel goeds gedaan voor de third district of Negros Oriental en was vroeger Governor n zou volgend jaar weer voor Governor lopen.......maar ik weet niet hoe dat gaat met de zaak  "ONE NEGROS"...........

Het was zijn plan in 2012 voor "electrification" van de bedoelde barangays in dat gebied van Tanjay City en mijn kontenlikken in de brieven heeft dan toch wel gewerkt............ :thumb: :thumb: :happy: :happy:


bananacreek

Ok de vlag werd iets lager gezet voor de laatste pole (mast) en na een paar minuten vertrokken ze en weigerden de koffie en cake die ik had meegrbracht tot het genot van de bewoners......... :lachen: :lachen: :thumb:

Vriendelijk mensen van de Noreco en ik slijmde in de overdrive versnelling met de reden dat Congressman Arnaiz nu betrokken was en advies heeft gegeven...en hun advies was om de zaak morgen op te volgen zoals wanneer met kan beginnen voor het regen seizoen begint en dat is niet ver weg want het regent daat toch wel elke dag tegen lunchtijd....vandaar dat de corn (mais) nu snel groeit..........


bananacreek

Ok.................... :benweg: :benweg:





Ik ben jaloers op hun originele achter deurtjes op de jeep hetgeen ik bij aankoop van de mijne weigerde............. :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: